Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kom igång med speed!

  • gustavw

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 09:09

    Tjena igen,

    Snart säsong!

    Jag har en hotrod RDM 430 mast som jag letar speedsegel till. Tanken är att få till ett så stort segel som möjligt till den masten. Som jag har förstått det så är det Gaastra och Naish som gör segel som passar till RDM?

    Är det nån som har nåt Naish Stealth 6.5 eller Gaastra till salu? Det behöver inte vara 2008 utan funkar bra med äldre årsmodeller om det är hyfsat skick!

    /gustav

  • imported_macts

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 09:32

    @GustavW 531212 wrote:

    Tjena igen,

    Snart säsong!

    Jag har en hotrod RDM 430 mast som jag letar speedsegel till. Tanken är att få till ett så stort segel som möjligt till den masten. Som jag har förstått det så är det Gaastra och Naish som gör segel som passar till RDM?

    Är det nån som har nåt Naish Stealth 6.5 eller Gaastra till salu? Det behöver inte vara 2008 utan funkar bra med äldre årsmodeller om det är hyfsat skick!

    /gustav

    P Malmkvist har i alla fall haft ett Stealth 6,5 -07 (grymt segel!) till salu, undrar om inte Mården har ett 6,5 Vapor(antagligen också ett grymt segel, men har inte testat det) till salu…kolla med dom!

    Eller köp mitt Stealth 7,0-08 🙂 men då måste du ha en annan mast, 460 SDM…

  • p-malmkvist

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 16:27
    GustavW;531212 wrote:
    Tjena igen,

    Snart säsong!

    Jag har en hotrod RDM 430 mast som jag letar speedsegel till. Tanken är att få till ett så stort segel som möjligt till den masten. Som jag har förstått det så är det Gaastra och Naish som gör segel som passar till RDM?

    Är det nån som har nåt Naish Stealth 6.5 eller Gaastra till salu? Det behöver inte vara 2008 utan funkar bra med äldre årsmodeller om det är hyfsat skick!

    /gustav

    Mitt tips är att du försöker finna segel+rätt mast samtidigt.. Det brukar bli bra mycket billigare samt så vet du att det blir optimal prestanda.. Brukar bli betydligt dyrare samt krångligare att finna mast/segel i efterhand.. Var inte rädd för att segla på lite äldre grejor heller, seglade konkurrenskraftigt med 12 år gammal bräda rrd 271 under speedsäsongen 2008, finns för övrigt på köp och sälj..

    Mitt tips är att köpa Mattias J kompletta kitt för 4000kr, detta kitt kan du segla 40+knop med..

    Sikta på:

    90l slalom bräda

    en 28cm samt 32cm fena typ choco fireblade, select sl7 mfl

    Fullcamber segel inkl rätt mast på ca 6.2 samt 7.2 kvm

    kol eller bättre alubom

  • andersbq

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 19:39

    @GustavW 531212 wrote:

    Tjena igen,

    Snart säsong!

    Jag har en hotrod RDM 430 mast som jag letar speedsegel till. Tanken är att få till ett så stort segel som möjligt till den masten. Som jag har förstått det så är det Gaastra och Naish som gör segel som passar till RDM?

    Är det nån som har nåt Naish Stealth 6.5 eller Gaastra till salu? Det behöver inte vara 2008 utan funkar bra med äldre årsmodeller om det är hyfsat skick!

    /gustav

    Jag har ett Stealth 6,4 2008 använt 8 ggr.
    PS jag tycker inte SP80 passar med 7.0, till det seglet ska du ha en SP95.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kom igång med speed!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.