Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nytt rekord igen

  • rasmus_w

    Medlem
    27 september, 2007 vid 14:05

    Känner att jag vill flumma lite. Är det så jäkla dumt med twinfins för speed egentligen? Förra inlägget var närmast ett skämt från mitt håll, alla vet ju att två fenor bromsar mer än en. Men skulle det kunna vägas upp av möjligheten att segla på hälften så djupt vatten? Nu antar jag utan vidare att två fenor blir hälften så långa som en och det behöver ju såklart inte vara rätt.

  • lbj

    Medlem
    27 september, 2007 vid 19:25
    fredrik.ygge;418176 wrote:
    Dags för nya teknikgenombrott inom vindsurfing! Fena för 10cm vatten och bättre störthjälmar?

    Det var många kommentarer på Walvis om kitarnas 2s resultat.
    Dommaren sa att man inte kan godkänna resultat som presteras PÅ BLÖT sand och med katapultkast!!!!

  • s-1409

    Medlem
    27 september, 2007 vid 20:12

    Lasse

    Dom (Domarna, eventcrew) verkade ju vara helsköna.
    Du får berätta mer imorgon. Då Ygge och jag kommer över.

  • tbsurf

    Medlem
    28 september, 2007 vid 14:55

    @lbj 418440 wrote:

    Det var många kommentarer på Walvis om kitarnas 2s resultat.
    Dommaren sa att man inte kan godkänna resultat som presteras PÅ BLÖT sand och med katapultkast!!!!

    Mmm .. blöt sand..
    Såg på gp3s forum en som undrade över hur lite vatten man kan köra på och fortfarande anse det vara ”segling”..?
    En isjakt tex får ju nån tiondels millimeter vatten under medarna när den far fram över isen.. :confused2:

  • tobhed

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 20:47
  • klang

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 06:08

    Finally, here comes the kite WR session, sanctionned by a real WSSRC official 47,92 knots on 500m! Of course one of my best speed session ever…

    Men hans GPS data visar ju betydligt bättre resultat på 500m?

  • jester

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 06:40

    Beror på att WSSRC mäter mellan två fasta punkter. Är helt enkelt så att han körde snabbare före eller efter start/målgång på den oficiella mätsträckan. Var samma för Daniel nere i Afrika.

  • klang

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 11:51

    @Jester 422934 wrote:

    Beror på att WSSRC mäter mellan två fasta punkter. Är helt enkelt så att han körde snabbare före eller efter start/målgång på den oficiella mätsträckan. Var samma för Daniel nere i Afrika.

    Ahhh.. tack Jester

  • fredrik-ygge

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 12:05

    27 år och 54 knop på displayen. Den relationen mellan ålder och knop skulle jag kunna leva med…

  • jester

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 12:16

    Kite använder ju lite slingshot-metoder för att åka fort. Kan ju vara så att det är därför han får mer på GPSen. Videotiming mäter ju fågelvägen mellan två punkter.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nytt rekord igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.