Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lite klipp med stora vågor från California

  • lite klipp med stora vågor från California

    Publicerad av aerial-arnie på 31 oktober, 2005 vid 02:58

    tjena,

    nu är det snart 1 år sedan familjen och jag flyttade från sverige till San Franciscos Bay Area i California. Efter filmen “Big Friday” är det åter igen dags för en liten klipp från förra söndag. Den ligger nu på incomming på ftp servern och kallas “Arnie Goes Big.wmv”. Eller kanske den har redan flyttat till riktiga servern… vad f(5n vet jag ju.

    Flytten har blivit än super succee. Båda min fru och jag har fått jobb sedan länge i det området vi är utbildat i, det blåser från april tom september varje dag och vädret är samma period likandan: varje dag sol och värme.

    Kusten bjuder på spektakulär vindsurfing året rund, nästan, och oftast logo högt eller större (förutom sommaren). Själva bukten ger allt från fet bump o jump till gräsligt plattvatten med 4.2an

    Vindsurf nivån har blivit något bättre, få man väl säga. Tror det har blivit nånstans mellan 90 o 100 dagar i år… förlåt jag vet hur dåligt året har varit i sverige hittills. Men ok, det var därför man flyttade hit, mera vind, bättre vågor, mera sol och värme.

    Jag tackar alla som har hälsat på oss detta året, kommer det att göra eller som ör bara på genom resa och på vägg till kanske ännu bättre, som t.ex. Maui…: Stoffe o Maria era gotte grisar…hihi…Och de som har hållit lagom email kontakt.

    Njut av filmen och hoppas den är omtyckt av er små kräsna konfen publiken…hihi

    ALOHA
    ARNOUT, S-106

    aerial-arnie svarade 18 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • macl3an

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 18:34

    Du har ingen direktlänk?

  • aerial-arnie

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 21:00

    hej,

    försök med:

    ftp://ftp.steffo.nu/incoming/Arnie%20Goes%20BIG.wmv

    det ska nog fungera hoppas jag!

    aloha
    arnout

  • footloose

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 21:58

    frown.gif hmmm länken funkar inte.

  • lolve

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 22:19

    inte för mig heller mad.gif

  • aerial-arnie

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 23:31

    sorry, sorry: här kommer riktiga länken!

    http://ftp.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=806&sort=2&cat=506&page=1

    aloha
    arnout

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2005 vid 09:41

    Segt som satan att tanka hem. Skulle ta 3 timmar. Andra bra alternativ?

  • sinclair

    Medlem
    1 november, 2005 vid 10:26

    Du ser ut att ha det oförskämt bra, duktig size på vågorna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2005 vid 10:46

    Bra size + klassiska Kaliforniska closeouts. Det gäller att vara snabb i cutbacken så man inte blir uppäten. Har varit i Waddell i maj en gång och då var det mindre storlek men fortfarande fint. Hajrika vatten är det också 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2005 vid 10:59

    Och vad är alla? Inte trångt på vattnet direkt!

  • bonasurf

    Medlem
    1 november, 2005 vid 13:16

    Svar till:


    Har varit i Waddell i maj en gång och då var det mindre storlek men fortfarande fint. Hajrika vatten är det också 🙂

    [/ QUOTE ]

    Ser riktigt nice ut. Hajrika vatten. var är det inte det?

  • s

    Medlem
    1 november, 2005 vid 13:24

    Svar till:


    tjena,

    det blåser från april tom september varje dag och vädret är samma period likandan: varje dag sol och värme.

    Kusten bjuder på spektakulär vindsurfing året rund, nästan, och oftast logo högt eller större (förutom sommaren). Själva bukten ger allt från fet bump o jump till gräsligt plattvatten med 4.2an

    ALOHA
    ARNOUT, S-106

    [/ QUOTE ]

    Hmmmm…. Låter gott!!! Vi funderade på att dra till Marocko sommaren 2006 (för sjunde gången), men Californien är ju helt klart ett alternativ! 30:e breddgraden är ju det man skall hålla till runt!

    Får vi guidning till alla secret spots om vi kommer över? wink.gif

    /Staffan

  • svenne

    Medlem
    1 november, 2005 vid 14:33

    Hmmm…. …syrran bor ju där… laugh.gif

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2005 vid 15:50

    tjena staffan,

    skit i maracoko och komm hit itstället. Ni får all guidning ni behöver, och det är minst lika bra som Maui men 10x mindre folk på vattnet.

    aloha
    arnout, S-106

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2005 vid 15:54

    har du varit i waddell med?! kanon. Davenport med? Det stället är bäst, 6-10 bottum turns är ingen problem. Ingen close+out vågor och bara 10min ifrån Waddell. Tyvärr var swell riktningen för västligt den dagen filmen är gjort så davenport vba ingen alternativ, men jag har en annan film när davenport är som bäst med nästan ännu större vågor! Jag ska lägga upp den ASAP.

    ALOHA
    Arnout, S-106

  • rasmus_w

    Medlem
    1 november, 2005 vid 22:52

    Förresten, jag funderade just på en sak. Har någon nånsin försökt att vindsurfa Maverick’s när det är stort, eller är vindarna för otillförlitliga?

    Det är nåt med det stället som får mig att tänka “Torö på steroider”.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lite klipp med stora vågor från California

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.