Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lumpen

  • nilsson

    Medlem
    5 september, 2004 vid 21:02

    Svar till:


    inte alls men jag är ju hellre smart och mesig än dum och tuff

    [/ QUOTE ]
    Jag tycker att du alltid har tuffa inlägg!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    5 september, 2004 vid 21:06

    fyll i rutan om att du lider av “stunder av svår nedstämdhet” och dra till tariffa istället så gjorde jag och har aldrig ångrat mig 🙂 berätta för psykologen att du har höstdepresioner och alltid undrat vad ett pansarskott skulle kunna göra med en fiat punto om det inte räcker så var det menat att du skulle in i lumpen mannen 🙂

  • otg

    Medlem
    5 september, 2004 vid 21:42

    Svar till:


    funkar i vissa fall och funkar mindre bra i andra.. för mig gick det inte så lätt jag var tvungen att ha giltigt skäl. men men en del har mer tur än andra. men jag ser ingen anledning till att påstå att det jag skrivit är ett av dom dummaste inläggen, är väl rätt onödigt att va otrevlig.

    [/ QUOTE ]

    sorry dude, vill aldrig vara otrevlig… men “hur man inte behöver göra lumpen?” frågan är typ lika svår som att torka sig i stjärten med dassapapper. Hur man ska klara mönstringen och snylta på gratis lunchen är dock en annan story.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2004 vid 21:44

    Jag gjorde lumpen som mönstrings assistent ch säkraste sättet att slippa är nog att man anger att man vill skjuta och få ett eget vapen så fort som möjligt… Vapentokig mao men du måste köra den linjen stenhårt hos psykologen smile.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    5 september, 2004 vid 22:05

    Svar till:


    Du kastar inte bort ett år. Tro mig, sök till flottan och du skall få se. Dessutom är det en merit om du någon gång tänker söka jobb.

    [/ QUOTE ]

    eller då man ska starta en skitnördig kitesida typ kiteboarding.se eller gaykitesurfer.se

  • pjoter

    Medlem
    5 september, 2004 vid 22:44

    Svar till:


    Juniorer…
    Om man har tycke för stora drakar med fetekraft så är lumpen ett utmärkt ställe att testa krafterna på.

    [/ QUOTE ]

    alltså, hur har en sån mening klarat sig hela kvällen utan att nån skämtat om det???
    Han slår ju huvudet precis på spiken, gillar du stora starka drakar söker du in bland alla andra mysiga grabbar å gör lumpen å tappar tvålar…. grin.gif

    seriösare så funkade de inte för mig att säga att jag inte ville, dom förklarade att omotiverade var precis vad som behövdes i det militära för att lugna ner alla idioter som tycker de e ballt.
    däremot så vapenvägrade jag å fick göra en skitkul utbildning på 3 mån som faktiskt lärde mig en del.

    sen kan man väl förstå att vissa vill göra de, vissa tycker de e kul med kite å vissa diggar att slå på en liten fånig boll med allehanda lemmar å verktyg.

    å nån bedrift då man söker jobb är lumpen inte längre.. dom surgubbarna som tyckte att det va så jävla viktigt har börjat dö ut…

  • backe

    Medlem
    6 september, 2004 vid 07:40

    Faen ta det lungt Jeppe, jag tror knappast att det är nån större risk att dom skulle haffa dig om du inte vill.
    Värnplikten är historia…

  • bigc

    Medlem
    6 september, 2004 vid 11:52

    Forreal… Jag gjorde 15 månader som asfaltsjägare (Stadsskytte), och hade gryyyyymt kul + lärde mig en jävla massa om ledarskap och och en massa annat tjafs som kan vara bra att ha när man försöker fixa nåt annat jobb än att flippa burgare på mac’en. Hade inte fått mitt glassiga jobb som jag har idag om jag inte hade gjort lumpen. Jag hade grymt kul, fick åka utomlands och stajla nere på kontinenten, träffade massa skönt folk, fick bästa ledarskapsutbildningen i Sverige, fick göra stora hål i väggar, golv tak, och mark UTAN att för den sakens skulle känna ett behov av att låta 1532 Andersson PRIDE göra mitt hål större. En riktig värnplikt är underskattad. Att däremot sitta på en båt och pilla naveln i typ ett år, det är slöseri med tid. Stadsskytte och Infanteriet, det är grejer det.

  • curry

    Medlem
    6 september, 2004 vid 11:59

    vafan? gick du inte ens till mönstringen?

    Du har nog rätt Back, inte så mycket kvar av försvaret idag.

    c u onna da island inna da sun.

  • sidpiraya

    Medlem
    6 september, 2004 vid 12:28

    fan nu för tiden är det ju bara att säga att man inte vill.
    Annat var det när jag mönstrade fan fick sitta och ha spasma ryck och grejor hos skrynklaren läkarintyg på astma vägra hålla i trävapen, supa hela naten och paja ett fönster för att komma in och sova, försova sig vägra göra fys prov osv.

    men det lönade sig pgr av “fysiska och psykiska besvär som är och kan försämras vid militärkänstgöring” så slapp man.

    Men som sagt du lär inte behöva göra nått av detta bara säga att du har viktigare saker för dig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2004 vid 13:07

    Jag sa bara att jag var allergisk mot gräs,fisk, era och lite annat och då fick jag välja om jag ville göra lumpen eller inte. Sen om du kommer till mönstringen så är det bara säga till alla mönstringsförättare att du absolut inte vill göra lumpen utan skall ut och resa eller har ett jobb på gång. Funka bra för mig

    LYCKA TILL daniel

  • rokkie

    Medlem
    6 september, 2004 vid 13:15

    TINITUS! funka bra.. lite jobbigt att ha bara

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2004 vid 13:16

    säg att du är vegan!!!!! funkar klockrent, jag fick gå hem från mönstringen efter 1/2timme….

    om du nu inte tycker det är jävligt tufft och manligt att spendera ett år åt att lära dig döda, och försöka glömma bort allt vad självständigt tänkande heter….

    /dedde
    team august

  • honk

    Medlem
    6 september, 2004 vid 13:31

    Haha.. detta var en rolig tråd att läsa.. Vad jag har förstått så är det lättare att komma undan nu för tiden jämfört med ett gäng år tillbaka.

    Jag mönstrade för c:a 10 år sedan, vad jag gjorde var att göra det bästa jag kunde på alla testen.. Sedan när det var dags att bli placerad sa jag att jag väldigt gärna ville avsluta mina studier eftersom jag kände att jag hade flyt för tillfället.. Gubben var förstående och tyckte det lät vettigt och stoppade in mig i utbildningsreserven och på så vis slapp jag alltihop. Jag hade inga intyg eller nått på att jag skulle plugga.

    Jag vill oxå tillägga att jag ångrar litegrann att jag inte gjorde lumpen. Inte på grund av att jag inte känner att jag skulle vara en “man” eller att jag missat någon sorts utbildning utan snarare att jag saknar att inte veta vad folk snackar om när dom snackar om lumpen (vilket inte är helt ovanligt). Tänk på att göra lumpen gör man en gång i livet så det kanske kan vara lite spännande att göra det när man får chansen. Försök att hamna på en placering som ger något bara.

  • putte

    Medlem
    6 september, 2004 vid 15:35

    Ena annan ville göra fystesten…
    När väl alla test osv. var avklarade fick jag bre på ordentligt, för då ville dom inte släppa taget!
    Alttså:
    * Vill du göra testen?
    * Vill du ha gratislunchen?
    Se till att ha bra backup (in case you are to good)
    Eksem, allergi och knäproblem klarade biffen!

Sida 3 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lumpen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.