Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    13 september, 2005 vid 10:46

    Helt klart för min del Ola – satsa på skärmformatet. Utnyttjar man det till fullo blir det väldigt bra. vi gör det på interntidningen där jag jobbar och jag saknar inte pappret längre (annat än att vi körde väldigt glossy tjockt papper vilket gjorde att den kändes exklusiv och att läsaren var “utvald”)

  • mag

    Medlem
    13 september, 2005 vid 11:11

    Bra jobbat igen!
    Imponerande jobb ni lägger ner för vår (och er!) skull.
    /Magnus

  • _frippe_

    Medlem
    13 september, 2005 vid 13:25

    Jag har ingen bra skrivare att skriva ut den på hemma och därför läser jag den på skärmen. Hade jag en sjysst färgskrivare hemma så kanske jag hade printat den, men jag röstar ändå för en skärmvänlig version.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 september, 2005 vid 13:56

    Läser på skärm. Med stor behållning.

  • borje

    Medlem
    13 september, 2005 vid 14:02

    Skärmversion, av samma skäl som Frippe

  • surfineurope

    Medlem
    13 september, 2005 vid 14:26

    Var hittar man de där bra papperstidningarna? Jag trodde att vår tidning var den enda svenska vindsurfingtidningen wink.gif… Ett format som fungerar både på skärmen och utskriven är väl i och för sig bra. Själv kommer jag dock att fortsätta skriva ut mitt exemplar och om inte skärmläsarna vill vrida på skärmen eller köpa en tillräckligt stor skärm för att titta på ett helt uppslag (fungerar bra på min), så får väl jag leva med att vrida på pappret. Fortsätt att komma med idéer på hur vi kan förbättra tidningen!

  • enlight

    Medlem
    13 september, 2005 vid 16:20

    Tycker det är super som det är!
    Såå jobbigt är det väll ändå inte att scrolla neråt!!!

  • bergelin

    Medlem
    13 september, 2005 vid 16:28

    Förbannat bra .. Tackar ödmjukast för tiden ni lägger ner åt oss alla!!! grin.gif

  • ola-h

    Medlem
    13 september, 2005 vid 16:34

    International you know..

    När vi får lite mer annonsintäckter kan vi väl slå även dessa på fingrarna, förståss.

  • surfineurope

    Medlem
    14 september, 2005 vid 09:11

    Självklart! Frågan är dock om det ens finns några internationella motsvarigheter där man kan ladda hem och skriva ut sin tidning helt gratis. Det är lite konstigt att inte gratistidningar som tyska Freemag lägger ut sin tidning som pdf. Är det någon som känner till någon nedladdningsbar vindsurftidning i dagsläget?

    Det amerikanska kitetidningen Kiteboarder magazine finns numera för nedladdning. De lägger upp hela uppslag, typ liggande A3, men har väldigt litet teckensnitt så den blir i praktiken oläslig både på skärmen och utskriven (om man inte har en väldigt stor och högupplöst skärm alternativt en A3-skrivare).

    På vindsurfsidan finns å andra sidan mer multimediala webbtidningar som kan läsas på skärmen, t.ex. Boardseeker Mag, men den går väl varken att ladda hem eller skriva ut på något vettigt sätt.

    /Jonas

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nr 3 av sveriges vindsurftidning ute nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.