Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som vill hänga på till Marocko?

  • Nån som vill hänga på till Marocko?

    Publicerad av rasmus_w på 30 mars, 2009 vid 01:17

    30:e maj – 20:e juni ungefär, biljetterna är inte bokade än men jag har fått ledigt. Essaouïra och ställena runtomkring är såklart målet. Mer info i resmål.

    mag svarade 15 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • s

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 10:52

    @Rasmus_W 537934 wrote:

    30:e maj – 20:e juni ungefär, biljetterna är inte bokade än men jag har fått ledigt. Essaouïra och ställena runtomkring är såklart målet. Mer info i resmål.

    Grym tid att åka dit! Lite folk, mycket vind och större chans på stora vågor än i juli!

    /Staffan

  • rasmus_w

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:11

    Kul att (kanske) ha prickat rätt! Har du eller nån annan lite koll på det jag undrar över?

  • spray

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 12:39

    Jag hade gärnat haka på om det inte vore för min världsomspännande surfturné: EL Yaque i Maj, Hawaii i Juni och Aus/SurfersParadise i Juli. 😉

  • kalleotto

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 19:31

    skall du verkligen åka till surfers paradise? om du vill åka för att surfa tror jag att det är ett kasst val… väldigt exploaterat ställe, med rätt kassa vågor.

  • rasmus_w

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 19:45

    Jepp, det ska han. Med sin Falcon speed.

  • rasmus_w

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 08:11

    Eftersom ingen verkar läsa resmål: Är det nån som har nåt att säga om att flyga med SAS, Lufthansa och Air France? Vill man hellre mellanlanda på Charles de Gaulle än i Frankfurt eller tvärtom?

    Min plan är att plocka med 3.8, 4.4 och 5.0 och 75l vågis (väger knappt 80 just nu) och lämna FW86:an och 5.7 hemma för att få ner bagagevikten. Borde jag ta med dem med?

  • dr-masse

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 09:27

    @Rasmus_W 538200 wrote:

    Eftersom ingen verkar läsa resmål: Är det nån som har nåt att säga om att flyga med SAS, Lufthansa och Air France? Vill man hellre mellanlanda på Charles de Gaulle än i Frankfurt eller tvärtom?

    Min plan är att plocka med 3.8, 4.4 och 5.0 och 75l vågis (väger knappt 80 just nu) och lämna FW86:an och 5.7 hemma för att få ner bagagevikten. Borde jag ta med dem med?

    SAS och Luftis har funkat bra med surfgrejor för mig, i alla fall.

    Undvik CdG! Frankfurt är en STOR flygplats, men brukar funka (nu var det ett tag sedan jag flög över Frankfurt, men CdG mer nyligen och …).

    Utrustningsvalet verkar välidigt vettigt, med det lilla jag vet om Marocko om kompisar som varit där. Dock – ABE är ju en helig regel i vår sport – Always Bring Everything. Men hä blir nog bra det där!

  • rasmus_w

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 10:29

    Kanon! Alohapoäng där! Sen får vi se om jag ska försöka ta med bägge brädor, det blir ju två kollin, antar jag.

  • _frippe_

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 19:47

    Jag vet inte riktigt hur det ser ut i början av juni, jag har bara varit där från efter midsommar. Men då räcker det i alla fall med 5.0 som max för mig som väger 85 kg på en bräda med ungefär samma volym.

    Angående flygbolagen och flygplatser så har jag bra erfarenhet av SAS, dock hittade vi inget flyg hela vägen till Essaouira med SAS. Lufthansa har dyra fraktpriser tror jag.
    Jag har flygit via CdG och det gick bra, trots byte av flygplats i Paris t o m. Men Frankfurt känns kanske mer ordnung…

  • mag

    Medlem
    1 april, 2009 vid 19:24

    Ha inte korta transfertider mellan flygen i Paris, då hinner du aldrig med anslutningsflygen! Hellre sitta 6-8t på flygplatsen än riskera missa ett flyg. ChdG är tokdum!
    /Magnus

  • mag

    Medlem
    1 april, 2009 vid 19:26

    Juni har något mindre vind än juli har jag för mig. Du kanske kan hyra en större bräda på plats de dagar det inte blåser så mycket? Det kan vara värt att kolla. Finns väl något/några “tyska” center där?
    /Magnus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som vill hänga på till Marocko?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.