Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite träff i kittelfjäll !

  • jan_banan

    Medlem
    30 september, 2006 vid 20:18

    Låter ju guld!
    Hade absolut hängt på om jag inte skulle till brasilien då. Kommer dock tillbaka i slutet av februari så då blir det garanterat ett par svängar till Kittelfjäll!
    //Henke

  • ziik

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 19:39

    några som tänker sig dit eller?
    //Joel

  • wibban

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 22:08

    Jag planerar att åka dit men jag är inte helt säker på vilket datum det är ännu. Jag ska kolla med Robert som har Kittelguiderna där för han har snackat om att jag måste komma dit typ vecka 4 eller 6. Verkar ju stämma med 28 Januari isf.
    Vi kan höras om du vill men jag ska strax iväg och avsluta sommarsäsongen i Brasilien i en månad så hör av dig innan sista Oktober.
    /Magnus 0733-451195
    Bor i Malmö

  • wibban

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:55

    Kan ge lite mer info om detta:
    * Det kommer snart upp en hemsida speciellt för detta evenemanget.
    * Buss kommer att gå från Göteborg rakt upp till Kittelfjäll.
    * Från Stockholm oxå har jag för mig
    * Är vi tillräckligt många från Malmö som vill åka så går det att fixa buss härifrån oxå. Men då måste vi vara en del för att det ska bli ekonomiskt försvarbart.
    * Hela evenmanget är i princip till självkostnadspris så det blir billigt värre med boende, resa, mat och liftkort inräknat.
    * Nybörjare med kite kommer att få lägga till c.a. 300-400 kronor för att få hjälp att komma igång samt säkerhetsträning.
    * Exakta priser kommer med hemsidan

    Ett mycket bra evenmang som garanterat kommer att bli en upplevelse :).

    Jag återkommer med mer information om hemsidan när den är uppe.

    /Magnus

  • wibban

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:58

    Här är hemsidan men den är alltså ännu inte i drift.
    http://www.mountainkite.com/

    Kika in då och då på denna länken så du inte missar detta häftiga evenmanget.

    /Magnus

  • wibban

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 15:17

    Skriv gärna in här om ni tycker detta låter intressant. Bra för mig att ha lite koll på intresset ifall vi nu blir så många att det går att fixa buss från Malmö.

    Kul att höra om ni planerar att åka dit från andra orter oxå. Gissar ju att det blir en del från Umeå som åker dit… hör av er här ni oxå.

    Just nu är vi iaf 3 som är klart intresserade ifrån Skåne.

    Häpp.
    /Magnus

  • ville

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 18:01

    Jag är väldigt intreserad. Jag bor i Halmsrad så det är ju mellan Malmö Göteborg. Vad kommer det kosta i runda slängar?

  • wibban

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 22:48
    Ville wrote:
    Jag är väldigt intreserad. Jag bor i Halmsrad så det är ju mellan Malmö Göteborg. Vad kommer det kosta i runda slängar?
    vet inte exakt vad det kommer att landa på ännu men med tanke på att det till självkostnadspris så gissar jag att det landar på dryga tusenlappen. Det skulle då inkludera liftkort, boende och mat vad jag förstått. Samt givetvis möjligheten att kita och att få prova Ozone kites på plats oxå.
    Ingen aning om vad bussresan skulle kosta eller om den skulle ingå i priset oxå.

    Jag vill bara förtydliga att jag inte håller i detta arrangemanget utan bara vill förmedla aktiviteten. Jag har därför inte exakt koll på priser och vad som ingår så ta det jag säger med en liten nypa salt…
    Jag är dock helt övertygad om att det blir en oerhört prisvärd och upplevelserik långhelg 🙂

    Kul att du är intresserad

    /Magnus

  • anr

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 12:30

    Låter kanon! Blir det någon transport från skåne som vi talade om Magnus? Eller kan man boka in sig från Gbg? Är min bowkite 12:a okay för snökite?
    Anders Neller 0708-224466

  • wibban

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 13:33
    anr wrote:
    Låter kanon! Blir det någon transport från skåne som vi talade om Magnus? Eller kan man boka in sig från Gbg? Är min bowkite 12:a okay för snökite?
    Anders Neller 0708-224466
    Det verkar inte gå att få tag på en enda sovbuss i hela Skåne vid den tidpunkten så bästa alternativet är just nu Göteborg.
    Jag vet att han väntar svar angående transporter just nu så i slutet av veckan borde jag kunna ge mer info.
    Jag har redan lagt in ditt nummer Anders… och jag ringer 🙂
    Websidan som du hittar i min signatur är ännu inte helt klar…
    Den jobbar han med just nu för att få upp.
    Häpp.
    /Magnus
  • larzonov

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 16:54

    Fan jag är oxå grymmt sugen!

    Har oxå endast en bow 12a, men ska nog investera i en foil innan dess..

    Bor i Lund men kan tar mig lätt till GBG om det inte blir nått från skåne.

    /Andreas 0702-956030

  • wibban

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 18:23
    larzonov wrote:
    Fan jag är oxå grymmt sugen!

    Har oxå endast en bow 12a, men ska nog investera i en foil innan dess..

