Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Över 30 knop i sommar, fentips tack!

  • Över 30 knop i sommar, fentips tack!

    Publicerad av gustav1980 på 24 maj, 2015 vid 06:32

    Exocet s-cross 120 liter (2007) med tuttle fena och simmer 2xc 7.8. Har idag den bakåtsvepta originalfenan 36 cm och en 42 cm rak fena (minns inte fabrikat).

    Gissar att paketet har potential för 30 knop (brukar nå typ 27). Någon som vill dela med sig av fentips? Jag är, som utrustningen vittnar om, ingen seriös speedare men det vore kul att nå högre fart men vill såklart inte helt förlora planings- och höjdegenskaper.

    Köper gärna begagnat 🙂

    falcon svarade 8 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • billie

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 06:51

    Fenan duger säkert till över 30 knop
    Men du behöver mer vind så du kan falla av.
    Samt plattare vatten

  • gustav1980

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 18:35

    Konfens tråkigaste svar, ever? Här har man spenderbyxorna på och då tipsas det om förutsättningar och vind ;(
    Nog för att jag garanterat inte har kramat ut max från nuvarande setup så vet jag att exocets 36 cm freeridefena fått skit tidigare. Och jag har det vatten jag har, men vid 7.8 vind inomskärs är det ändå ganska platt!

  • surfan

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 19:29

    skaffa en Zfin på 35cm så kommer du att flyga fram !!!!

  • falcon

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 20:24

    du har pm.

    Matte

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Över 30 knop i sommar, fentips tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.