Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfingkurs i karlstad!

  • nordgren

    Medlem
    8 maj, 2003 vid 19:35

    Nämen! En från Karlstad! Har du varit ute än? Har ju blåst hyggligt i veckan. smile.gif

    Ska du ut till klubbhuset på söndag? Får hoppas att det blåser då. laugh.gif

    Vad tar ni för en kitekurs?

  • rikard_j

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 11:45

    Kul med lite surfaktiviterer i Karlstad !
    Finns det någon aktiv kite/vindsurfing-klubb i Karlstad?
    /Rikard

  • jfk

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 14:00

    Härligt med aktiviteter så nära!!! (Bor i Kristinehamn).
    Rickard, är det dig jag köpte Screamern av?? Isf så funkar den fint än!
    Förresten, jag hoppas att fler än jag har varit ute och kört, det har som sagt blåst bra i flera dagar, går otåligt och väntar på min bil just nu och skall dra iväg. Orolig dock, på Klacken ser det ut som om vinden från fina 10-12 är på väg nedåt, inget ovanligt dock, vi surfare verkar vara ett olycksförföljt släkte…

  • nordgren

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 14:28

    Hallå Rickard, japp vi har en klubb här i stan CWC http://hem.passagen.se/cwcvindsurfing/index.htm

    På söndag ska vi ut till klubbstugan och fixa iordning för säsongen, slå en pling till mig om du vill med 070-7201150 eller så är det bara att komma ut (klubbstugan ligger på skutberget, mer info på hemsidan). Får bara hoppas på vindar även på söndag så kanske man kan ta sig en repa. laugh.gif

  • nordgren

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 14:33

    JFK: Hallå finns det schyssta spots i Kristinehamn? Vilka vindar funkar bäst? Väst gissar jag. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 16:30

    kite är en fjollig fluga där man åker fram och tillbaka som en jojjo.. roligt!!

  • nordgren

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 16:52

    Jo det är det säkert, har aldrig provat så jag uttalar mig inte, men jag upplyste dock att det fans en windsurfingklubb här, och det är typ det ballaste som finns! wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 20:38

    man behöver ju inte prova för att fatta, du kan ju se på andra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2003 vid 19:41

    Tänkte börja tidigt i vår men har inte kunnat köpa en ny våtdräkt så jag har inte gjort surfpremiär ännu tyvärr! Själv då, var ute nått i kylan och surfat? Det är inte jag som står för kitekursen men de tar väl cirka 1000 – 1500:- tror jag, men det är det värt. Brukar det vara en hög med adrenalinsökande surfare vid klubbstugan under sommaren? Ska du ut till skutberget på söndag då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2003 vid 19:45

    http://hem.passagen.se/cwcvindsurfing/maps2.htm är karlstad vindsurfingklubbs hemsida!

  • nordgren

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 07:11

    Extreamfreak: Hallå, nej jag har inte varit ute än i år, hade hoppats på att idag skulle vara första gången men det blåser 2.3s/m nu så det blir nog inget, får hoppas att det blåser upp lite sen. smirk.gif
    Japp jag ska ut om en stund, är du intresserad så är det bara att komma förbi, första gången som jag ska dit så vi får se hur mycket folk det blir, har nigen koll hur det brukar vara men har fått intrycket av att det brukar vara en del stammisar där. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 10:41

    Får se om jag hinner dra en repa förbi klubben. Jobbigt att det inte blåser så mycket. Men ha det grymmt i alla fall!

  • jfk

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 19:46

    Hej, jag vet inte mer än ett ställe på egna erfarenheter, men Hult skall väl vara stället nummer ett i Kristinehamns trakten. Själv kör jag och kusinen i Ölmeviken (vik nr 2 vänster sett från Kr-hamn). Där kör vi i alla vindar =) med alltid lika optimistisk syn på vindstyrka..! Men det är tänkt att vi skall vidga våra surf vyer i år, kanske västkusten, definitivt Hult. Känns ärligt talat som om Hult borde vara ett av Vänerns bästa ställen för surf på väst, sydväst rent geografiskt sett.
    För övrigt har det ju blåst riktigt bra i flera dagar, skall visst blåsa bra imorgon (läs: måndag 12/5) också. Är hemma med vård av sjukt barn, så hoppas på att morsan slutar tidigt så man kan dra iväg på tidiga eftermiddagen.

  • jfk

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 19:51

    Vadå, här i Kristinehamn har det blåst mest hela dagen ju!
    Själv har jag varit ute fyra ggr redan, känns som en grym inledning på säsongen… Förra tisdagen var det riktigt kallt om huvudet, men nu är det redan riktigt behagligt i vattnet.
    Hur var det med folk vid surfklubben då?! Var det idag det var träff där eller?

  • nordgren

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 20:52

    Okej, ja det vart premiär för mig idag faktiskt grymt väder förutom att det knappt blåste. frown.gif (ca 5-6 s/m)
    Men men det var schysst att komma ut iaf. cool.gif

    Du får ta och vidga vyerna med att komma till Karlstad någon gång! laugh.gif

    Ha det!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfingkurs i karlstad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.