Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Onepump… love it or is it just something else to go wrong?

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 22:33

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=a08ZgoHQ7Ho”]YouTube- I love You i really really do chind song baby song afghan[/ame]

  • pjoter

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 05:19

    känns som man kan jämföra det med servo på en bil, eller hiss i ett hus. Inget nödvändigt direkt men har man väl vant sig så är det jäkligt gött å ha. Känns lite 1800 tal utan faktiskt.

  • milkman

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 05:36

    Jag älskar one-pump. Trodde inte det skulle göra så stor skillnad men nu efter tre års avvänjning så är jag fast. Enda nersidan är att den tekniska lösningen verkar känsligare på vintern när plasten blir hårdare men då foilar jag så för mig är det ändå inget att fundera på.

  • lima-ko

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 06:49

    Jag älskar det, framförallt när det blåser mycket och man har bråttom ut på vattnet, vilket jag i och för sig alltid har =). Kanske inte älskar det lika mycket om det skulle börja krångla dock.

    3 struttar och bra backventiler, á la Wainman, skulle funka fint för mig också, går nog nästan lika fort. Det kanske är det som är framtiden…!?

  • highflyer

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 07:19

    Jag kan lika gärna vara utan. tar ju typ 1min längre utan. Och det tiden tycker jag man tjänar in när man packar ned, iof viktigare att komma ut snabbt. Men jobbigare den dagen det blir hål och dyrare kites gör att jag föredrar utan one pump även om jag har one pump nu.

  • dalen

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 07:59

    Onepump är fan som att ha ett förhållande!!! Är något fel så blir det ett jävla mäck helt i onödan och så är det dyrare att få det fixat.
    Utan onepump är mera som ett onenight….problem uppstår sällan och de är lätta att lösa och kostar mindre.

    Ser här att det är ganska många som gillar onepump, vi ses inte på Slappemåndag på Madison men vi andra som inte lagar kites har tid att ta en kall.

  • pjoter

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 12:43

    dalen, du glömde skriva i din jämförelse att precis som med onenight så blir det ett jävla jobb för att komma fram till det gottiga. Något som i hälften av gångerna skitier i alltihop och tar en öl på en måndag istället för att surfa/XXX:a.

  • acemattias

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 18:01

    Är för.
    Mer meck att laga men med snören till alla ventilerna tycker jag det är lättare att få in bladdern igen utan att den vrider sig.

  • petting_4

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 19:37

    onepump är bäst sp. från cab. fattar inte hur det kan skilja så mycket i kvalitet på just ventiler även bland de stora märkena :/

  • milkman

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 00:04

    Nya Nobile har nog det smartaste onepumpsystemet tycker jag. Färre delar än cabs, behöves ingen skruvmejsel, och lika smutt.

  • sourra

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 07:07

    Skruvmejsel?

  • petting_4

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 16:59

    enda negativa jag har funnit med cab. pumpsystemet är att det finns en kompressor till hjälp kan man inte använda den :/ inget större problem här dock.

  • zeke

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 21:34
    Dalen;618081 wrote:
    Onepump är fan som att ha ett förhållande!!! Är något fel så blir det ett jävla mäck helt i onödan och så är det dyrare att få det fixat.
    Utan onepump är mera som ett onenight….problem uppstår sällan och de är lätta att lösa och kostar mindre.

    Ser här att det är ganska många som gillar onepump, vi ses inte på Slappemåndag på Madison men vi andra som inte lagar kites har tid att ta en kall.

    Om någon tar min elpump och onepump conceptet ifrån mig så slutar jag med sporten…..

  • Kjello

    Gäst
    22 juni, 2010 vid 21:44
    zeke;618346 wrote:
    Om någon tar min elpump och onepump conceptet ifrån mig så slutar jag med sporten…..

    pluggat in pumpen fel.., det är inte våtdräkten som ska pumpas.

  • wiken

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 13:05

    naish onepump-system innebär ett rent helvete när man ska laga punka. speciellt LE då man måste koppla loss alla struttarna för att få loss LE. ett jävla mekk helt enkelt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Onepump… love it or is it just something else to go wrong?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.