Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Köp/sälj-tråd!

  • Köp/sälj-tråd!

    Publicerad av jester på 23 oktober, 2012 vid 11:23

    Vad säger ni? Skall jag skapa en tråd för att köpa och sälja slalom/speed och race-prylar?

    Finns ju en ute i “stora” konfen, men jag gissar att många struntar i den, och bara hänger här?

    Jag försöker hitta en begagnad np x9 530 mast men utan resultat. Någon som har en till salu så köper jag den gärna.
    Den ska vara till mitt np rs5 9,8 segel.
    Det kanske finns andra mast alternativ?

    oscar svarade 3 år, 5 månader sedan 156 Medlemmar · 745 Svar
  • 745 Svar
  • hanlar

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 12:56

    Vad är poängen med dessa köp/säljtrådar? Jag behöver ju naturligtvis inte läsa dom men jag bara undrar. Vad är det för fel på köp sälj funktionen? Varför ska man lägga in saker i en tråd med flera hundra inlägg på grejjer i en enda röra. Förstår inte poängen med detta.

  • sailortrash

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 13:09

    starta en ny köp och säljsida istället eftersom det inte kommer att hända så mkt med surfzones köp och sälj…om jag förstod den tråden rätt..

  • jester

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 13:32

    Poängen är att vi samlar allt i en tråd istället för dom trådar som börjat poppa upp senaste året. Köp/sälj verkar ju inte fungera så bra, uppenbarligen.

    sailortrash: starta en själv.. 🙂

  • marden

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 14:31

    du kan väl få starta en, men helst inte, bara du inte nålar den …för då får man snart ha sidan 2 som start sida 🙂

  • larsd

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 16:15

    Jag tycker det är bättre att hålla forumet rent från krängandet.

  • rabbit

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 16:43
    Jester;701687 wrote:
    Köp/sälj verkar ju inte fungera så bra, uppenbarligen.

    Vad är det som inte fungerar?

  • andersbq

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 20:00

    Jesper, jag tycker det är en bra idé.
    Vi kan även ha den för fenbyten och mast-delar etc.
    (Köp&sälj är så spammad med allehanda skitprylar)
    Låt denna tråd vara speed&slalom, så börja med att flytta över min o Peters trådar

    Mård, jag tycker den kan klistras men slå ihop alla tävlingstrådarna som ligger på toppen nu. Vi kan ha en tävlingstråd per år istället.

  • the_novice

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 20:14

    Vad är det för fel på köp&sälj, jag har inte sett något spam där?
    Behövs det verkligen en särskild slalom rubrik under köp&sälj?

  • andersbq

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 20:35

    Med spam menar jag allehanda våg, freestyle, freeride etc från hela 2000-talet.
    Det är ju allehanda gammal junk. Dessutom inte överskådligt om man ska posta upp flera artiklar samtidigt.
    När man bläddrar framåt bland sidorna så blir det tommare & tommare.

  • jfr007

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 21:09
    LarsD;701695 wrote:
    Jag tycker det är bättre att hålla forumet rent från krängandet.

    Exakt så

  • tsurf

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 06:08
    LarsD;701695 wrote:
    Jag tycker det är bättre att hålla forumet rent från krängandet.

    Håller med. Sluta kränga på forumet!

  • tbsurf

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 06:27

    Jag är för ett helt öppet forum på alla sätt. Men eftersom många upplever det “stötande” så röstar jag för Jesters förslag.
    En ynka tråd kan vi väll få ha att vältra oss i vårt kära kolfiber?? 😀

  • dr-masse

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 06:40

    Kanske en förklaring till varför det finns en ‘köp-å-sälj-tråd’ på storkonfen kan ha sin plats… ?

    Det är helt enkelt så att eftersom det är enklare att posta ett inlägg om att försäljning av prylar på forumen än på köpåsäljdelen så gör många det. Visst, det skulle gå att radera alla dessa inlägg och hänvisa till köpåsälj delen, så har vi gjort tidigare, men eftersom det verkade finnas ett behov av att även diskutera prylarna i forumen så blev det såhär.

    Allra bäst vore såklart en vassare köpåsälj-avdelning (vet att Steffo och Challgren har brottats med det) med bättre användarvänlighet, men den delen av Surfzone är dessvärre inte den mest lättadministrerade och enklaste att anpassa, om jag uttrycker mig försiktigt… Helt ny lösning har spanats in, men jag vet inte vad status är för det.

    Köpåsälj är ju det som främst skall användas för prylnasandet, men en nålad tråd kan ju funka som komplement. På vanliga konfen tycker jag det funkar OK och har åtminstone minskat alla köpsälj-trådar rätt rejält.

  • jester

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 09:37

    Har ändrat lite bland “nålningarna”. Vad tycks?

  • sailortrash

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 10:08

    dr masse..

    gör inte om köp och sälj:

    lägg till två till i stället. en för slalom en för våg, och låt orginalet vara kvar för freeride och kona och våtdräkter mm..

    två tydliga rubriker, KÖP OCH SÄLJ SLALOM/SPEED, KÖP OCH SÄLJ WAVE/FREESTYLE, och sorteringen kommer ske av sig själv…

Sida 1 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Köp/sälj-tråd!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.