Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som bor i lägenhet?

  • Ni som bor i lägenhet?

    Publicerad av surfing_is_great på 3 maj, 2008 vid 21:41

    Hur gör ni som bor i lägenhet med era surfprylar..
    Ja bor på 28 trånga kvm med flickvän och ja litar inte på att lägga alla grejer fullt synliga i små vanskliga stålburar i källaren. De där me att grejerna skulle ta upp 2kvm i lägenheten är väll inte de mest populäraste förslag man framfört.
    Så hur gör ni?

    goretex svarade 16 år sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • tim-eriksson

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 22:01
    surfing_is_great;462700 wrote:
    Hur gör ni som bor i lägenhet med era surfprylar..
    Ja bor på 28 trånga kvm med flickvän och ja litar inte på att lägga alla grejer fullt synliga i små vanskliga stålburar i källaren. De där me att grejerna skulle ta upp 2kvm i lägenheten är väll inte de mest populäraste förslag man framfört.
    Så hur gör ni?

    Jag själv är bortskämd och bor i en stor källarlägenhet, eller det liknar mest en bummarkvart iofs… Har mitt 15m^2 stora kök som förvaringsutrymme.

    Dock har jag student kompisar som bor klart mindre. Normalt fall är det 2 brädor bredvid duschen och allt annat stående i ett hörn: Ser inte alls farligt ut faktiskt. Bara man slänger in våtdräkt och allt krims krams så. 3-4 segel. 2 master och en bom bidrar bara till en bättre stämning i lägenheten tycker jag..

    Men annars, du kan inte förvara dem vid dit surf spot? Container eller dylikt?

  • rasmus_w

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 22:09

    Jag har 3.10 i takhöjd i min lägenhet så jag lutar bara grejorna mot nån lämplig vägg.

  • surfing_is_great

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 22:33

    Jag personligen har inget problem me att ställa allt i ett hörn, de e väll tjejen som tycker växter passar bättre..Takhöjden e oxå ett problem då ja bara har ca 2.40 och bräda på 250

  • goretex

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 23:00

    Hade min bräda och masten bakom soffan förrut samt seglen och bommarna i klädkammaren…

  • schnitzler

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 23:16

    man kan alltid hänga upp ex brädan på väggen. har gjort det med min surfbräda.

  • fastforward

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 08:11

    Har du bra takhöjd så kan du ju bygga någon sorts dubbeltak och förvara prylarna där uppe. Såg en bild här på surfzone förut där någon hade gjort detta precis innanför ytterdörren och det såg riktigt bra ut.

  • ola-h

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 08:30

    Körde källarförrådet när jag bodde i lägenhet. Jag tror inte det är speciellt åtråvärda prylar för tjuvarna. Bättre att sno en barnvagn om man vill få nåt att sälja för att köpa knark.

  • surfing_is_great

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 08:31

    aa såg den varianten oxå, riktigt schysst faktiskt..synd då att man man så liten hall och låg takhöjd i övriga lägenheten:D

  • mr_johan

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 10:04

    själv har man brädan i duschen. våtdräkt och sele hänger på en galje inne i badrummet. bommarna står i ett konstigt utrymme mellan toastolen och en vägg. seglen ligger under sängen (på vintern slängs dräkten upp på vinden och bommarna under sängen men blir jobbigt att dra fram det då).

    en lösning som jag funderat en del på är att bygga en lite högre säng(kanske 60 cm fritt under) så man lättare kan slänga in det mesta där och bara ha ett “drapperi” för. posta lite bilder så man får se era lösningar!

  • jat

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 10:10

    källarförrådet, och tecknat extra hemförsäkring så att försäkringen täcker källarförrådet också. Förhållandet med sambon mår bättre, lättare att få i och hur sakerna i bilen, samt luktar inte skunk i lägenheten.
    //J

  • e_axel

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 10:29

    @surfing_is_great 462700 wrote:

    Hur gör ni som bor i lägenhet med era surfprylar..
    Ja bor på 28 trånga kvm med flickvän och ja litar inte på att lägga alla grejer fullt synliga i små vanskliga stålburar i källaren. De där me att grejerna skulle ta upp 2kvm i lägenheten är väll inte de mest populäraste förslag man framfört.
    Så hur gör ni?

    Jag bor också på 28 kvm, och jag kör på teorin att sprida ut prylarna där de passar in o inte ha allt på ett ställe, för då tar det plats. Ha korta brädor som passar in på höjden, det är guld för det tar inte så mycket plats, segel under sängen, master där det finns en lång vägg osv. För sånt som verkligen inte passar in någonstans har jag kollat med försäkringsbolaget och tecknat en försäkring som gäller för vinden (småbåts) och jag förvarar såna grejer där, en bräda och lite småkravs. Viktigt är dock att ha ett godkännt lås, då är man helt safe!
    tuta o kör.

  • surfing_is_great

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 12:36

    extra försäkring låter som en vettig lösning då man helt och hållet slipper dagliga peakar från flickvän..Annars borde de funka att montera tex 2 vajrar och fästa den ena änden i väggen och den andra i tacket så e de bara att lägga brädorna längst ner och fylla på med övriga grejer..

  • hanness

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 12:45

    Annars så kan du altid försöka få din flickvänn intreserat av windsurfing så att hon förstår hur kul det är. Nackdelen är att då får ni antagligen mer grejor att försöka få plats med.

  • kamaaina

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 15:54

    Vad e problemet?
    Häng upp kärringen på väggen och i med prylarna i sängen….
    28kvm e ju stort för fan…

  • goretex

    Medlem
    4 maj, 2008 vid 21:41

    Hahaha… den var bra!
    Kan man göra en bräda på smällen så man får massa små funboards också? 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som bor i lägenhet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.