Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Korta T4:an, några byggtips

  • mattap

    Medlem
    25 april, 2006 vid 20:06
    TaBi wrote:
    Den hade jag inte sett förut, funkar det bra?
    Var det inte bökigt över hjulhusen?
    Den verkar rätt tjock, tappar man inte mycket höjd på det?
    Det va en rätt sjyst lösning, den mattan som kommer original e rätt värdelös, speciellt om det är hål och revor i den…. 🙂

    Har du gjort nåt mer på den?

    Ja, det funkar bra. Jo, det var knöligt kring hjulhusen, men med en mattkniv, stor burk med kontaktlim + pensel och en värmepistol gick det rätt bra efter lite lappning. Nä, den är inte tjock, några mm. Jag fäste min matta i alla väggar samt längst bak i den överliggande balken som låset sitter i och i metallisten vid framdörren + att jag la lite dubbelhäftande tejp här och där under det hela. Jag gjorde så för att jag skulle ha nån möjlighet att få bort mattan om jag av nån anledning skulle känna för det.

    Enda jag gjort på bussen sen dessa bilder är att jag jobbat med att ta bort klotter, 4:e gången som de förbannade ligisterna sprayar den full. Ska bygga lite till när lusten faller på men det har tyvärr blivit lite annat på sistone!

  • magnus-e

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 09:46

    Kooooolt! Det mest konstruktiva surfforum jag varit inne på. Är påväg att köpa en buss. Nu har man ju fått grym inspiration på hur man ska bygga. Blir kanske konvertering till Etanol också. Någon som har åsikter om Hiace VS t4.

  • alexullared

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 15:03

    Många grymma lösningar i denna tråden..

    tänkte att jag kunde lägga upp lite bilder på mitt bygge med..
    Har också en kort T4.. Jag har 8 sittplatser i den ibland.. så ville ha en iinredning som går lätt att plocka i och ur.. De tre främre sätena är snabbfästen så bara att sätta in när man vill ha dem. de tre bakre sittter med 4 skruvar så tar inte lång tid att sätta i de heller.

    så byggde plattor som hänger i väggarna typ.. blir inga störande ben i vägen och lätt att plocka ur.. enda är att det kanske inte håller lika bra som med ben. men har varit iaf 4 pers i den utan problem. så det håller nog tillräckligt bra iaf. upphängningsgrejorna bockade jag till i verkstan i skolan.. blev bra faktiskt.. skurvade fast dem direkt i plåten med självborrande plåtskruv bara.

    nästa steg blir att bygga lite hyllor längs ena kanten och en köksavdelning längst bak som man kan komma åt utifrån.. Ska skaffa lite madrasser som passar också. sängen är 105cm bred. Också håller jag på att bygga ett snurrunderrede till passagerarstolen så man kan ha den bakåt när man sitter o väntar på waves…

    Blir mycket att skriva allt.. bara fråga om ni undrar något istället.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Korta T4:an, några byggtips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.