Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Någon som sysslar med skimboard ?

  • skywalker

    Medlem
    25 mars, 2003 vid 17:54

    500 är inte farligt. smile.gif

    Jag såg idag att jag glömt min ute. Har legat i press för att få lite scoop….bör ju vara bra nu efter att ha legat hela vintern crazy.gif

  • snurt

    Medlem
    22 september, 2003 vid 10:47

    På maldiverna är det lite tidvattenskillnad, runt ½ m: då kom det fram en sanddyn som vi ville skimboarda över, en finne hade en proffsbräda med sig. Vi hittade till slut ett runt bord, som vi tog bort benen på, vi kom över 35 meter med det , finnen kom bara 25. Hehe. Kul som fan.funkade att köra 5 -6 meter över torr sand då det tog med sig vattnet över.

  • imported_borje

    Medlem
    23 september, 2003 vid 19:21

    Jag körde en del när jag var en liten spoling. Vi gjorde egna som funkade skitbra. Du ska använda dig av en trätyp som heter plyfa har jag för mig. Det är som playwood fast lite glansigare. Enkelt och roligt.. och billigt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 17:34

    Jag har tre olika sorter som jag och några polare byggde 1996 för att köra på i Tylösand Halmstad. Den första brädan var gjord i playwood och formad som en rektangel med rundade hörn, måtten ca 70x40cm, jag lackade den typ 10ggr och böjde upp fronten en aning genom att backa över den med bilen. Vi körde längs med stranden på sandbankerna och hoppade lite på småvågor och snurrade. Denna brädan fick egenskaperna att den funkade som bäst när det var ca 4-7cm djupt(känns som rätt ordval). Vi gjorde en annan bräda i plyfa som var smalare lättare och som krävde mer fart, den fick nästan egenskaperna som en snowboard och användes när det var 1dm djupt, den gick inte att köra så långt på men den var kul att svänga med och hoppa på vågor. Den sista brädan gick under benämningen “bordet” och den var en otymplig rektangel i plyfa som vägde mycket, denna bräda gick att köra på nästan inget vatten alls och den gled bra men det var inte så ofta som förutsättningarna för den var rätt. Oftast körde vi på playwoodbrädan för den var mest allround. Obs hade inte droppform på någon av mina brädor för om man har det måste man böja upp fronten mer av naturliga skäl.

    Det var roligt att köra men vi kom nog på fler sätt att slå sig än trix.

    Kort ordlista:
    Torrboll = när vattnet tar slut under brädan och den sugs fast av vakummmet som bildas(själv fortsätter man med ryggen först in bland snäckskalen he he).

    Hälsenedödare = kompisen som inte var uppmärksam blev påmind om att man åkte skimboard

    Strandhugg = framsidan av ankeln fick smaka när man kastade brädan för brant och spetsen tog i sanden och lämnade brädan i en perfekt vinkel för att möta den springande tonåringens ankel.

    Låt inte detta avskräcka dig från att börja..tvärtom skadeglädjen är den ända sanna glädjen.

    /Micke

  • gangsta_erik

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 21:13

    Vi har kört lite i Lagans mynning i mellbystrand, köpte bräda på sp för 500:- eller något. Här är en bild från i sommras (åkare niklas tufvesson):

  • nisse_surf

    Medlem
    7 september, 2008 vid 09:13

    det var som fan. Hur böjer man upp fronten?

  • asr

    Medlem
    17 september, 2008 vid 21:48
    nisse_surf;497512 wrote:
    det var som fan. Hur böjer man upp fronten?

    Om du nu någongång hade kunnat lära dig att kolla efter innan du skriver 1000 frågor, eller gör 500 trådar, så hade du kommit på svaren ganska kvickt.
    står bla. i denna tråden, inlägg 14.

    Annars är det ju väldigt trevligt att du bumpar upp en 5 år gammal tråd. (Y)

  • fillep

    Medlem
    19 september, 2008 vid 11:40

    håller med dig asr

  • nisse_surf

    Medlem
    21 september, 2008 vid 08:41

    haha sry för allt detta skit jag har gjort här på surfzone.se ledsen att jag har varit så kass när det gäller allt det där som du skrev ass men jag e ny inbte så bra kan ingen fatta det edet e en kass sak med er ni borda fatta att jag e ny och inte förstår så mycket herregud jage 12 jag viill börja mend någon slags surfing mer än boogieboard som jag sysslar med annars HAHAHAMUAHAHA vafan babblar jagh om ojj sry jag menar asr inte ass……jag vet att jag e dum i huve ingenting att fundera på mgubbarna här nå nu får ni gärna svara på all den skit jag skrivit här och nu.

  • challq

    Medlem
    28 september, 2008 vid 17:07

    Någon förälder kanske kan korrekturläsa det du skriver innan du skickar det?
    Från mej blir det ett IG på ditt tidigare inlägg i alla fall. 🙂 Bättre lycka nästa gång.
    Vet inte riktigt vad jag ska svara på Nisse, men det är roligt att du har intresse för surfing. Fast du har väl spammat lite väl mycket i trådarna på sista tiden.

    jag vet att jag e dum i huve ingenting att fundera på mgubbarna här nå nu får ni gärna svara på all den skit jag skrivit här och nu.

  • kvabbso

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 08:31

    kanske ska lägga lite tid på svenskalektionerna istället för att skriva här??

  • nisse_surf

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 16:51

    ALLA TJATAR OM MINA FUCKING SVENSKA LEKTIONER. JAG PALLAR FAN INTE LEKA SVENSKA LEKTION NU NÄR JAG SJKRIVER HÄR JAG SKRIVER SNABBT AJG PALLAR INTE HÅLLA PÅ MED STOR BOKSTAV OCHPUNKT OSV JAG ÄR JU FÖR FUCKING FNA FÖDD I SVERIGE JAG E FAN TA MIG INTE MUSLIM FAN!hehe…

  • el-maco

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 16:04

    Tänkte bara säga att för er som inte visste säljer surfers i varberg skimboards nu.
    Ni kan även titta in på den här sidan: http://www.skim.se

    Marcus

  • jorge

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 11:22

    Jesus…. kort stubin?

    jag har kommit över ett bungeerep och handtag samt ankare och vill testa detta med min skimboard men jag behöver lite mera folk så vi kan hjälpas åt att dra ut bungeen. Den har en jävla snärt och man kan nog komma upp i en bra hastighet. Askimsviken är grym när det är lågvatten, jobbigt bara med alla ungar vid vackert väder. Är dock cool med att dra ut en inte så fin dag med wetsuit.Intresserad, droppa en lina till mig, jag bor centralt i gbg och det tar mig ca 30 min att komma ut till askimsbadet med vespan.

  • gurragurra

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 10:15
    jorge;563399 wrote:
    Jesus…. kort stubin?

    jag har kommit över ett bungeerep och handtag samt ankare och vill testa detta med min skimboard men jag behöver lite mera folk så vi kan hjälpas åt att dra ut bungeen. Den har en jävla snärt och man kan nog komma upp i en bra hastighet. Askimsviken är grym när det är lågvatten, jobbigt bara med alla ungar vid vackert väder. Är dock cool med att dra ut en inte så fin dag med wetsuit.Intresserad, droppa en lina till mig, jag bor centralt i gbg och det tar mig ca 30 min att komma ut till askimsbadet med vespan.

    Självmord med ankare i skallen? Annars lät det kul.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Någon som sysslar med skimboard ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.