Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

  • simme

    Medlem
    27 september, 2005 vid 16:22

    Vågorna var inte lika stora och jag behövde inte simma hem. Varför göra det när man ser till att hålla utrustningen hel, ellerhur affe wink.gif
    Jag fastnade i den där grytan vid den lilla (ön utan träd tror jag) Ingen vind där bakom och riktigt strömt, så man fick snällt vänta tills man drivit iväg en bit dit där det fanns vind. Men vågorna där blev ändå riktigt fina och släta med kanon vinkel.
    Också funderat på hur vi ska få ut kamror dit.
    Fick en idè nu… man tar en plastpåse, tejpar runt, tar en ny och gör lika dant. och så håller man på så ett tag tills det verkar tätt. Sen skulle man ju förstås ha ett slags fodral runt allt ihop typ glasslåda som du sa. Men min (feta cool.gif) kamera får inte plate i en sån. Ska leta lite här om man kan hitta nåt
    Sen lägger man det bara i en ryggsäck och sticker dit. Kan garanterat bli grymma bilder och jag erbjuder mig frivilligt att stå och frysa/fota ett tag. Man skulle få mycket bättre vinkel på åkarna då de inte täcks av seglet hela tiden, inte bara just i brytet vid ön, utan även alla hopp på utvägen. Även lillisviken i bakgrunden skulle göra sig rättvisa.

    Fundera ut nåt så fotar vi imorgon. Jag är där senast nio. skola 13.00

  • drx

    Medlem
    27 september, 2005 vid 16:26

    Jo jag har en kompakt digitalkamera men kommer inte kunna åka ut imorrn tyvärr..får bli ett projekt

  • simme

    Medlem
    27 september, 2005 vid 16:41

    Svar till:


    Jo jag har en kompakt digitalkamera men kommer inte kunna åka ut imorrn tyvärr..får bli ett projekt

    [/ QUOTE ]

    Skit i tentan tongue.gif

    Förresten har jag sett att det finns såna här tjocka påsar ev typ galon som har en tät förslutning. Men en sån är det väl ingen som sitter inne på…?

  • agent_coop

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:25

    Nja.. men jag har några i latex som din lill-kamera borde rymmas i.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2005 vid 13:34

    såg ett ställe som hette en liten camping vid
    obbola är det bra det också, lillskärsudden
    med flera kilometer långgrund sandstrand med öppet hav
    med storm syd-vridande på västlig kuling borde
    ju slå det mesta.
    Sideshore händer väl ofta.
    Vindsurfas inte salusand eller är det för
    brutalt vid stranden ??
    /

  • jakob_s

    Medlem
    28 september, 2005 vid 15:21

    Jo..ett Lillis som levererar bjuder på mycket fin segling..
    väst funkar dock dåligt där..

    Vinkeln man får vid SV räcker: styrbords bog 40grader mot rena brytande vågor på innre.. mot yttre bakom hällorna vrider vågorna så där möter man dom kring 70grader..

    Har det legat på Syd “storm” över bottenhavet så tror jag inte det är många som vill sig ut..lillis inre (och bakom hällorna) kanske funkar?
    Men på lillis yttre, Salusand, Fårskär etc är havet helt oförlåterligt..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2005 vid 08:29

    hur lång säsong har ni i umeå, björkarnas
    löv har väl trillat av såhär dags.

  • johan_m

    Medlem
    29 september, 2005 vid 09:23

    säsongens längd beror ju helt och hållet på hur “hård” man är. det går ju att surfa så länge det är isfritt. men annars så börjar väl sesången rinna mot sitt slut nu, men än så länge så går det att köra utan huva och handskar, även om det nog är att föredra att ha.

  • johan_m

    Medlem
    29 september, 2005 vid 10:11

    Fan lördag ser ut som att det kan bli en bra dag för lillis. hur många satsar på surf?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2005 vid 10:55

    tänkte flytta till umeå, tänk att man missat
    ett sånt bra windsurfingspot,
    lillis såg ju ut som medelhavet med sina långgrynda sandbottnar.

  • johan_m

    Medlem
    29 september, 2005 vid 11:33

    jo jag kan varmt rekomendera lillis, jag håller det som ett av dom bästa spotsen i sverige, men då hag jag inte prova så många, men många som jag pratat med säger att när lillis levererar på en NO så är det det bästa spoten som finns.

    Jag kan varmt rekomendera Umeå och lillis.

  • rasmus_w

    Medlem
    29 september, 2005 vid 13:46

    Svar till:


    säsongens längd beror ju helt och hållet på hur “hård” man är.

    [/ QUOTE ]

    Inte riktigt, tycker jag. Jag tycker snarare det handlar om hur mycket pengar man vill lägga på varma dräkter och sånt.

    Fast jag har ju å andra sidan ibland 15 grader i sovrummet för att kunna sova utan att bli plaskvåt av svett.

  • jakob_s

    Medlem
    29 september, 2005 vid 14:36

    På Lördag finns det inget som kan hålla mig från vattnet..(om nu prognosen visar sig stämma..)

  • jakob_s

    Medlem
    29 september, 2005 vid 14:43

    Anonym, när surfade ni lillis ?

  • drx

    Medlem
    29 september, 2005 vid 14:58

    På lördag blir det grym surf får vi hoppas, planen är dock eventuellt att prova laxviken som man ser till vänster om lillis. Där blir det större dyningar och det är plattvatten innaför dyningarna, när dom bryter så kan det bli riktigt stort där och lite bättre kvalitet på vågorna än kaos-choppet som uppstår på lillis, större mellanrum mellan vågorna. Det ska finnas gräsmatta där att rigga på dessutom.
    Jag bifogar en bild med det legendariska brytet vid revet en bit utanför lillis. Kolla alltså i bakgrunden på bilden, denna våg måste vara +3 meter!

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.