Listerlandet imorgon (julafton)?

This topic has 5 svar, 4 deltagare, and was last updated 5 years, 5 months sedan by  alexasu.

• Författare
     alexasu 
    Deltagare

Kommer spendera julen i nordost-Skåne och Blekinge och såg att det kommer blåsa bra och rulla in bra vågor i området imorgon. Måste finnas nåt bra spot ute på listerlandet, men var kör man där på rådande prognos? (Ssv 16 m/s och 3 m vågor från syd enl dmi)

Jimmy T 
    Deltagare

Sandviken är ett alternativ

TomasN 
    Deltagare

@alexasu 719802 wrote:

Kommer spendera julen i nordost-Skåne och Blekinge och såg att det kommer blåsa bra och rulla in bra vågor i området imorgon. Måste finnas nåt bra spot ute på listerlandet, men var kör man där på rådande prognos? (Ssv 16 m/s och 3 m vågor från syd enl dmi)

Kommer vara i Sandviken 10 imorgon.

alexasu 
    Deltagare

Blir det verkligen någon vinkel i sandviken på ssv?
    Måste finnas nåt bryt längre ut på halvön som är bättre exponerat för dyningarna också?

Emil_H 
    Deltagare

Jag bor i Sölvesborg och SSV suger här precis som på de flesta ställen. Dock blir inte vågorna så stora, så Sandviken funkar OK. Om du är intresserad av att segla här i trakterna i framtiden, kontakta mig på 070 621 06 57

alexasu 
    Deltagare

@Emil_H 719932 wrote:

Jag bor i Sölvesborg och SSV suger här precis som på de flesta ställen. Dock blir inte vågorna så stora, så Sandviken funkar OK. Om du är intresserad av att segla här i trakterna i framtiden, kontakta mig på 070 621 06 57

cool!

drog på mig någon förkylning, så det blev tyvärr ingen segling denna gången…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account