Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Komplettera med vilken strl.?

  • kvabbso

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 20:28

    kolla in mr blackadder´s drakar http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58576

  • enlighted

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 20:33

    @hengo 474588 wrote:

    vill du köra wakestyle och utnyttja pop och det jämna draget i en kite likt en wakeboardåkare efter båt eller cabel är C-kite nice. vill du bli härligt trött i armarna och på samma sett bygga upp den muskulatur som underlättar för att utvecklas inom kite är C-kite nice.

    Gillar du att slippa byta drake så ofta, cruisa runt och styra med lillfingrarna, och ha allt draget i chickenloopen och inte i hela bomen, parera vindbyar med bommen istället för att kanta med brädan är bow nice. Är du dessutom nybörjare och blir tillfredställd av att kunna förlora mestadels av trycket i draken genom att skjuta bomen ifrån dig är bow ännu niceigare.

    …jag inbillar mig dessutom att bow kan va bra i ordentliga vågor med vågsurfingbräda, där man kan skjuta bomen helt ifrån sig och få tygtrasan att nsätan bara fladdra ovanför en, medan man koncentrerar sig på vågridning. detta har jag aldrig sett någon göra och tror inte att kitearna går att parkera på det sättet riktigt än utan att man åker under draken, men det kanske kommer.

    Tack för ditt fina och informerande svar… Men nej jag är ingen nybörjare direkt men har enbart med min studentbudget hittills haft råd med EN kite och skulle nu vilja ha en till så jag kan köra i hårdare vindar…

  • sourra

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 20:46

    @hengo 474588 wrote:

    …jag inbillar mig dessutom att bow kan va bra i ordentliga vågor med vågsurfingbräda, där man kan skjuta bomen helt ifrån sig och få tygtrasan att nsätan bara fladdra ovanför en, medan man koncentrerar sig på vågridning. detta har jag aldrig sett någon göra och tror inte att kitearna går att parkera på det sättet riktigt än utan att man åker under draken, men det kanske kommer.

    Det går finfint och görs så ofta tillfälle ges i Varberg. Men jag vet, finns det inte på Steffo har det inte hänt.

  • eagletech19

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 21:01

    @Enlighted 474609 wrote:

    Tack för ditt fina och informerande svar… Men nej jag är ingen nybörjare direkt men har enbart med min studentbudget hittills haft råd med EN kite och skulle nu vilja ha en till så jag kan köra i hårdare vindar…

    Hej
    Köp en Cabrinha 3Crossbow 9

    Jag väger 97kg och kan lätt säga 9 blir perfekt oavsätt vilket kitemärke du köper. Men eftersom jag kört med Crossbow sen dom kom 2006 kan jag lätt säga att dom passar dom flesta kitare i Sverige.
    Mycket snack om Cabrinha här men du köper en bra kite som kommer få dig att känna dig säker samt få många goa timmar på vattnet med:cool2:

    Mvh/Roger

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 21:02

    @sourra 474615 wrote:

    Det går finfint och görs så ofta tillfälle ges i Varberg. Men jag vet, finns det inte på Steffo har det inte hänt.

    Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?

    kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 21:03

    @Enlighted 474609 wrote:

    Tack för ditt fina och informerande svar… Men nej jag är ingen nybörjare direkt men har enbart med min studentbudget hittills haft råd med EN kite och skulle nu vilja ha en till så jag kan köra i hårdare vindar…

    Det finfina med C-kites är att du kan få tre skitbra kites till priset av en bow 🙂

  • sourra

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 22:19

    @hengo 474623 wrote:

    Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?

    kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.

    Si, si, det är just det jag talar om. Neven gjorde det senast i tisdags.

  • sourra

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 22:20

    @hengo 474624 wrote:

    Det finfina med C-kites är att du kan få tre skitbra kites till priset av en bow 🙂

    Här är en sjukt prisvärd deal
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/18192/cat/9

  • haze

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 22:41

    @hengo 474623 wrote:

    Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?

    kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.

    Jag kör exakt så ofta det går… Tow in helt enkelt…

  • skotten

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 22:49

    ahh nevens waves are beautifull… they are old skool, but one of the best Ckites there ever was.

  • nic

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 05:00
    hengo;474623 wrote:
    Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?

    kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.

    Som sagt, du får komma hit ska vi ta hand om dig 🙂

    Finns väl massa film på detta fast svårt att se hur mycket kiten drar eftersom linor aldrig får slacka oavsett. Bör alltså upplevas.

    nic

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Komplettera med vilken strl.?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.