Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing liquid force session 2009

  • mathiasg

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 13:31

    Du borde testa Slingshot RPM!

  • kongon

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 21:23

    Det blev en Havoc 3, 8m2… ska bli kul att se hur den uppför sig i helgen!
    Tack för all feedback gott folk!

  • kongon

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 23:15

    Ok… följdfråga nu när jag har min Havoc… Vad ska man göra med kardborrfästena som sitter på ena sidan av draken (två st. över varandra)? Jag menar alltså inte de små som linorna är ihoprullade i utan två ganska stora fästen. Har letat i handboken men hittar inget!

    Min mest logiska gissning är att man ska kunna sätta bommen där, kanske till och med slippa att lossa linorna frän draken?

  • mjersen

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 06:32
    kongon;552689 wrote:
    Ok… följdfråga nu när jag har min Havoc… Vad ska man göra med kardborrfästena som sitter på ena sidan av draken (två st. över varandra)? Jag menar alltså inte de små som linorna är ihoprullade i utan två ganska stora fästen. Har letat i handboken men hittar inget!

    Min mest logiska gissning är att man ska kunna sätta bommen där, kanske till och med slippa att lossa linorna frän draken?

    har själv funderat på dom spännena.. o kommit fram till exakt samma sak som dig

  • neven

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 07:32

    Grattis till ett grymt köp!

    Är inte det där self-rescue handles? Eller är det bara på ena sidan?

  • sourra

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 08:19

    Hoppas du får det göy med nya kiten i blåsvädret. Övrigt: Borde inte LF med tanke på rådande världsläge döpa nästa års session till re-session?

  • kongon

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 13:23
    Neven;552723 wrote:
    Grattis till ett grymt köp!

    Är inte det där self-rescue handles? Eller är det bara på ena sidan?

    De jag menar finns på ena sidan, känns som ganska lagom avstånd mellan dem för att bommen skulle kunna sitta där… gäller att det inte är för blött då bara.

    Det finns även en ögla på varje sida som nog kan funka som rescue handles, de har även små hardborrstroppar att fästa linorna i när man packar ihop… ser smidigt ut.

    Skulle vilja ut och testa den nu men jag fegar lite… duktiga vindbyar i bjärred enligt vindmätaren! Får hoppas på jämnare vind imorrn…

  • johnk

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 20:11
    kongon;552824 wrote:
    De jag menar finns på ena sidan, känns som ganska lagom avstånd mellan dem för att bommen skulle kunna sitta där… gäller att det inte är för blött då bara.

    Det finns även en ögla på varje sida som nog kan funka som rescue handles, de har även små hardborrstroppar att fästa linorna i när man packar ihop… ser smidigt ut.

    Skulle vilja ut och testa den nu men jag fegar lite… duktiga vindbyar i bjärred enligt vindmätaren! Får hoppas på jämnare vind imorrn…

    bra tänkt. förutom att det är farligt så är det framför allt inte roligt att vara överriggad i byig vind så det är inte ens värt.

  • johanw

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 20:37

    sjukt bra kite!! du kan ju ut o testa den imorgon (lördag)!! kan nog li perfa för den där på morgonen

  • kongon

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 10:03
    johnk;552909 wrote:
    bra tänkt. förutom att det är farligt så är det framför allt inte roligt att vara överriggad i byig vind så det är inte ens värt.

    Nä… precis, onödigt att slå ihjäl sig!

  • sourra

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 10:13

    Nog fan är det roligt alltid. Såna sjukt höga hopp man kan få till =)

  • hengo

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 15:58

    najs, hoppas du blir nöjd. grym kite!
    låt oss höra vad du tyckte sen när du fått rasta den lite

  • kongon

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 17:33

    Det blev en liten rastning av den idag i JP, innan vinden la sig så att jag fick byta till en större drake…

    Jag har bara testat nån enstaka drake i ungefär samma storlek innan men jag tyckte att den här skötte sig exemplariskt. Tog byar bra och var väldigt enkel att använda men var samtidigt pigg, lättanvänd och väldigt lätt att vattenstarta. När vinden la sig så kunde jag ändå åka hjälpligt (fick kämpa en del iofs) när andra var ute med betydligt större drakar. Det kändes som att det var mycket kraft i den trots att den är liten och jag är tung.

    Jag är mycket nöjd… nu får man ju hoppas att vinden bjuder upp lite också.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing liquid force session 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.