Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing klart för OS 2016!

  • kiters_se

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:40

    OK nu kör vi! Äntligen lite tryck som är positivt för kiteboarding.
    Kiteboard racing ny gren i Rio 2016 Windsurfing ut.
    Ex i New York har man börjat tillåta kitesurfing på stränder där det har varit förbjudet, men vem vet nu kanske det förbjuder vindsurfing.

    Jag har i många år försökt att få igång kiteracing i vårt lan men det har varit trögt. Första gruppen jag startade är https://www.facebook.com/groups/120928605364/ men Facebook har raderat gamla medlemmar I någon dålig konvertering, men ärligt talat det var nog bara jag som var aktiv. Vore kul om ni som är intresserade att bygga kiteboard racing i Sverige ville gå med.
    Sedan startade jag denna grupp https://www.facebook.com/groups/kiteboard.racing/ och det gick mycket bättre, har bjudit in de bästa i världen och jag tror att de flesta är med ca 250 medlemmar och reglerna kring OS diskuteras bland annat där. Jag och Adam Koch delar på admin jobbet. Jag går under namnet Peter Kitesurfer där (var från början en kul test, men har blivit ett forum för tunga dialoger).

    Pratade med Stefan från seglarförbundet och de är helt klart med och vill göra något.
    Så ni som vill vara med och påverka gå gärna med för nu går tåget!
    Peter I
    peter@kiters.se

  • klang

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 21:31

    Tycker det verkar riktigt coolt, vi har ju många bra kitare i Sverige. Men visst, det är ju stor skillnad till att hoppa och göra trixs… jag skulle iallafall kolla om det blir någon från Sverige som försöker… betydligt mer action än att kolla på vanlig segling…

    Lycka till

  • kitemaster

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 11:49

    Kul att höra en optimistisk vindsurfare också Klang!
    Känns som att detta annars haft en tendens att ytterligare skapa konflikt mellan våra sporter.

  • svenne

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 12:45

    Vi är minst två Erik. Vindsurf som matchrace är ökentråkigt. och ärligt talat, hur stor är RSX-klassen?
    Fast nu ska vi vänta ett par OS och sen kommer OS-kite vara så tråkigt att ni hellre går på Curling. 😉

  • pjoter

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 14:03

    Haha, Curling är hårdrock! 🙂

    Bara det inte blir tråkigare än fotboll, hockey eller golf så duger det ju att slötitta på iaf. 🙂

  • tomw

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 20:32

    The problem is that they chose kite racing instead of Kite cross. People want to see mayhem.

  • jenselias

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 10:59
    Svenne;688164 wrote:
    Vi är minst två Erik. Vindsurf som matchrace är ökentråkigt. och ärligt talat, hur stor är RSX-klassen?
    Fast nu ska vi vänta ett par OS och sen kommer OS-kite vara så tråkigt att ni hellre går på Curling. 😉

    Om man räknar klassens storlek baserat på skrovens samlade area kan den inte vara helt obetydlig. Inte desto mindre tråkigt för den skull.

    pjoter;688171 wrote:
    Haha, Curling är hårdrock! 🙂

    Bara det inte blir tråkigare än fotboll, hockey eller golf så duger det ju att slötitta på iaf. 🙂

    Bandy på teve i endast hel planvy?

    Om jag även ska kasta in en egen åsikt och spekulation, så är helt säkert risken för en destruktiv utveckling minst lika stor som någon vinst när olympiska kommittén och des följe av karriärssportare ger sig in och kladdar på något som tidigare var en schysst gemenskap. Vad det verkar är det väl nästan bara Snowboard som lyckats behålla lite av sin eget som vad det var före OS.

  • milkman

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 21:45

    Jag håller med Svenne om inverkan på sporten. Men kortsiktigt är det säkert bra! Och jag hopps någon/några tar chansen och gör nått kul av det! 🙂
    Långsiktigt så kvittar det för mig, jag kommer fortsätta ha roligt oavsett.. Jag måste ju inte köra OS-klassernas grejjor tack och lov.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing klart för OS 2016!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.