Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

  • pjoter

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 19:20

    Jag bidrar gärna med nån hundring till don pedro, skicka kontonr.

    Tycker det är lite läskigt att alla tjatar om att straffa den jävla killen, det känns mer som han behöver hjälp. Tycker det han gjort är illa men att straffa ut någon är sällan rätt sätt att lösa ett problem. Vad tror ni det hjälper om killen får skulder hos kronofogden på 150 000:- istället för 146 900 😕
    Poängen att sånt här beteende inte uppskattas har nog redan gått hem hos både honom och hans bror tror jag.
    Det som är viktigt nu är väl att visa att offret inte ska behöva lida i onödan och det gör vi väl lättast genom att tillsammans täcka hans förluster.

  • weeboy

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 21:36

    Täcka gärna tillsammans knattes mobiltelefon och mina skor utgifter så blir jag riktigt glag oxå:)
    jag skickar gärna mitt konton nr te dig Pjotr

  • _alexander

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 23:02
    pjoter wrote:
    Jag bidrar gärna med nån hundring till don pedro, skicka kontonr.

    Tycker det är lite läskigt att alla tjatar om att straffa den jävla killen, det känns mer som han behöver hjälp. Tycker det han gjort är illa men att straffa ut någon är sällan rätt sätt att lösa ett problem. Vad tror ni det hjälper om killen får skulder hos kronofogden på 150 000:- istället för 146 900 😕
    Poängen att sånt här beteende inte uppskattas har nog redan gått hem hos både honom och hans bror tror jag.
    Det som är viktigt nu är väl att visa att offret inte ska behöva lida i onödan och det gör vi väl lättast genom att tillsammans täcka hans förluster.
    skönt att någon sa det till slut, jag tror inte den här killen gör detta för att han tycker det är kul… antagligen för att han inte har något val, han kanske får en pistol jämte skallen varje helg av bandidos? som vi är omedvetna om… och då hans enda sista utflykt är att utnyttja den härliga gemenskapen mellan oss surfare, eller så kan det va att han helt enkelt är ett rötägg, men innan man vet bakgrundsfakta så kan man bara beklaga att detta gick ut över våra surfbröder och inte va så snabb att kasta paj.
    kram

  • bakfull

    Gäst
    22 oktober, 2006 vid 10:06
    _Alexander wrote:
    pjoter wrote:
    Jag bidrar gärna med nån hundring till don pedro, skicka kontonr.

    Tycker det är lite läskigt att alla tjatar om att straffa den jävla killen, det känns mer som han behöver hjälp. Tycker det han gjort är illa men att straffa ut någon är sällan rätt sätt att lösa ett problem. Vad tror ni det hjälper om killen får skulder hos kronofogden på 150 000:- istället för 146 900 😕
    Poängen att sånt här beteende inte uppskattas har nog redan gått hem hos både honom och hans bror tror jag.
    Det som är viktigt nu är väl att visa att offret inte ska behöva lida i onödan och det gör vi väl lättast genom att tillsammans täcka hans förluster.
    skönt att någon sa det till slut, jag tror inte den här killen gör detta för att han tycker det är kul… antagligen för att han inte har något val, han kanske får en pistol jämte skallen varje helg av bandidos? som vi är omedvetna om… och då hans enda sista utflykt är att utnyttja den härliga gemenskapen mellan oss surfare, eller så kan det va att han helt enkelt är ett rötägg, men innan man vet bakgrundsfakta så kan man bara beklaga att detta gick ut över våra surfbröder och inte va så snabb att kasta paj.
    kram

    Och alla bovar är ju också offer, omslut dom med en kram av kärlek… Ah, lägg ner den där “tycka synd om” mentaliteten. Har man skulder så betalar man – även om det betyder att man måste hora på gatan. Killen är ju en skojare – han lurar folk. En kille som han kommer aldrig att förbättra sig, sitter i generna – hade Darwins principer rådigt ännu idag så hade det naturliga urvalet sållat bort honom.

    Banka skiten ur honom är mitt tips!!

