Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitedestination April?

  • Kitedestination April?

    Publicerad av carlsagan på 1 mars, 2012 vid 13:52

    Verkar som att Brasilien och Filippinerna inte e så värst bra i april. Vart åker man då o kitar under denna lite “mellansäsong” som april kanske är?
    Får gärna vara ett ställe där det är många andra kitare med lite skolor butiker gruppresa etc då jag åker själv.

    farbrorfraz svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nick

    Medlem
    2 mars, 2012 vid 12:18

    Samma svar som på Kitenation:

    “Förra året var det bra på Boracay till Maj.
    Jag har varit där i april ett par ggr och det har varit bra. Det har inte varit vind varje dag, men det har varit bra ca 60-70% av dagarna. Det brukar vara fint väder och väldigt varmt vid den här tiden. Men värmen känner man inte av på Bulabog beach p.g.a. vinden, utan det är mer när man tar sig till andra ställen som det kan bli lite svettigt…
    Jag kom hem därifrån i tisdags och det var guuuuuld!! Jag har kört varje dag de senaste 10 dagarna. 🙂 “

  • thetwistether

    Medlem
    8 mars, 2012 vid 19:13

    Tja!

    håller själv på och organiserar en resa under samma period. Har fumlat runt lite med idéer om dakhla, tarifa, fuerte, etc. Eller att bila (mest för tripandets skull) ner till sicilien där man har gratis boende 🙂

    Hör av dig vid behov av medbrottslingar!

  • jojosurf

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 07:27

    Hej,

    Kan man vara utan bil i Tarifa eller är det att rekommendera?

    /J

  • teda

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 18:11

    Bil är som jag ser det nödvändigt i Tarifa. Vi hyrde på flygplatsen, funkade perfekt..

  • farbrorfraz

    Medlem
    12 mars, 2012 vid 15:35

    Hej!

    Vi drar igång med våra egna camps i Esposende, Portugal i maj, men det går att komma ner även i April. Vill man ha lite vågor, är det perfekt då!

    I April kör även surfbussen camp hos oss, kolla in det!

    Vår hemsida med all info: http://www.kiteandgo.com

    Länk till surfbussens camp: http://www.surfbussen.nu

    Vi kör även ett våg-camp med legenden Mitu Monteiro i maj! Det är ett perfekt tillfälle att lära sig behärska vågorna!
    Läs mer här!

    Wave-clinic-with-mitu-monteiro.jpg

    Vi ses på stranden!

    Mvh
    Anders Modin – Kite&Go

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitedestination April?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.