Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing laminerings tips o trix?

  • laminerings tips o trix?

    Publicerad av tmalm på 26 april, 2012 vid 13:06

    Hejsan!
    Jag är på G att bygga en egen surfbräda och ska börja plasta den nu och vill helst vacuumbagga den, jag har kollat runt en del och vad jag förstår så kan man göra baggen av byggplast och silvertejp, släppfilm av nylon (ska man köpa specialfilm eller finns sådan att få tag på “någon annanstans”?) behövs med.

    Min stora fråga är egentligen kompressorn, vad behöver man och var får man tag på en sådan?

    Ger en dammsugare tillräckligt med undertryck? Antar att man måste släppa igenom lite luft så den inte överhettar?

    Kylskåpskompressor har jag hört ska va bra men hur får man tag på en sådan egentligen?

    /Thomas

    svenne svarade 12 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mangew

    Medlem
    26 april, 2012 vid 14:19

    Kolla http://www.boardlady.com

    Lycka till

    /Magnus

  • tmalm

    Medlem
    26 april, 2012 vid 14:51

    Nice!

    Nu ska jag nog klara mig!

    /T

  • raggarn

    Medlem
    26 april, 2012 vid 17:26
  • svenne

    Medlem
    26 april, 2012 vid 17:53

    Julas pump är en oljelamellpump, fördelen är att den är mycket snabbare än en membranpump men den ryker (oljedimma följer med i utblåset). Du kan inte köra pumpen i botten eftersom din skumkärna kommer att haverera då, i början kan du inte gå lägre än -2 till -3 hekto relativt tryck. Du måste reglera trycket genom att ha en läckventil och ju mer luft som kommer in i pumpen desto mer ryker den. Lamellpumpar funkar bra om man kan lämna den på fullt ös och inte ha läckor någonsans i vakuumbagen. Jag har en monsterpump som jag kör stora formlamineringar med, men det går inte att använda den till något annat om inte Lützen-dimma är okej i verkstan. Och det är det inte.

    Köp en membranpump eller slakta ett kylskåp. Jag har tagit hem flera pumpar till modellbyggare som funkar kanon. De har inbyggd justeringsventil och manometer. De är ganska små, men när det väl är lågt tryck i påsen har inte storleken på pumpen någon roll. Tyvärr kostar de mer än dubbelt upp mot Julas lamellpump.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing laminerings tips o trix?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.