Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Keppler surf shop

  • Keppler surf shop

    Publicerad av malik på 20 mars, 2015 vid 06:20

    Hej!
    Jag funderar på att köpa utrustning online från Keppler i Tyskland. Jag undrar om nån har erfarenhet med dem (försäkring, leveranstid osv…)
    Det skulle vara kul att höra hur det gick för er innan…
    Ha det gött!
    /M

    fredrik67 svarade 9 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bjorkviksmannen

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 08:55

    Fundera på att gynna de entusiaster som driver surfshopar här hemma 😉

  • billie

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 09:03

    Det har skrivits en hel del om det här med keppler på forumet. En del har det gått bra för en del icke . Är det en utrustning du inte kan få tag på i Sverige kan det ju va ett alternativ att handla av keppler. Men annars så kan du säkert göra samma deal i de surfshoppar som finns i Sverige.

  • malik

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 11:03

    Tack för svaret! jag ska titta lite…
    Det är faktiskt mycket billigare där!
    Bjorviksmannen, Jag handlar gärna här om du betalar skillnaden;)
    Dessutom är jag ganska säker att Tyskarna är också ganska entusiastiska:)
    Ha det bra!

  • Aquario

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 12:36

    En liten prisjämförelse.
    http://www.surfkeppler.de/JP-Freestyle-Wave-PRO-2014_1
    http://www.surfers.se/sv/vindsurfing/vindsurfingbrador/jp-freestyl-wave-pro-2014.html

    I just den här jämförelsen kan man spara ett par tusenlappar, och vill man inte ta risken att betala i förskott, kan man ju alltid passa på att köpa en bil i Tyskland och ta brädan med sig på hemvägen.

  • malik

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 14:08

    Haha! ingen dålig ide:)
    Bra exempel! Jag köper gärna här som sagt men det är alldeless för stor skillnad. Hoppas att det går bra och snabbt med frakten bara…

  • henryk

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 18:57
  • surfing_is_great

    Medlem
    20 mars, 2015 vid 19:25

    Jag har själv köpt 3 brädor från surfkeppler genom åren.

    Passar kanske inte den mest stressade och krävande kunden men har alltid funkat bra för mig, slå ett mail för att få pris fraktat och klart, godkänn och betala in beloppet så kommer brädan efter en vecka eller två! Fördel finns det om du kan skicka brädan till ditt jobb eller liknande så är det utkört till dörren!

    En sak man har märkt genom åren, framför allt genom internet och media i övrigt är att företag som är billiga/billigast ligger alltid i skottlinjen för att snabbt dra till sig ibland obefogad dålig kritik.
    Service/snabba leveranser/rätt lagersaldon mm mm mm kostar kosing i personal och dyligt, man kan inte äta kakan och ha kvar den!

    Men personligen kommer jag i framtiden när jag vill ha något nytt knata in på skidsport eller surfspot och köpa det jag vill ha, kul att dom finns och bra service får man!

    Så köp du en bräda av surfkeppler, är ju samma bräda oavsett från vem du köper!:)

  • malik

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 07:53

    Tack sa mycket for svaren!
    Jag ska kola surfspot igen och se…
    Ha de gott!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 10:13

    Tänk dig en fin blåsig dag, du kör av bommen. Du måste köpa en ny. Proggen för de kommande dagarna ser fantastiska ut. Du måste beställa en ny bom från….. Tyskland!! vore det fint med en shop här hemma,
    Surf`s up / J

  • pedersen

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 20:20

    Brukar handla så mycket jag kan på internet i de flesta fall. Smidigt och skönt att slippa åka till affärer, men när det gäller surf är jag så turligt lotta att jag bor i Halmstad där vi har O`Hana. Bara kunna åka in i butiken, snacka, känna på brädor och får tips och inspiration är värt mycket. Om det skulle vara något trubbel hjälper Andreas på studs 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 mars, 2015 vid 12:42

    I Stockholm har vi samma möjligheter med Surfspot, som har stort utbud, vettiga priser och kunnig personal. Jag har svårt att se hur man skulle kunna klara sig utan denna förträffliga butik!

  • fredrik67

    Medlem
    23 mars, 2015 vid 09:08

    Jag har handlat mycket brädor och segel från Keppler genom åren. Alltid funkar fint (frakten kan du ofta få ned till noll om du kör en paketlösning) med ett undantag. Det var ett fabrikationsfel på en Starboard-bräda och där fick jag ingen hjälp överhuvudtaget från Keppler. Jag fick ta det själv med Starboard-teamet och det var tydligt att de inte hade några högre tankar om prisdumpande Keppler. Jag gynnar även de svenska handlarna men inte när det skiljer flera tusenlappar på en bräda efter prutning…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Keppler surf shop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.