Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga nosen på en Tabou Manta

  • fjant

    Medlem
    12 augusti, 2017 vid 17:16

    Kolla i produkternas säkerhetsdatablad, där framgår vilka andningsmasker/filter och handskar mm som krävs.

    Mackan

  • bjorn-daniels

    Medlem
    12 augusti, 2017 vid 18:09

    Vid god ventilation behövs normalt sett inget andningsskydd för lamineringsepoxi. Däremot är det viktigt att inte få den på huden då den är allergiframkallande, skyddskläder, handskar och helst ögonskydd. Byt direkt om man får kladd på kläder eller handskar. Får man det på huden så tvätta med tvål och vatten. Använd INTE lösningsmedel då den hjälper till att transportera in epoxin i huden.

    Andningsskydd vid slipning och vänta tills epoxin härdat ut ordentligt, framför allt för hälsan men även för att det går mycket enklare att slipa.

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  bjorn-daniels. Anledning: Rättade stavfel
  • surfing

    Medlem
    12 augusti, 2017 vid 23:29

    Hoppas att biltema masken fungerar, du måste väll ha ett “gas filter” och inte damm filter om det skall vara rätt. Själv är jag väldigt ignorant… (har inga barn endå) glad att du tog till dig det här med epoxyn. Jag tycker att man skall själv välja vad man utsätter sig för, och hur man vill förhålla sig till det
    Blev lagningen bra? Min egen lagning blev den bästa jag gjort. Inte en gnutta spackel! (slipade lite dåligt, så några fiber rutor pajade lacken)

  • rasmus1985

    Medlem
    13 augusti, 2017 vid 19:33

    Jag körde med gasfilter när jag laminerade och bytte sedan till partikelfilter när jag började slipa. Jag tror lagningen blev bra, den känns hård och tät iallafall.
    Tiden får annars utvisa om det sket sig.
    Skulle inte skada med en klick vit färg dock. Några tips där?

    Jo jag har barn och planerar att skaffa fler så jag försöker nog vara så försiktig som möjligt..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga nosen på en Tabou Manta

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.