Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite om Takoon Nova3 2008

  • skotten

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 18:45

    Ok seems that Nilsson dont understand…

    My point is that there are a bunch of people that are very eager to make sales oppertunities from posting on this forum, and not to say hi, or hook up with the rest of the guys for a surfsession. You missed it completely.

    If you are referring to me hyping EH, I think you will find that those occasions were few and far between, not only that, I hype other brands as well not only what I am “faithfull” to. In addition to that fact, I actually come here to do what we should be doing – have a laugh with fellow surfers. Not as a businessman, but as a surfer.

  • lasurf

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 20:20

    @Lasurf 467849 wrote:

    http://www2.takoon.com/upload/galleries/videos/ID-135-9-Tk_N3_720.wmv

    I’ve tried the 13, 11, and the 9m2 (although the 9 only underpowered, so did not say a thing…)

    It has GREAT grunt – really awesome !

    It pulls like a truck

    Has quite low AR, but the depth of the profile means it has so much power, compared to the others.

    And also turns on a dime because of the low AR.

    Hangtime is excellent – wide and efficient lift area on this kite

    It hangs extremely “stable” in the air, so also a good kite for newbees (as well as wave riders).

    Has to test more to further compare other aspects… Just my first impressions after 8-9 sessions with the Nova3.

    Kindly, Peter Frank

    Hej Skotten och alla andra som tycker att jag enbart skickar när det är nåt om försäljning det stämmer säkert men inte på det sättet.
    I stället för att få många tel samtal om tex Hur är nova3 eller hur är Slingshot Rev eller Td3 är är det bekvämt att kolla på forum och sen skicka in info här.
    Ursäkta så mycket men har inte märkt nått gnäll innan.
    Förutom andra försäljare som tyckt jag säljer för bra grejor för billigt….
    Jag jobbar full tid på annat håll och gör detta för jag gillar att kita och tycker själv att det är dyrt därför letar jag hela tiden efter bra grejor till rimligt pris

    Jag tycker det varit värre om jag inte haft banner plats….och skickat
    Men jag ska sluta direkt inga problem
    E skotten glad e jag glad he he
    Mvh Anders

  • gh0st

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 20:36

    Fortsätt dock gärna med ny info om kites o nya filmer o liknande, jag är en av de som är intresserad av sådant, o det går till alla er försäljare där ute.

  • nilsson

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 22:07

    @skotten 468894 wrote:

    Ok seems that Nilsson dont understand…

    My point is that there are a bunch of people that are very eager to make sales oppertunities from posting on this forum, and not to say hi, or hook up with the rest of the guys for a surfsession. You missed it completely.

    If you are referring to me hyping EH, I think you will find that those occasions were few and far between, not only that, I hype other brands as well not only what I am “faithfull” to. In addition to that fact, I actually come here to do what we should be doing – have a laugh with fellow surfers. Not as a businessman, but as a surfer.

    Det är möjligt att jag inte förstod, men jag menade inte dig! Dock vill jag säga att jag är intresserad av läsa om nya drakar etc. sen om det uppenbart ett kommersiellt inlägg eller smygreklam, spelar inte så stor roll, för mig personligen.

    Vill även påpeka att Anders, LAsurf, har de kvaliteter som du/ni efterlyser, men han syns tyvärr endast i Lundåkra bukten, men mången är de nybörjare och andra som fått hjälp av Anders.

  • marh

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 22:29

    Så jobbgt kan då inte Anders inlägg vara, 175 inlägg sedan 2003 mot skottens 3000+ inlägg sen 2006 och då tar EH loggan oftast större plats än inlägget. 😉

    peace

  • vogon-jeltz

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 22:36

    tycker att det inte sägs så mycket vettigt här ändå…
    Därför stör det inte mig personligen att en sån hyvens kille som Anders postar “smygreklam”
    Anders på LA surf ska ha all kredd i världen för att vara mycket service inriktad osv det kan säkert alla som har haft med honom att göra intyga…

  • danneee

    Medlem
    24 maj, 2008 vid 07:28

    Anders is the wrong man to mess with. He is the most service minded sales man I´ve met…

  • sourra

    Medlem
    24 maj, 2008 vid 07:47

    @Danneee 468956 wrote:

    Anders is the wrong man to mess with. He is the most service minded sales man I´ve met…

    Säkerligen, men nu var det ju inte det som det handlade om.

    Jag som aldrig har träffat Anders har fram till nu trott att det varit en robot som skrivit hans inlägg. Det var kul att få veta lite om mannen som döljer sig bakom hans användernamn. Nån skrev att “det gör väl inget, han postar ju så lite” men betänk hur vi skulle ha det om alla som sålde grejer gjorde likadant. Då skulle kitesurfingkonfen vara en säljande länk- samt copy/past-samling helt utan inslag av personlighet och det vore ju inte vidare roligt. Alltså: Mer person, mindre push.

  • skotten

    Medlem
    24 maj, 2008 vid 17:11

    I dont have anything against anders.. I dont want anyone to think that he is anything but one of the nicest guys in the business.. and he is. He busts his ass to keep people happy, and doesnt earn anything extra when he is helping his customers out when they have any sort of problem. Kudos.

    We would just like to see more of the surfer….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite om Takoon Nova3 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.