Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Panel: Vilket jobb skulle ha en surfare?

  • Panel: Vilket jobb skulle ha en surfare?

    Publicerad av mrquality på 30 augusti, 2017 vid 20:29

    Hej,
    En enkel fråga? Vilket jobb skulle passa bäst för en surfare enligt er? Enligt mig: konsult/eget företagare så kan planera själv agenda efter windguru prognoser . ☺

    • Denna diskussion ändrades 6 år, 8 månader sedan av  mrquality.
    • Denna diskussion ändrades 6 år, 8 månader sedan av  mrquality.
    mrquality svarade 6 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sundheden

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 08:35

    Jag har funderat mycket på det där också. Det känns bara som att starta upp eget skulle göra att man inte har något som helst privatliv minst 2 år framåt.
    Kanske om man kan hitta ett mindre företag där ägaren själv är surfare och själv förstår precis en surfares känslor när det blåser. =)

  • sailortrash

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 09:38

    alla jobb med fasta tider är ju inte bra

    jag tror att det spelar större roll var man bor. Om man t.ex bor i Nynäshamn eller på Dalarö och kan flexa obehindrat får man ju surf när det blåser..eller om man bor i Varberg kan man ju ha vilket jobb som helst typ..

    själv tror jag det optimala är att jobba 50% fast och 50% eget (så man tjänar lite pix)..

    men “läget” e allt, som mäklarna brukar säga.. (obs! jag är inte mäklare…har aldrig hört om mäklare som surfar)

  • mexi_

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 10:52

    Jag träffade för länge sedan en kille som var bagare, han surfade jämt 🙂
    Sen tror jag att sophämtare (eller heter det avfallstekniker) är kanon, bra betalt och fria eftermiddagar.
    Vet en kille som är daytrader, det är nog absolut bäst, bara man har koll på vad man gör….:)

    Jag tror dock att läget är viktigast precis som skrivits tidigare. Möjligheten att komma loss både före och efter jobbet och kanske när man jobbar hemmifrån. Detta i kombo med hyfsat fria arbetstider borde ge många dagar på vattnet.

  • Aquario

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 10:52

    Surfbloggare måste ju vara idealet, åka ut när det blåser, filma, fota och skriva om upplevelsen. Men frågan är om någon vill betala för det?

  • malibu

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 12:25

    Som hyfsat framgångsrik egen företagare med oerhört flexibla jobbtider, med kontor i Varberg, kan jag nog med fog hävda att det är en svårslagen kombo. Jag missar inte många dagar och gör jag det så är det pga surfskada eller resa 🙂

    Å andra sidan så surfar flera av mina heltidsarbetande surfpolare precis lika mycket, så det där med läge är nog viktigast. Största fördelen för mig är att jag inte behöver gå upp 5 för att surfa före jobbet eller smöra för chefen om jag vill ta “långlunch” i viken.

  • sailortrash

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 13:17

    nuff´said

  • alltidxx

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 13:48

    Läge tror jag på i första hand i kombination med att ta ut semesterdagar på kort varsel. Att utbilda sig till konsult.. det är liksom inte så det går till. Man blir konsult för att man slavat länge inom något och nått erkännande.

  • sailortrash

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 14:18

    Konsult är bara ett modernt namn för “daglönare”…flexibla tider får man om man levererar

    Forskare är annars bra, inte mkt bunden tid alls

  • maran3282

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 15:08

    Jag träffade en gång en svensk kille utomlands (Tarifa). Han var testseglare för Fanatic/ART. Han och hans team kom ner varje dag till stranden men en full långtradare. Valde lämplig bräda och segel och körde hela dagen. Blåste det lite testade de slalom/freeride och blåste det mycket gällde våg.

    Till och med han sa att man tröttnade lite på jobbet ibland. De fanns ju lite regler för hur testen skulle gå till men i mina ögon verkade det som ett ok jobb. Han jobbade som detta 9 månader om året.

  • mrquality

    Medlem
    31 augusti, 2017 vid 19:17

    ahahah Testseglare är perfekt men lönemässigt vet inte om är tillräckligt bra. Samtidigt behöver man flytta där det blåser jämt typ El Medano, Furte, Pozo, osv.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Panel: Vilket jobb skulle ha en surfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.