Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Några frågor angående SUP

Taggad: 

  • mangew

    Medlem
    23 september, 2015 vid 11:01

    Hej Jonas, som jag ser det så har du säkerligen en bra balans och en bra muskelstyrka, du kan vindsurfa i vågor och vill säkerligen komma upp till samma nivå med SUPsurfingen relativt fort. Som motionsplattform funkar nog alla brädor bra, det är bara när du vill hinna i kapp någon annan som formen kan spela roll. SUP paddling ger toppen träning oavsett hur fort brädan glider genom vattnet. Jag tycker du skall åka ut till de ställena där du tänker surfa. Hur ser vågorna ut? Snacka med surfarna, är det Longboard, Mini Simmons, shortboard, etc. som gäller ungefär samma gäller för vilken SUP du bör välja. Skåne har många fina vågställen, med SUP kan man ha kul många dagar på året. I och med att du inte väger så mycket finns det en uppsjö med trevlig brädor som du kan kika på. Sen är valet av bräda väldigt individuellt!! (inte så konstigt). Mat Kazuma (Kazuma surfboards) kör på stora, över 9 fot, SUP i vågor, likaså legenden Laird Hamilton. Båda surfar stora och fina vågor. I Sverige är läget lite annat, kortare brädor vinner mark och blir roligare i våra små och ofta vindgenererade vågor. För mig landade det på två brädor, en lång Longboard SUP samt en kort Mini Simmons inspirerad variant (MaxiG), båda från NahSkwell. NahSkwell gör väldigt lätta, hållbara och prisvärda SUP brädor. Kazuma har också en massa trevlig varianter, speciellt Tanto. Ska du ha en bräda som du har kul på första gången och även ett år senare: NahSkwell GetUp 8’10’, kanske kan du gå upp en storlek till GetUp 9’6”, men med din vikt och med tanke på Sverige vågor är 8’10 tillräckligt stor. Vill du ha lite mera sväng finns en bräda som fått väldigt bra kritik, NahSkwell surf 8’8”.

    Kolla på http://www.supersurfing.se priserna är inklusive frakt hem till dig.

    /Magnus

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Några frågor angående SUP

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.