• anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2001 vid 19:16

    do das JUDO-roll…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2001 vid 19:20

    Hört att det skall vara jävligt bra, iallafall om man vill segla i vågor.
    Men det är få resebyråer som flyger dit och det var lika dyrt som att resa till Maui.
    Surfarbruden

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2001 vid 19:28

    Det går charter från Tyskland jag har sett annonser i tyska surf är själv sugen på att dra dit.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2001 vid 20:00

    Det stog om det i senaste nummret (tror jag) av boards..

  • kele

    Medlem
    1 augusti, 2001 vid 23:11

    Fråga Thundahl……..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 06:21

    Tyst! Du får inte vara här din oseriösa zel- und bomzerstörer!

  • robinthewater

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 09:55

    Jag och Stefan Thundal var där i november förra året. Vi hittade en biljett på Tour Africa på specialerbjudande för ca 6500:-. Normalt är det dyrare men hör med dem för liknande erbjudanden. Vi var bara på ön Sal men det finns bra vinsurfing på andra öar också efter vad jag hört. Sal är bra om man gillar att segla i stora “glassy” vågor i cross of-shore. Ett berömt ställe är Ponta Preta som har ett fantastiskt point-breake (väldigt nära land). Det blåser sällan speciellt mycket. Vi seglade 5,5-6,2 de två veckor vi var där. Man seglar bara i of-shore förhållanden. I den lilla byn St Maria där man bor finns det en hel del uthyrning av prylar och många vindsurfare men man får hålla tillgodo med tämligen svaga och byiga frånlandsvindar och platt vatten.

    Vill man ha hjälp med boende och guidade surfturer kan man kontakta en kille som heter Jerome (bofast vindsurfande fransman). Tror att man kan hitta hans E-mail någonstans på hemsidan “www.caboverde.com” eller hör med Stefan Thundal i Göteborg.

    Vill man ha fantastisk vårgridning i exotisk miljö och utan trängsel är Sal ett bra val om man hittar ett bra pris men min uppfattning är att det finns billigare och bättre ställen i världen om man bara är ute efter bra vind och hyggliga vågförhållanden. Ta en titt på bilderna från Ponta Preta som Stefan tagit.

    /Robert

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.