Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Maila filen till RTK när man inte e så snabb

  • stang

    Medlem
    22 september, 2006 vid 08:29

    Jag måste säga att jag håller med Rasmus.
    Om det kommer en kraftig vindby när man slörar så kommer den relativa vinden att “öppna upp” lite pga av att brädan inte hunnit accelerera ännu, dvs optimal skotning är inte helt inskotat.

    Jag tycker med andra ord att om jag seglat igenom ett vindhål eller om det kommer en by så måste jag släppa på skotningen lite, då accellererar brädan och jag kan efter ett tag ha fullt inskotat igen!
    Jag tycker att fenomenet är extra tydligt på formula jämfört med slalom kittet, men det kan ju bero på att jag inte är helt bekväm på slalom prylarna ännu… 🙂

    Mina repor på slalom brädan brukar ser ut ungefär så här:
    1. Vattenstart
    2. Få balans på prylarna
    3. Skota in och var beredd på sjukt mycket framåt riktad kraft i riggen
    4. Håll emot som FAN
    5. Phuu brädan börjar plana, i med framfoten i stroppen, kroka i selen
    6. Fan vad fort det går nu då Ghaaa… lirka försiktigt i bakfoten
    7. Gasa! 🙂
    8. !SHIT! !VÅGOR! Leta desperat efter bästa spåret mellan vågtopparna
    9. Ghaaa träffade en våg topp, håll i för glatta livet och hoppas på att landningen går bra. Spinout… lirka tillbaka brädan på “spåret”
    10. Mer vågor undvik kastfall
    11. Hmmm vad är det där något…. ….SHIT land i sikte krash!!
    12 Adrenalinet sprutar! Puls 200!
    12 goto 1

    Vad gött det vore med ett spot utan alla dessa “speed bumps”!!!

  • jester

    Medlem
    22 september, 2006 vid 09:39

    haha!!

    Skönt, men inte lika spännande… 😉

  • imported_macts

    Medlem
    22 september, 2006 vid 09:54
    Stang wrote:
    Jag måste säga att jag håller med Rasmus.
    Om det kommer en kraftig vindby när man slörar så kommer den relativa vinden att “öppna upp” lite pga av att brädan inte hunnit accelerera ännu, dvs optimal skotning är inte helt inskotat.

    Jag tycker med andra ord att om jag seglat igenom ett vindhål eller om det kommer en by så måste jag släppa på skotningen lite, då accellererar brädan och jag kan efter ett tag ha fullt inskotat igen!
    Jag tycker att fenomenet är extra tydligt på formula jämfört med slalom kittet, men det kan ju bero på att jag inte är helt bekväm på slalom prylarna ännu… 🙂

    Mina repor på slalom brädan brukar ser ut ungefär så här:
    1. Vattenstart
    2. Få balans på prylarna
    3. Skota in och var beredd på sjukt mycket framåt riktad kraft i riggen
    4. Håll emot som FAN
    5. Phuu brädan börjar plana, i med framfoten i stroppen, kroka i selen
    6. Fan vad fort det går nu då Ghaaa… lirka försiktigt i bakfoten
    7. Gasa! 🙂
    8. !SHIT! !VÅGOR! Leta desperat efter bästa spåret mellan vågtopparna
    9. Ghaaa träffade en våg topp, håll i för glatta livet och hoppas på att landningen går bra. Spinout… lirka tillbaka brädan på “spåret”
    10. Mer vågor undvik kastfall
    11. Hmmm vad är det där något…. ….SHIT land i sikte krash!!
    12 Adrenalinet sprutar! Puls 200!
    12 goto 1

    Vad gött det vore med ett spot utan alla dessa “speed bumps”!!!

    Ha förtröstan Stang, en vacker dag kommer G-bay Speedstrip att leverera och då blir det inga speed bumps. Körde lite där i förrgår, men var alldeles för byigt för att kunna köra fort…

  • stang

    Medlem
    22 september, 2006 vid 10:39
    Jester wrote:
    haha!!

    Skönt, men inte lika spännande… 😉

    Nej det är ju klart! 🙂

  • stang

    Medlem
    22 september, 2006 vid 10:46
    MacTS wrote:
    Ha förtröstan Stang, en vacker dag kommer G-bay Speedstrip att leverera och då blir det inga speed bumps. Körde lite där i förrgår, men var alldeles för byigt för att kunna köra fort…

    Jag hoppas och väntar!!!
    Jag var bra sugen i början av veckan när det tutade i lite, men då var jag förkyld så jag var tvungen att hejda mig! 🙁

    Jag var faktiskt där och rekade med formulan i helgen, då hade jag fint tryck i 11.0an stundtals. Det pendlade nog mellan 6-9 meter.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Maila filen till RTK när man inte e så snabb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.