Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mycket hangarounds i afrika

  • Mycket hangarounds i afrika

    Publicerad av ollefax på 11 oktober, 2006 vid 12:26

    Grabarna var faschinerade över kiten … eller var det min översexiga våtdräkt.

    Malawi sjön funkar bra för kite, men de termiska vindarna är på natten och tidigt på morgonen tyvärr. Ska invänta nästa fullmåne.

    tomw svarade 17 år, 7 månader sedan 18 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • biorno

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:21
    ollefax wrote:
    Grabarna var faschinerade över kiten … eller var det min översexiga våtdräkt.

    Malawi sjön funkar bra för kite, men de termiska vindarna är på natten och tidigt på morgonen tyvärr. Ska invänta nästa fullmåne.

    Har du börjat se alla maskar som kryper under huden…? Kolla noga på låren där gillar dom att lägga ägg.

  • ollefax

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:28
    Biorno wrote:
    ollefax wrote:
    Grabarna var faschinerade över kiten … eller var det min översexiga våtdräkt.

    Malawi sjön funkar bra för kite, men de termiska vindarna är på natten och tidigt på morgonen tyvärr. Ska invänta nästa fullmåne.

    Har du börjat se alla maskar som kryper under huden…? Kolla noga på låren där gillar dom att lägga ägg.

    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem! (eller nått)

    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

  • nic

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:32
    ollefax wrote:
    Biorno wrote:
    ollefax wrote:
    Grabarna var faschinerade över kiten … eller var det min översexiga våtdräkt.

    Malawi sjön funkar bra för kite, men de termiska vindarna är på natten och tidigt på morgonen tyvärr. Ska invänta nästa fullmåne.

    Har du börjat se alla maskar som kryper under huden…? Kolla noga på låren där gillar dom att lägga ägg.

    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem!

    Manligt 🙂

    nic

  • simoneburgess

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:50

    SÅh, recap: Kitesurfing är manligt. Det handlar om att skita maskar. mmm

    Sjysst, hur länge var du där? Vad sade de om kiten/sprten? TYcket de du var världens knasigaste?

  • stebe

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 15:27

    Hur har du hamnat där av alla ställen???

  • lewold

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 16:14

    Ser fint ut, var är du och varför?

    Får lite flashbacks från förra hösten. Hängde själv nere i Liberia och hade så klart med kiten, men det blåste ju aldrig… Sjukt frustrerande att vara i ett land med fina vågor, typ vit sandstrand längs med hela landet och nästan aldrig vind. Under sex månader så hade jag uppe kiten kanske 10 gånger, och planade inte på något mindre än stor fet surfbräda…

    Men ganska sköna reaktioner från lokalbefolkningen. I ett land utan el och vatten så väcker en kite ganska stor uppståndelse.

  • guran

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:10
    ollefax wrote:
    Biorno wrote:
    ollefax wrote:
    Grabarna var faschinerade över kiten … eller var det min översexiga våtdräkt.

    Malawi sjön funkar bra för kite, men de termiska vindarna är på natten och tidigt på morgonen tyvärr. Ska invänta nästa fullmåne.

    Har du börjat se alla maskar som kryper under huden…? Kolla noga på låren där gillar dom att lägga ägg.

    Man tar två piller en månad efter man kommer hem, mår skit en dag, sen så skiter man ut dem! (eller nått)

    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

    såg på discovery häromdagen om de där maskarna. inga trevliga hyresgäster. fanns nåt skit som växte som rötter i musklerna och ut genom huden. blir nog karantän innan du kommer in i klubbstugan nästa gång.

  • holmabolma

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:40
    ollefax wrote:
    Eller syftar du på larverna som lägger ägg i huden? de kommer bara om man hängtorkar kläder utomhus, men vi har en städerska som styrker tvätten, då dör de. Skulle man få en, så stryker man på vasselin, kväver den och pillar ut larven, inga som helst problem!

    Fyfaan vilka otrevliga djur…:eek:

  • ollefax

    Medlem
    12 oktober, 2006 vid 15:47
    Guran wrote:
    såg på discovery häromdagen om de där maskarna. inga trevliga hyresgäster. fanns nåt skit som växte som rötter i musklerna och ut genom huden. blir nog karantän innan du kommer in i klubbstugan nästa gång.

    ska olla varenda bänk i klubstugan!

    Mitt namn låter nästan som prostituerad på chichewa, fantastiskt va!

    3 månader är vi här, kommer hem lagom till snowkite säsongen!

    Filar på ett exjobb här, med slips och kostym på energidepartementet. Saknar mina flippflopps!

  • rille

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 16:41
    ollefax wrote:
    ska olla varenda bänk i klubstugan!
    Lova inte för mycket nu Olle. Du ska vara glad om du kommer hem och inte har tappat drulen med tanke på alla fina sjukdomar man kan få därnere i mörkaste Afrika…Apropå det, hade du satt på hövdingens dotter????
  • bohn2fly

    Medlem
    15 oktober, 2006 vid 11:38
    Rille wrote:
    ollefax wrote:
    ska olla varenda bänk i klubstugan!
    Lova inte för mycket nu Olle. Du ska vara glad om du kommer hem och inte har tappat drulen med tanke på alla fina sjukdomar man kan få därnere i mörkaste Afrika…Apropå det, hade du satt på hövdingens dotter????

    Ha för fasen inte samröre med afrikanska kvinnor där nere….herregud och dessa maskar under huden. SPar några tills du kommer hem, så får vi se 😉

  • ollefax

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:19

    oroa er inte, jag ska ta med lite maskar och plantera in i Varamon sanden. De ska nog trivas bra där!

  • annas

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:40

    jag fick en mask under huden i asien, fast inte de som ni syftar på som lägger ägg och sen poppar ut- de är nog värre. Jag hade en som kröp rundor på ryggen. Avmaskningsmedel hjälpte inte så dom frys-brände bort den – och hela gången där den krypit. Fint ärr blev de (not) 🙂 men de var det värt just då. Äckligt

  • melker

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:25

    Anna säg inte sådär fy faan……

  • ollefax

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:24
    AnnaS wrote:
    jag fick en mask under huden i asien, fast inte de som ni syftar på som lägger ägg och sen poppar ut- de är nog värre. Jag hade en som kröp rundor på ryggen. Avmaskningsmedel hjälpte inte så dom frys-brände bort den – och hela gången där den krypit. Fint ärr blev de (not) 🙂 men de var det värt just då. Äckligt

    Skulle vara fint om man kunde dressera dem till att gå i mönster. Ärr tatueringar är väll på modet nu?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mycket hangarounds i afrika

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.