Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon till Karpathos i veckan?

Taggad: 

  • jester

    Medlem
    7 september, 2010 vid 20:10

    Seve1000 är redan där, och skall stanna en vecka till. Han håller till i Paradise Bay (fd Devils)

  • seve1000

    Medlem
    11 september, 2010 vid 05:43

    Japp jag är här till den 16e. Har mina prylar hos Chris Schill i Paradise Bay.

  • steflo112

    Medlem
    28 september, 2010 vid 18:53

    Hej
    Ni som nyligen varit på Karpathos. Behöver man våtdräkt eller klarar man att surfa utan?
    Behöver man skor eller kan man köra utan? Då tänker jag mest på skaderisk (skärsår).
    Har Ni några tips på saker man bör göra eller se, förutom surf naturligtvis?

    /Stefan

  • jester

    Medlem
    28 september, 2010 vid 20:28

    Kör man i Paradise Bay (fd Devils bay) så får man ha pansar sulor för att slippa skära sig, mao skor på tycker jag. Jag har bara kört med mono shorty (1mm), och även den känns överflödig, faktiskt.

    En tripp till Lefkos kan ju rekommenderas. Karpathos Stad är trevlig oxå.

  • steflo112

    Medlem
    29 september, 2010 vid 05:46

    Tack Jester

    Synd att man måste ha skor. Det är ju så gött att kunna segla utan.

    /Stefan

  • mangepuma

    Medlem
    30 september, 2010 vid 08:58

    Har seglat Karpathos sammanlagt sex veckor utan skor. Sopat sönder en stortånagel en gång. Men det var det värt. Var en man och kör barfota!

  • jester

    Medlem
    30 september, 2010 vid 09:05

    Jag är en mes, dock… 😀

  • kallen

    Medlem
    1 oktober, 2010 vid 09:02

    Någon som vet hur lång säsongen är på Karpathos?

  • glader

    Medlem
    1 oktober, 2010 vid 12:49
  • seve1000

    Medlem
    1 oktober, 2010 vid 19:10

    Vind finns på ön från Maj tom September. Juni- aug mycket vind. De första flygen dit är i april och då öppnar center mm. Det mest stänger i slutet på september. Jag körde i shorts och lycra tom 16 september utan att frysa det minsta. 26-27 grader i vattnet. Ön är fin att åka runt på med bil. Man kan få uppleva att vara på helt öde stränder på öns norra halva.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon till Karpathos i veckan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.