Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite storlekar juni,tarifa

  • kite storlekar juni,tarifa

    Publicerad av snygging på 23 april, 2006 vid 12:13

    Vilka storlekar behöver man dra med sig till tarifa i juni??? ngn som har varit där och vet?
    jag har 6,9,13,17, alla eller skall 6 eller 17 bort???

    biorno svarade 18 år sedan 11 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • eddie

    Medlem
    23 april, 2006 vid 12:55

    17 skall bort

  • ollefax

    Medlem
    23 april, 2006 vid 16:15

    inte storre an 9e, storre far nog inte plats pa stranden nar du pumpat upp den.

  • walle

    Medlem
    24 april, 2006 vid 21:12

    Tarifa e sjukt jevla overreklamerat!

    finns battre spots i sverige, finare brudar i sverige med 😉

  • stellan

    Medlem
    25 april, 2006 vid 06:36

    Äh – det blir nog fint. Vi är 20 pers som ska ner där nu. Kommer att bli bra drag både i kite och på kvällen. Fan vad gött det ska bli!

  • ric

    Medlem
    25 april, 2006 vid 06:53

    låter soft! skulle också vilja ha lite mer sol och vind än hemma i sverige.. kanske en vecka i varberg skulle vara något, trivdes gott där förra året!

  • muche

    Medlem
    25 april, 2006 vid 07:54

    Vi kom hem darifran i forrgar. Korde 9-11 de tva forsta dagarna och 16 pa sjobris de andra dagarna. Full pott med surf varje dag men inte utan 16 kvm. Vet inte hur vanligt det ar dock, det vanliga ar val att “levante” vinden kickar in och da ar det 6 kvm som galler.
    Ha det fint ni som ska dit, jag tyckte det var bra. Ett tips ar val att soka sig till mitten pa stranden, langre att ga men mindre folk. Blir jaaaaavligt packat nar 300 pers ska ut och kita samtidigt.
    Vi bodde pa camping “rio jarra” och gick bara ratt ut pa stranden darifran, perfekt om man vill ha mer plats att schabbla pa!!!

  • stellan

    Medlem
    25 april, 2006 vid 13:04

    Vad hade ni på er när ni körde? Vågar man hoppas på shorty?

  • monkey

    Medlem
    25 april, 2006 vid 13:29
    Stellan wrote:
    Vad hade ni på er när ni körde? Vågar man hoppas på shorty?Självklart…. Hoppas kan man juh 🙂
  • stellan

    Medlem
    25 april, 2006 vid 14:50

    Vilka vindriktningar är bäst i Tarifa?

  • kamikazekiteren

    Medlem
    25 april, 2006 vid 16:31

    När det blääääser nordavind från alle kanter

  • biorno

    Medlem
    25 april, 2006 vid 17:28
    Muche wrote:
    Vi kom hem darifran i forrgar. Korde 9-11 de tva forsta dagarna och 16 pa sjobris de andra dagarna. Full pott med surf varje dag men inte utan 16 kvm. Vet inte hur vanligt det ar dock, det vanliga ar val att “levante” vinden kickar in och da ar det 6 kvm som galler.
    Ha det fint ni som ska dit, jag tyckte det var bra. Ett tips ar val att soka sig till mitten pa stranden, langre att ga men mindre folk. Blir jaaaaavligt packat nar 300 pers ska ut och kita samtidigt.
    Vi bodde pa camping “rio jarra” och gick bara ratt ut pa stranden darifran, perfekt om man vill ha mer plats att schabbla pa!!!

    Bara gratulera, vi har varit har sen i torsdags och lanske surfat 10 minuter i skitvind… och nu ska det inte blasa mer denna resa… men men det finns ju goda drinkar och got mat !

  • walle

    Medlem
    25 april, 2006 vid 18:33
    Stellan wrote:
    Vad hade ni på er när ni körde? Vågar man hoppas på shorty?
    ar det bara varmt i luften sa funkar det med shorty… men jag angrar att jag inte tog med min 5-3:a…

    ska du ner nu nar rasten av ganget kommer, over valborg, sa ta med det tjockaste du har, prognosen ser kallare ut och inte mycket battre vindar an vad vi har…

  • samhansson

    Medlem
    25 april, 2006 vid 19:30

    walle har du llagt ut de nya brädbilderna eller har jag missat?

  • monkey

    Medlem
    26 april, 2006 vid 06:41
    Stellan wrote:
    Vilka vindriktningar är bäst i Tarifa?
    Det blåser i stort sätt bara från två håll. Och båda de riktningarna funkar 🙂
    Det är bara att ta rygg på oss som varit där förut. Vi hittar de goa spotsen 🙂 Som exempelvis här i gibraltar sund… lite byggarbetsplats och vattnet är direkt hälsovådligt vid kallsup…. men nice lagun finns och balla tank/containerfartyg precis utanför.
  • monkey

    Medlem
    26 april, 2006 vid 06:48

    Det är lite mer harmoniskt på västsidan nån mil norr om Tarifa… lite mindre vind men å andra sidan inte så trångt.. om man inte räknar med korna då alltså…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite storlekar juni,tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.