Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kom pushloopen före framåt?

  • kom pushloopen före framåt?

    Publicerad av wisco på 9 augusti, 2011 vid 06:35

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=4By-QZRo3Q0&feature=related”]‪Push Loop Robby Naish 1986 First Filmed Loop‬‏ – YouTube[/ame]

    tiki svarade 12 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jesper-b

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 08:34

    Jepp, men den hade inget namn då utan sågs mest som en konstig bakåt. Återlanserades 10 år senare då en holländare som höll till i sydafrika (glömt namnet) gjorde den om och om igen. Kom med på några videos och sedan var pushen DET trendiga hoppet andra halvan av 90-talet. Polakows och Josh Stones pushloopar på hookipa i slutet av 90 var grymt höga och sköna. Stone verkligen låg på seglet länge och högt, Polakow avslutade sin rotation på vägen ner med ett litet knyck och en vanlig noslandning. Sen kom kidsen och började tvista till den som Robby’s från -86…

    /JB

  • davo

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 13:49

    Gött Jesper! Jo, man fick ju uppleva Josh’s monster-pushisar på Ho’okipa ’97. Faktiskt så han nästan touchade rotorbladen på en av helikoptrarna under ett shoot. Som han låg på seglet…det fanns tid att justera både hängseletamparna och sy en söm.
    Senaste i mängden av oerhört coola manövrar är Köster’s push-forward fråm Pozo.
    http://www.continentseven.com/2011/07/09/pushloop-forward-philip-koster/

  • eastenhill

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 23:58

    Jag såg Dunkerbeck göra en i Holland 1986, ca 15 år gammal. Då Bringdal tog sin 1:a seger i slalom 🙂

  • doc

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 07:03

    Jag har en gammal Aloha Classic-film. Där
    Vill jag minnas att man kallade den Robby-backwind-loop. Inte så elegant men beskrivande namn.

  • tiki

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 13:10

    Man ser ju tydligt att han kör med flera fenor under brädan 1:50 min. in i filmen. Den rullen kan inte vara gammal. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kom pushloopen före framåt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.