Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Målen för säsongen?!

  • rasmus_w

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:39

    @Knatte 526281 wrote:

    Var ute och seglade 4 ggr tror jag ?? Jag seglar bara i planande förhållanden, men tydligen klarar inte kroppen av maxbelastningen som vindsurfande innebär:mad: Kanske skulle satsa på stor bräda och knappt planing istället 😉
    Sportande som inte innebär toppbeslastning typ cykla, paddla funkar bättre..

    Är det pulsen eller blodtrycket som är problemet? Jag antar att du har nån slags svullnad i hjärnan så att det lätt blir för högt tryck inuti skallen.

    Testar du vad du inte pallar på land? Om det är blodtrycket så borde du ha problem med tunga styrketräningsövningar som t.ex. marklyft och knäböj, har det mer med puls att göra så borde du få problem när du t.ex. cyklar fort. GIssar jag någorlunda rätt?

  • rasmus_w

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 09:46

    @Rasmus_W 457405 wrote:

    – Kitta upp mig (har köpt en bräda sen jag fick jobb plus tokmycket icke surfrelaterade saker).
    – Skaffa en cykel så jag kan använda mina nya prylar utan att hyra en Note
    – Sticka iväg på nån trevlig surfresa.
    – Duckjibe, helst riktigt snabb och tajt som jag gjorde förr.

    1: Jepp. Kittat upp mig som fan på hårdvindssidan. Nu återstår en formula och kanske en slalom, plus matchande riggar.
    2: Ingen cykel än, men en VW-buss.
    3: Egypten var rätt trevligt, men 5 dagars segling på två veckor är lite väl magert. Speciellt som jag var pank och bara satt på stranden och hängde när det inte blåste.
    4: Jag ägnade en dag åt duckjibe-träning i egypten och kände mig inte riktigt nöjd även om jag faktiskt planade ut ur ett gäng. En ryss påpekade att det var enklare att göra som superx-seglarna och flippa seglet innan man går in i svängen, men jag tycker bättre om varianten med riggflipp mitt i och det är den som kan bli tokgrym om den görs bra.

  • Knatte

    Gäst
    19 januari, 2009 vid 11:32

    @Rasmus_W 526320 wrote:

    Är det pulsen eller blodtrycket som är problemet? Jag antar att du har nån slags svullnad i hjärnan så att det lätt blir för högt tryck inuti skallen.

    Testar du vad du inte pallar på land? Om det är blodtrycket så borde du ha problem med tunga styrketräningsövningar som t.ex. marklyft och knäböj, har det mer med puls att göra så borde du få problem när du t.ex. cyklar fort. GIssar jag någorlunda rätt?

    Vette tusan vad problemet är egentligen.. Men jag har ju skador på 2-3nackkotor, som klämmer på nerverna. Det kan vara att det blir en retning där när flödet/trycket i kroppen ökar..

    Jag får samma problem på land om jag närmar mig maxpulsen när jag cyklar/paddlar mm.
    Vissa dagar tål jag ansträngningar under en period, en annan dag tål jag inte samma ansträngning utan att bli dålig.

    Sedan kan det vara att hjärnan reagerar på ansträngningen också (Både nacke och knopp fick en stjärnsmäll samtidigt..) :blush:

  • surfan

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 16:49
    surfan;457043 wrote:
    Ock mina mål vet inte riktigt men att vara med på alla tävlingar i Speed:World:Cup hadde varigt roligt men vi får se!!

    jag kör samma i år. fick åkt på 2 av 3 tävlingar iaf 😀 Och att bli jämnare på tävlingarna !!!!!!!!!

  • lbj

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 17:46
    surfan;526391 wrote:
    jag kör samma i år. fick åkt på 2 av 3 tävlingar iaf 😀

    Som ovan. Får väl bära grejjer i år igen och som belöning snarka ihop mer Surfan.

  • andersbq

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 19:48

    Jag skulle vilja vinna lite fler heat i SWT och få klå Surfan på Swespeed-tävlingarna, de enda riktiga speedracen!

  • joachim_larsson

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 21:18

    Lära mig mera om FORMULA, SLALOM,SPEED och wave

    Få med så många som möjligt in i sporten göra Kona VM till ett supertrevligt arrangemang.

    Försöka få upp farten med en GPS och kanske segla över 35 knop?

    //Jocke

  • glader

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 22:23

    Är det fullständigt omöjligt för dig att skriva ett enda inlägg utan att trycka in reklam? Vore skönt om du tyglade dig lite innan andrahandsvärdet på min Exocet Warp speed är helt utraderat.

  • klang

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 06:35

    @Klang 456981 wrote:

    1.) Inte köra sönder prylarna under våren…
    2.) Inte köra sönder prylarna under sommaren…
    3.) Inte köra sönder prylarna under hösten…
    4.) 33 knop average i Svenska vatten

    Feedback 2007
    1.) Misslyckades
    2.) Misslyckades
    3.) Misslyckades
    4.) Misslyckades

    Nya mål 2008
    Jag kör samma mål 2008…

  • tbsurf

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 07:24

    Ska ha fler timmar på vattnet -09 och har för ändamålet beställt en stor slalombräda.
    Göra fler resor till haga och försöka göra 40.

  • badjanne

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 07:36

    Se till att bli näst sist när jag tävlar mot Lbj

  • lbj

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 17:40
    Badjanne;526484 wrote:
    Se till att bli näst sist när jag tävlar mot Lbj

    Funkar inte Janne. I år seglar jag i 66-års klassen

  • hanko

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 20:14

    Få till mer surftillstånd av frugan hehe..och ett bättre jobbschema så jag slipper jobba när alla andra är lediga!!

  • Kjello

    Gäst
    20 januari, 2009 vid 21:13

    Åka till Vietnam på söndag & förhoppningsvis gilla 4 mån där,
    för att sen bo där varge vinter, & besöka sverige sjötomten på sommaren.

    Hitta en tomt eller hus att köpa vid Vietnam-stranden, för vinterhalvåret.
    Mitt mål, eller i annat fall bra utgångspunkt.

  • tobhed

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 21:19
    Klang;526475 wrote:
    Feedback 2007
    1.) Misslyckades
    2.) Misslyckades
    3.) Misslyckades
    4.) Misslyckades

    Nya mål 2008
    Jag kör samma mål 2008…

    Klang, du är min hjälte =)

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Målen för säsongen?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.