Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minsta hårdvinds planka man till nöds kan taxa hem

  • Minsta hårdvinds planka man till nöds kan taxa hem

    Publicerad av o_bra på 12 september, 2011 vid 18:53

    Är ute efter en hårdvindsbräda (wave eller fsw) som man till nöds ska kunna dra rigg på. Anledningen till frågan är att jag bor i nord norge. Det kan gott blåsa små spik här – men gör det som oftast om vintern. Allt “frid och fröjd” 🙁 med det… men vinden har en ennu värre och trist tendens att försvinna som blixten från klar himmel. Ja, och då är det ju inte lika kul. Specillt då det kan vara bra strömt och för kallt att ägna sig åt allt för mycket simning. Så, frågan är hur långt ned i förhållande till kroppsvikt kan man gå i volym / bredd och fortsatt kunna sånn hjälpligt taxa hem om en med lite “knoting” och banning som uppværming under vægs. Väger 65-70 kg och ser för mig att segla brädan med 5.0 och nedåt. Är det mindre vind kör jag med 100 l freestyle och på den flyter man ju som en kork.

    Tack på førhand
    Ola

    jps svarade 12 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jps

    Medlem
    12 september, 2011 vid 19:08

    75-80 liter sisådär. Funkar för mig och jag väger lika lite.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minsta hårdvinds planka man till nöds kan taxa hem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.