Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Man/Du kommer aldrig ifrån surfing var du än är..

  • Man/Du kommer aldrig ifrån surfing var du än är..

    Publicerad av rrd på 6 februari, 2013 vid 15:29

    Efter en dag i ett av Alpernas absolut bästa ställen vad möts du då av på cafét?

    Varför är det inte tvärtom? Jag tror jag vet varför…

    rrd svarade 11 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 16:05

    Så sant! Från Geneves flygplats rätt nyligen… (minsann om det inte är ett HSM Smack?)

  • ingen

    Medlem
    6 februari, 2013 vid 23:29

    Offshore… goa burgare, och framförallt mackorna som inte finns på menyn och som man inte heller får kvittto på!
    Ser inte ut att vara så tokigt väder heller, beror ju iofs på vad man gillar.
    Blev grymt sugen på att åka dit nu.

  • rrd

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 16:04

    Visst är det Verbiers Offshore precis vid Medranliften. Ca 30 cm puder 4 dar och 10 cm 2 dar av totalt 7.
    Hängde på liftöppningen och vi gjorde egna spår hela fm innan fler kom ut.

    Ja det var väl som en dag i viken eller Lejet med rätt förhållanden.

    Och varför hänger det inte Bluemaster eller Blizzard med skruvade stålkanter och SOS-jackor i taket på Mauis LiveWire (om det finns kvar) eller liknande?

    En fördel med surf är att vågen återskapas kontinuerligt och blir inte uppåkt…

    Förresten hängde det en Robby Naish-rigg från 90-talet i taket också, precis som när jag var där sist, 7-8 år sen.

    Skidsäsongen är över för mig, nu väntar jag på surfsäsongen som egentligen aldrig tar slut bara ett kortare uppehåll…

  • mag

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 07:55

    Får helt enkelt ta med gamla lagg nästa Maui resa. Fast jag har slängt allt gammalt, tror jag.

  • dr-masse

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 08:02

    Du kan få ta med mina 207 långa Atomic HV3SL till Maui närduvill. :santa: (längst till vänster i bilden nedan)

    1f1a69a9_Atomic+Arc+86+Buyer's+Guide.jpg

  • mag

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 22:42

    Har själv ägt 3 par i den samlingen! Fischer Vacuum, Dynamic VR27 och Blizzard Quattro, dock endast 195or. 🙂

  • pedersen

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 22:55

    Dynastar med vibrationsdämpare, ahh, Undra hur många av dessa märken som finns kvar.

  • pedersen

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 23:01

    Verkar som om alla märken finns i en eller annat form fortfarande (efter lite googlande)

  • mwp

    Medlem
    10 februari, 2013 vid 10:36

    Kör fortfarande med mina Dynastar kevlar med vibrationsdämpare. Faktiskt grym skida.
    😉 Mwp

  • rrd

    Medlem
    10 februari, 2013 vid 11:46

    Den nya generationen lite fetare rockerskidor är faktiskt otroligt roliga och lättåkta i mer snö eller mjukare förhållanden.
    En allmountainskida som funkar både i pist o utanför.

    Lite som en mindre FSW…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Man/Du kommer aldrig ifrån surfing var du än är..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.