Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp inte filmen RedBullStormChase!

  • Köp inte filmen RedBullStormChase!

    Publicerad av fredrikwahlman på 8 januari, 2007 vid 18:28

    Hej,

    Kände mig klart lurad när jag köpt filmen. Kostade typ 400 spänn inkl frakt.
    För de pengarna får man lite bakåtloopar i högavågor.

    Några svenska seglare? Tja…. Det står RIDERS: Kristoffer Living, Emma Johansson. Man fick se dem gå längs stranden, åka bil och prata hur häftigt det hade varit med lite storm. Ungefär. Och så lite surfing. Kanske 2 minuter på sin höjd. 😡

    Nej… det är en bra och cool stämningsfilm för 100 spänn. Kanske 150.
    Men 400? ICKE! Gå ihop ett par stycken och köp filmen tillsammans istället. Den är inte värd sin kostnad…

    Tacka vet jag Dansken och 7SonsOfFreeStyle. De filmerna är värda varendra krona.

    /Fredde

    rasmus_w svarade 17 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • pure

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:16

    Tack för tipset. Kan rekomendera fanatics promo DVD’s (1:an och 2:an) framförallt 2:an för dom som vill komma undan billigt med en film med bra kvalitet.. Efter filmen vill man ju köpa fanatic men man får försöka filtrera bort det 😉

  • jakob_s

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:25

    känns det inte “konstigt” att köpa reklamfilmer ?

  • rasmus_w

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:29

    Jag har fått dem gratis varje gång hittills. Fast chansen är att det lyckas, risken är rätt överhängande att jag har en hel bunt Fanaticbrädor när detta året är slut. 🙂

  • frippe75

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:48

    @Rasmus_W 358302 wrote:

    Jag har fått dem gratis varje gång hittills. Fast chansen är att det lyckas, risken är rätt överhängande att jag har en hel bunt Fanaticbrädor när detta året är slut. 🙂

    Eller så blir ni medlemmar på boardseekermag för typ 250:- och får en DVD ifrån surfåret 2006 i brevlådan innan 10 dagar. Min kom idag.. Rätt bra!!

    Plus att man får tillgång till allt material på boardseekermag.!

  • pure

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:48

    @Jakob_S 358299 wrote:

    känns det inte “konstigt” att köpa reklamfilmer ?

    Har funderat över det… men man kan ju se det mer som produktplacerade vindsurfing filmer. Man får ju mycket surf film för pengarna så jag tycker faktiskt att det är värt det.

    Och så specielt konstigt är det ju inte eftersom dom flesta betalar för tv kanaler med så mycket reklam i så man vill spy 😉

  • Oregistrerade

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 01:48

    @Jakob_S 358299 wrote:

    känns det inte “konstigt” att köpa reklamfilmer ?

    Alla windsurfingfilmer är nog sponsrade/ produktplacerade, ta tex “RED BULL” Stormchase 😀 Det är nåt man dricker va?

  • bjornen

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 07:18

    @Oregistrerade 358351 wrote:

    Alla windsurfingfilmer är nog sponsrade/ produktplacerade, ta tex “RED BULL” Stormchase 😀 Det är nåt man dricker va?

    Nää det är väl dom där djuren…eller va det belgian blue 😉

  • perkele

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 07:41

    puh…
    skulle beställa den idag, tack för icke-tipset!

    T

  • kamaaina

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 14:45

    Kan dessvärre instämma. Köp inte Red Bull Storm Chase. Tyvärr hade jag redan köpt den när detta meddelande reggades. Shit, va kass den va!!! Bara massa tjöt om att det blåser mycket….och pushloop, pushloop, pushloop. Jag vet inte, men mer segling och mindre snack hade varit fint. Tycker dock det var ganska kul med dansk-skallarna som försökte ta sig igenom beach-breaket i Klittan när det pangade typ 25-30m/s. De kom fan inte ut….

    Sedan var det en del roliga satsningar, men mestadels ganska lam film. I want my money back. Reklamsnutten e ju faktiskt bra, synd att filmen inte höll måttet.

    /Fredrik

  • endy

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 14:57

    Jäkligt synd på en såpass påkostad och smart produktionsidé.
    De kanske stressade ihop klippningen??

  • smurff

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 19:50

    @Jakob_S 358299 wrote:

    känns det inte “konstigt” att köpa reklamfilmer ?

    Kanske, men om det är en bra film (vilket det tyvärr inte är i detta fallet) så spelar det väl ingen roll om det är reklam och produktplacering i den. Man sitter ju ändå och glor på trailers ibland på någon bräda eller dyl och tycker det är ok för att man får se lite surfing. Vi vindsurfare får nog inse att det är en jäkligt smal sport och vara glada för all spons och pengar som kommer in i sporten förhoppningsvis så breddas den ytterligare.

  • rasmus_w

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 22:40

    Nån som visat filmen för icke-surfare och frågat om deras åsikter? Jag har en känsla av att filmer gjorda för surfare ofta har en tendens att uppfattas som lite trista av icke-surfare och vice versa. Kan det hända att stormchase klarar sig bättre bland icke-surfare?

    Givetvis finns det några få surffilmer som både surfare och icke-surfare brukar gilla. Endless summer är väl en av dem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köp inte filmen RedBullStormChase!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.