Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nya tävlingsformer i Sverige!?

  • yann

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 15:50

    Jag är nog beredd att hålla med Hengo där. Freestyle är en lite mer publikvänlig gren faktiskt.

    Hur ställer sig kommunen till att vi ställer upp lite sliders i Läjet? Det hade ju vart roligt att ha dom där permanent och inte bara för en tävling. Vi borde skramla ihop lite stålar och bygga något nu till våren. Finns ju reklamplats man kan sälja på rails, kickers och boxar också och få in en slant där.

  • debkausf

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 16:07

    Jag försökte samla in ideer inför vågtävlingen som vsk skulle anordna men intresset verkade minst sagt svalt och inte en enda synpunkt inkom. Om intresse finns går det bra och maila ideer till vsks styrelse, vi finns till för er. Problem som jag ser som svårast att lösa att hitta en bra tidpunkt när både vind o riktning stämmer samt bedömmning.
    Vad gäller coursrace är detta redan på gång, detaljerna är dock inte klara. Det har även varit tal om att köra någon plojtävling i sammband med årsmöteshelgen om vi har vind. Detta blir troligtvis verklighet redan i april. Mer exakt information kommer i samband med vsks utskick i februari.

  • sourra

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 16:37

    Jag kan säga vad som hände med de planerade tävlingarna: Det blev vinter. Vi är fortfarande inne på att ordna tävlingar men vi lärde oss mycket under första tävlingen som vi måste beakta när vi hittar på nåt härnäst. Sen planeringsmässigt är ju en vågtävling klart svårast att få till. I och med att vi inte får in några goa swell krävs ju minst 12 m/s och dessutom helst vridande på ett visst sätt. Dessutom krävs det funktionärer och sist men inte minst – åkare. Du Hasse bailade tex för att det var bättre vind på en annan ort och det är ju lite tråkigt när man arrar men vi är sjukt nöjda med att vi fick så hög kvalitet på tävlande.

  • hengo

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 18:22

    @Haze 527014 wrote:

    Varför skulle det få mer publicitet än en vågtävling till exempel? Allt beror på arrangören och dennes kontakter och vilja eller hur? Tror det finns lika mycket folk som skulle vilja se en bra vågtävling som skulle vilja se ett “hoppa/snurra/raila” tävling.

    Självklart beror det på arrangören och dennes kontakter och vilja ja. men jag tror ändå ett fett wakekitejam skulle dra mer folk, skulle dessutom vara bra för sportens utveckling att locka till sig lite brädfolk. En sådan tävling skulle kunan hållas närmare stranden och skulle dessutom vara lättare att tajma in de rätta förhållanden. Inte så spännande att kolla på ett gäng istroppade kitesurfare som försöker få fränt vattenstänk på 50cms vågor. Men i rätt förhålalnden så ja absolut

    men men, all heder åt den som ids styra upp nånting, vad som helst så länge de är ett event, då blir de ju fett!

  • yann

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 18:25

    Oh my lord! Den där näst sista behöver vi nog ett bygglov för!

  • hengo

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 18:27

    haha ja jävlar.. måste va jäkligt nice med wallride, bara kötta in i den!!!

  • roland

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 19:49

    Inte så spännande att kolla på ett gäng istroppade kitesurfare som försöker få fränt vattenstänk på 50cms vågor.

    HaHaHa

  • roland

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 19:51

    @Yann 527041 wrote:

    Oh my lord!

    E du en gammal engelsk tant?

  • tomw

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 20:42

    Trots att min GEEKhjärna brinner för course racing, tror jag mest på kiteboard cross med hinder.

  • mav

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 01:48

    kör man ett wake event så blir det max tio deltagare och resten åskådare… (som egentligen inte blir så imponerade då det aldrig ser så fett ut som man tror att det ska göra om man inte är dre..)

    Kör ett DOWNWIND race!! användarvänligt och jäkligt kul. Dessutom minst arbetsbörda för arrangörerna. course är jäkligt kul men varför välja? båda har sin charm, tycker man kan dra till med en fet d.w. på 2-3mil med en följebåt som åker efter kitearen som ligger sist.

  • cortex

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 09:18

    Course… klart publikvänligare än ett d.w.r. Dessutom kan man köra flera heat etc vilket gör att publiken har något att titta på i flera timmar.

    D.w.r är däremot jäkligt kul… men någon publiksport är det lite svårt att få det till tror jag. Blir lite som segelflyg; alla flygplan drar iväg över startlinjen med en jäkla fart och sedan händer ingenting vid start/målgång på flera timmar. Kul att flyga? Jepp! Kul att titta på? Njaaeee (fast målgången är cool).

    /Kaj(Tech)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nya tävlingsformer i Sverige!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.