Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone frenzy

  • milkman

    Medlem
    12 december, 2005 vid 23:45

    http://www.ozonekites.se finns nummer å så på. Klart vi skall bänka original och ev kopia (om det nu är det?) i vinter smile.gif Vi bor ju i samma stad! (fast jag har inge Frenzy 05:or kvar som i sånt fall skulle varit mallen.. FY06 får duga)

  • zebulon

    Medlem
    16 december, 2005 vid 08:21

    Mall eller inte…

    Med tanke på att Michael Nesler skrivit programvaran som de flesta skärmtillverkare använder för parapont design och att han varit ansvarig för utvecklingen av kiter på både North och Cabrinha innan han startade JN finns det ju goda förutsättningar för att lyckas. Fast dom är ju inte dumma då de inser att Ozone tagit en ledande position (och i viss mån FS) så är ju priset väldigt konkurrenskraftigt på Semi Freddo. Därför vore det väldigt kul att “bencha” kiterna…

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • nic

    Medlem
    16 december, 2005 vid 10:42

    Hej Jonas
    Ozone använder en programvara som de skrivit själva både till deras flygskärmar och kitar.
    Såvitt jag vet i alla fall…
    (David Pilkington på Ozone är doctor i aerodynamik juh)

    Men resultatet av en benchmark är alltid kul fast det tar lång tid om man ska täcka ett vindregister och göra det seriöst.

    Ha det,
    nic

  • cortex

    Medlem
    16 december, 2005 vid 11:06

    Även Flysurfer har en helt egenutvecklad programvara för beräkning och design av sina kites och flygskärmar. Rätt häftiga lekasaker minsann, Armin visade mig utvecklings-systemet och vad man kunde göra med det när jag var på FS HQ senast. cool.gif

    Jag och Jens kommer garanterat att träffas en hel del på vinterspotsen i Mälardalen i vinter. Jag är sugen på att testa Access/Frenzy -06 och Jens är sugen på att få testa Cool och Speed. Så det blir nog rätt kul!
    Om Jonas dyker upp med ett par Semi-Freddo blir det ju ännu roligare.

    Syns på spotsen så snart snön kommer!

    /Kaj(Tech)

  • mrmille

    Medlem
    16 december, 2005 vid 14:21

    Peter Lynn använder också en roligare programvara.
    Men huvudsakligen utvecklas deras kites efter “user feedback principen”. Vilket då är enligt många är det viktigaste.

    wink.gif

    Jeeeens,
    om du nu ska sälja kites till höger och vänster, exempelvis 7st till Linköping, så tycker jag du skall informera om skydd och lite sånt. Tipsa även om kurser så vi slipper en massa döda och skadade östgötar runtikring här under vintern grin.gif

  • jan_banan

    Medlem
    16 december, 2005 vid 15:16

    Okej grabbar, nu är det dags för er att ge sig ut och surfa lite så man får något svar på sina frågor. Och glöm inte att ge lite kritik när ni är klara… wink.gif

  • cortex

    Medlem
    16 december, 2005 vid 15:21

    Fixa lite snö bara så… grin.gif

    /Kaj(Tech)

  • jan_banan

    Medlem
    16 december, 2005 vid 21:08

    Börjar finnas gott om snö i fjällen. Här i Ume är det mest kallt…

  • cortex

    Medlem
    16 december, 2005 vid 21:46

    Okej, okej… ge mig semester från jobbet (och släkten som kommer hit över Jul… snälla? crazy.gif ) så ska jag genast bege mig till någon schyst snowkitespot. grin.gif

    /Kaj(Tech)

  • jan_banan

    Medlem
    16 december, 2005 vid 22:08

    Om du skriver min kvantmekanik-tenta och lämnar in ett par fysiklabbar åt mig ska vi nog kunna göra en deal… crazy.gif

  • zebulon

    Medlem
    16 december, 2005 vid 23:09

    grin.gif Misstänkte att du, Nic, hade lite ‘inside’ ang detta då ett agenten som säljer Gin skärmar (SkyAdventures) i Sverige ringde upp mig för ett tag sen och ville att jag skulle ÅF:a Gin’s nya tub-kite smirk.gif (ironiskt nog utvecklad av Advance’s gamla orakel; Robert Graham–liten värld) De sade iaf att du var en gammal skärmpolare…
    Måste faktiskt erkänna att det var något av ett slag i luften men jag har hört det från flera källor… Men, jag medger att det vore konstigt om skärmtillverkarna inte hade egen programvara!!! Hursomhelst, jag vet inte riktigt var SemiFreddo står mot Ozone Frenzy (och inte mot FS heller för den delen). Så precis som Kaj sade; vore väl skoj att träffas o testa!!!

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • nic

    Medlem
    17 december, 2005 vid 10:32

    Ja, den världen är liten men utspridd över klotet vilket är kul. Jag och Hugh Miller [uk] drev ju ett tag den största friflyg-tidningen i världen (Cross Country) när jag bodde i Frankrike. Senare sålde jag min del till honom och han startade Kiteworld Magazine också.
    Robert G [ch] har jag träffat och mr Gin [korea] med för den delen. (Senast jag såg honom var ovanifrån dinglandes i nödskärm på VM över Sierra Nevada smile.gif

    Jag har också hört att Nesslers programvara används av många som du säger. Visst vore det kul att träffas och testa varandras leksaker smile.gif

    Jag planerar att vara på Vidda över trettondagshelgen till att börja med. Inte omöjligt att jag kommer upp till stockholm nån dag i vinter heller.

    Hälsningar,
    nic

    PS: hälsa Pierre smile.gif

  • milkman

    Medlem
    17 december, 2005 vid 11:11

    Jan_Bananannanan: Vet inte vilka frågor du har men vi kanske kan hjälpa dig. Vi har kört hela vårt kiteregister redan. I både bra och extremt tuffa förutsättningar.

    Senaste dagarna har vi varit Ramundberget. Vi körde på kalfjäll och i dalar i mellan 2 och ca 15msek och kiterna var Access och Frenzy06. (vi körde vår övningskite, IMP i över 20msek också- inte så roligt men den är fortfarande förutsägbar. Dock inget att rekommendera)

    (Sammanfattning av orten och kiterna kommer i veckan)
    Ifall du vill ha svar på några frågor så får du gärna maila: jens@ozonekites.se

  • milkman

    Medlem
    17 december, 2005 vid 16:40

    Det är er eminenta butik Uteliv som sålt kiterna och de har garanterat talat om detta med köparna. Men det är kanon ifall du påminner dem om du får en chans Erik smile.gif

  • mrmille

    Medlem
    17 december, 2005 vid 20:08

    Svar till:


    Det är er eminenta butik Uteliv som sålt kiterna och de har garanterat talat om detta med köparna. Men det är kanon ifall du påminner dem om du får en chans Erik smile.gif

    [/ QUOTE ]

    Det ÄR Uteliv och köparna som kontaktat mig med sånna frågor.
    Ironiskt nog är det jag som är mest erfaren på Ozone runtikring här.

    Ev introkurs kommer dock att ske med Peter Lynn, det är redan ordnat =)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone frenzy

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.