Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Ezzy Wave Pather 2009

  • petter

    Medlem
    22 december, 2008 vid 15:06

    så kom även specarna för Infinity 2009….

    The new Infinity is built with Technora® sailcloth. Technora® is a para-aramid fiber that weight for weight is 8 times stronger than steel and 3 times stronger than nylon and Dacron. Since Technora® is so light, we are able to save considerable weight in the sail. Furthermore, the low stretch of Technora® means there’s less stretch distortion along the leech when a gust hits. This produces a more stable feeling sail.

    The Infinity’s deep, draft-forward profile provides superb low-end power and when flattened with outhaul, the Infinity handles overpowered sailing like a dream. The Infinity’s narrow sleeve won’t fill up with water which makes water starting and uphauling easy. The camber inducer system will fit any SDM or RDM mast made within the last 15 years.

    How does the new infinity compare to our previous Infinity?
    1) Much lighter and easier to handle in jibes and tacks.
    2) More stable in straight line sailing.
    3) Increased wind range.

    Other key features:
    – Contains no monofilm.
    – Body panels made with Spectra X Ply.
    – 6-7 RBS epoxy battens.
    – Vinyl window.
    – Removable triple block tack pulley with D-ring option.
    – Color coded outhaul and downhaul rigging indicators.
    – Every sail is rigged and checked in our factory.

  • enkan

    Medlem
    22 december, 2008 vid 15:14

    @HJN 493684 wrote:

    Oh! Där gjorde du mig oroad eftersom jag får samma taskiga känsla i seglet som du beskriver när jag inte dragit nedhalet så mycket som erfarenheten säger mig att man ska. Jag har nämligen 07wavesegel som jag drog för lite eftersom Ezzys instruktioner då (07) pekade i den riktningen, men efter att skippat den teorin och börjat dra som man alltid gjort blev seglen såå nice.

    Men som jag hör det i den här filmen så bekräftar Ezzy 4:30 in i filmen att instruktionerna -07 var bristande (eller likande) och att everybody was UNDERDOWNHAULED, men kanske säger han något annat nå’n annanstans, rätta mig om jag hört fel 🙂

    Kör också Ezzy Wave 07 och tycker de blir tråkiga om man drar för mkt, funkar fint då också men med för lite kraft och inte lika följsamma. Uthal drar jag en massa, typ 5-8cm.

    Ibland riggar man på precis samma sätt som tidigare och det känns annorlunda ändå. Tycker det är som att knyta slips, ibland blir det bara bra, ofta på första försöket.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Ezzy Wave Pather 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.