  • rydstrom

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 17:11

    Jag håller med dom flesta… Verkligen synd om Don Pedro
    Tror inte att våld löser detta problemet utan snarare skapar fler problem som vi surfare inte vill ha, dels att folk inte litar på varandra och dels att folk är rädda för oss, vi ska vara trevliga människor… precis som alla surfare jag nånsin träffat.

    Det kan ju vara så som nån pointerade att killen (holma?) har problem… kanske vore schysst att inte hänga ut honom för mycket innan vi vet vad hans problem är… (det är verkligen inte så att jag står på hans sida, men men)

    Hoppas verkligen att det löser sig…

    Finns det nåt annat som vi som bor på västkusten kan hjälpa till med i denna “affär” så är vi säkert ett antal som mer än gärna hjälper till…

    // Petter

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 oktober, 2006 vid 18:24

    Naturligtvis ska man ha en viss försiktighet i affärer, men det är för jävligt att utnyttja någons ärlighet. Dessutom verkar det som han har lurat fler än en.
    Om detta stämmer och Holma inte kan bevisa sin oskyldighet med ett kvitto på inbetalning, så återstår kollektivbestraffning på stranden ! Banken strular, my ass, inte i flera månader.

    Jag är ofta i Apelviken och i Lejjet och har 95 pannor bakom högernäven, och jag har några tunga surfpolare oxså. Får jag reda på vem du är din lille skit så surfar du inte mer på ett bra tag.

    Holma, om du inte redan har gjort det, gör det du borde gjort för länge sen eller håll dig borta från stränderna i Halland !

    Du verkar ha en mesig brorsa oxså som inte kan skaka vett i dig.

    Matsson

    Mattsson … för de första kalla inte min bror för mes…
    för de andra… så surfar jag exakt vart fan jag vill..
    för de tredje jag har 95 pannor bakom med..
    obs ! jag kommer inte hålla mig ifrån stränderna bara för att du tror du är någon jävla leksaks polis..
    mattsson klaga på mig… men klaga inte på min bror du vet inte vad han
    har sagt och gjort mot mig..
    så du kan dra åt helvete.. ! lodis. !
    ps. du är en cool kille.. ds.

  • donpedro

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 19:24

    Hejsan alla riktiga surfare. Jag blir aldeles rörd av att se att det finns så godhjärtade människor som vill hjälpa mig i det här! Tack alla som har gett mig stöd och framförallt:
    Lars_K
    Björnen
    Knatte
    rabbit
    frippe75
    MacTS
    Ola H.
    smurff
    Oåxen
    Pjoter

    Som är villiga at ställa upp ekonomiskt på min förlust. Det är helt fantastiskt om ni skulle vilja hjälpa mig. Jag har pratat med kronofogden och de kommer gå loss på 300 kr att ansöka om handlingsföreläggande, och 500 kr för indrivning. Som mest kan jag om jag har tur få ersättning på 340 kr. Med eran hjälp blir detta möjligt. Sen är det bara att hålla tummarna för att det blir ett utslag. Jag vore mycket tacksam om någon konfmaster kunde klistra denna tråd så att jag kan betala tillbaka pengarna om jag skulle få ett utslag. Jag kommer ständigt att uppdatera er på vad som händer!

  • Gösta

    Gäst
    22 oktober, 2006 vid 19:55
    Oregistrerad wrote:
    Mattsson … för de första kalla inte min bror för mes…
    för de andra… så surfar jag exakt vart fan jag vill..
    för de tredje jag har 95 pannor bakom med..
    obs ! jag kommer inte hålla mig ifrån stränderna bara för att du tror du är någon jävla leksaks polis..
    mattsson klaga på mig… men klaga inte på min bror du vet inte vad han
    har sagt och gjort mot mig..
    så du kan dra åt helvete.. ! lodis. !
    ps. du är en cool kille.. ds.