    Bor i Lund men kan tar mig lätt till GBG om det inte blir nått från skåne.

    /Andreas 0702-956030
    Vi är isf några som kan samåka till Götet så det ska nog gå att lösa.

    En liten uppdatering i priset kan jag ge er redan nu även om bussresan inte ännu är klar. Jag gissade ju tidigare för dryga tusenlappen men den ligger snarare på runt 700:- och sedan tillkommer alltså resan som kommer att hamna mellan 700 och 1000:- Kanske billigare än 700 oxå… beror helt på…

    Det kommer att finnas runt 20-talet Ozone foils på plats som man kan testa där men jag går i samma funderingar som du på att köpa en innan. Har dock redan spenderat för mycket i år så jag väntar nog med att köpa min.

    Vi ses kanske imorgon bitti och då är även Robert från Gurunord där som arrangerar hela kalaset. Med andra ord tillfälle för inside information 😉

    /Wib

  • larzonov

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 20:54
    Wibban wrote:
    larzonov wrote:
    Fan jag är oxå grymmt sugen!

    Har oxå endast en bow 12a, men ska nog investera i en foil innan dess..

    Bor i Lund men kan tar mig lätt till GBG om det inte blir nått från skåne.

    /Andreas 0702-956030
    Vi är isf några som kan samåka till Götet så det ska nog gå att lösa.

    En liten uppdatering i priset kan jag ge er redan nu även om bussresan inte ännu är klar. Jag gissade ju tidigare för dryga tusenlappen men den ligger snarare på runt 700:- och sedan tillkommer alltså resan som kommer att hamna mellan 700 och 1000:- Kanske billigare än 700 oxå… beror helt på…

    Det kommer att finnas runt 20-talet Ozone foils på plats som man kan testa där men jag går i samma funderingar som du på att köpa en innan. Har dock redan spenderat för mycket i år så jag väntar nog med att köpa min.

    Vi ses kanske imorgon bitti och då är även Robert från Gurunord där som arrangerar hela kalaset. Med andra ord tillfälle för inside information 😉

    /Wib
    Låter najs!

    Tänkte ju oxå vänta lite innan jag köper nån ny leksak… Ska bli kul o höra vad du tror på när det gäller foils o.s.v…

    Ses imörra!

  • ylva

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 07:26

    Kul att det planeras kiteevenemang i rätt del av Sverige!

    Inkluderar priset transport upp till bra kitespots på fjället? (Området man når med liften är ingen höjdare. Då är både Tärnaby och Hemavan bättre.)

    /Ylva

    /Andreas 0702-956030
    Vi är isf några som kan samåka till Götet så det ska nog gå att lösa.

    En liten uppdatering i priset kan jag ge er redan nu även om bussresan inte ännu är klar. Jag gissade ju tidigare för dryga tusenlappen men den ligger snarare på runt 700:- och sedan tillkommer alltså resan som kommer att hamna mellan 700 och 1000:- Kanske billigare än 700 oxå… beror helt på…

    Det kommer att finnas runt 20-talet Ozone foils på plats som man kan testa där men jag går i samma funderingar som du på att köpa en innan. Har dock redan spenderat för mycket i år så jag väntar nog med att köpa min.

    Vi ses kanske imorgon bitti och då är även Robert från Gurunord där som arrangerar hela kalaset. Med andra ord tillfälle för inside information 😉

    /Wib

  • wibban

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 10:02
    Ylva wrote:
    Kul att det planeras kiteevenemang i rätt del av Sverige!

    Inkluderar priset transport upp till bra kitespots på fjället? (Området man når med liften är ingen höjdare. Då är både Tärnaby och Hemavan bättre.)

    /Ylva

    /Andreas 0702-956030
    Vi är isf några som kan samåka till Götet så det ska nog gå att lösa.

    En liten uppdatering i priset kan jag ge er redan nu även om bussresan inte ännu är klar. Jag gissade ju tidigare för dryga tusenlappen men den ligger snarare på runt 700:- och sedan tillkommer alltså resan som kommer att hamna mellan 700 och 1000:- Kanske billigare än 700 oxå… beror helt på…

    Det kommer att finnas runt 20-talet Ozone foils på plats som man kan testa där men jag går i samma funderingar som du på att köpa en innan. Har dock redan spenderat för mycket i år så jag väntar nog med att köpa min.

    Vi ses kanske imorgon bitti och då är även Robert från Gurunord där som arrangerar hela kalaset. Med andra ord tillfälle för inside information 😉

    /Wib

    Jag vet inte exakt ännu vart vi ska åka på fjället men tanken är att åka över Marsfjället eller vad det heter. Orörda områden som det oxå råder skoterförbud i. Lagom lutningar på fjället och ett av Sveriges absolut bästa snowkiteställen enligt uppgift.

    tanken med mina mail har mer varit att kolla intresset och skapa inspiration än så länge… håll ut i någon dag till så kommer hemsidan att vara klar och då kommer all information att finnas där. Från hemsidan kommer det oxå att gå att boka resan.

    Kul att det verkar finnas så mycket intresse för det iaf… jag tror det blir en superkul resa iaf 🙂

    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Kite träff i kittelfjäll !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.