    Det klart att ingen kan hindra dig från att surfa vart du vill men du kan ju tänka på att alla andra surfare på stranden kommer att tycka att du är en riktig nolla och ingen kommer vilja ha dig på där. Hoppas du kommer känna dig välkommen och att detta var värt 3400 kr eller hur mycket det nu va. Bra uppfostran du och din bror måste ha fått, dina föräldrar är nog stolt över dig…

    Lycka till med surfingen.

    Mvh Gösta

  • henke201

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 20:01

    Bra gjort donpedro, lika bra att lösa de på rätt sätt även om de är surt att sitta utan pengar men förhoppningsvis så löser det sig!

  • rasmus_w

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 22:26

    Har en kompis som har en hel del att göra med s.k. överskuldsatta, dvs såna som dragit på sig stora skulder som fordringsägarna vill ha in bums. Vad som händer är att kronofogden gör en så kallad löneutmätning, dvs den skuldsatte får inte behålla en spänn utöver existensminimum.

    Visst har det sina fördelar, skulderna kanske betalas av lite fortare men i en del fall rör det sig om skulder som är för stora, den skuldsatte får leva på existensminimum resten av livet. Och då har man ett problem, den här personen har inget som helst incitament att leva ett hederligt liv längre, de enda pengar han/hon får behålla är trots allt pengar som kommit in svart eller på nåt annat ohederligt sätt. Visst är det så att man bör vara ärliga men de flesta av oss har nåt att vinna på det, en löneförhöjning ger oss mer pengar att leva för och så vidare.

    Hoppas Donpedro får tillbaka pengarna, men tyvärr kommer sånt här hända fler gånger, det finns trots allt folk som på olika sätt har försatt sig i situationer där de inte längre har några starka incitament att vara ärliga.

  • oaxen

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 06:32

    Skicka ett PM med kontonummer.’

    / P

  • Knatte

    Gäst
    23 oktober, 2006 vid 06:35
    Oåxen wrote:
    Skicka ett PM med kontonummer.’

    / P

    Japp, jag säger samma sak, så pyntar jag in en 100-lapp på ditt konto :laugh:

  • lars_k

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 06:43

    Japp! PM:a mej också!

    Iofs upp till dej, men ta pengarna och gå vidare! Blir bara massa meck med kronofogde etc med tveksam utgång. Rötägget verkar redan sitta i den mängden skit han förtjänar.

  • dude

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 06:53

    Skicka ett PM med kontonummer till mig också!

  • pure

    Medlem
    23 oktober, 2006 vid 07:07
    Rasmus_W wrote:
    Har en kompis som har en hel del att göra med s.k. överskuldsatta, dvs såna som dragit på sig stora skulder som fordringsägarna vill ha in bums. Vad som händer är att kronofogden gör en så kallad löneutmätning, dvs den skuldsatte får inte behålla en spänn utöver existensminimum.

    Visst har det sina fördelar, skulderna kanske betalas av lite fortare men i en del fall rör det sig om skulder som är för stora, den skuldsatte får leva på existensminimum resten av livet. Och då har man ett problem, den här personen har inget som helst incitament att leva ett hederligt liv längre, de enda pengar han/hon får behålla är trots allt pengar som kommit in svart eller på nåt annat ohederligt sätt. Visst är det så att man bör vara ärliga men de flesta av oss har nåt att vinna på det, en löneförhöjning ger oss mer pengar att leva för och så vidare.

    Hoppas Donpedro får tillbaka pengarna, men tyvärr kommer sånt här hända fler gånger, det finns trots allt folk som på olika sätt har försatt sig i situationer där de inte längre har några starka incitament att vara ärliga.

    Det finns ju ett annat starkt incitament som borde kicka in här. “Frihetsberövande” . Om en person gör bedrägerier efter bedrägerier så borde den ju riskera nån form av straff men det kanske inte funkar så i detta land. Om det hade varit så så kanske inte detta hade hänt.

    Jag tycker inte att straff är den bästa lösningen men ibland måste man ju hitta andra starka incitament för att inte fler oskylldiga skall drabbas. Även fast holmas liv kanske inte är så bra så är det ju synd om alla som blir indirekt drabbade.

    Jag hoppas att det löser sig för båda…

Sida 8 av 11

Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.