Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Polypro – det bästa som hänt

  • raask

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 07:11

    Vart får man tag i en sådan?

  • oscar

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 08:03

    +1 på BQ. Har en Ripcurl rash polypro samt ett par polyproshorts från Oneill. Grymt varmt!

  • hakuna

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 08:14

    +1 på exempel på var man kan köpa!
    Skall inhandla ny våtdräkt också, den gamla är helt öppen i grenen…

  • andersbq

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 09:32

    Jag vet inte var man handlar över disk i Sverige, men via nätet kom brallan efter 5 dagar.
    (jag har ingen butiks-spons längre så jag har inga obligations att att peka på nån speciell handlare).

    En liten detalj, det finns alltså lite olika kvaliteter (tjocklekar) av Polypro-tyg, och jag tippar att det som Quiksilver har är bland det tjockare. Jag vågar nog påstå att den är lika värmande som en fleece eller halvtjock jacka.

  • planing

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 18:59

    Vad är det för typ av material?

    Hur tjockt är det?

    På vilket sätt värmer det?

  • oscar

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 19:27

    [ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Polypropylene[/ame]

  • ola-h

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 19:47

    En varning är på sin plats: “Polypropylene undergarments are known for retaining body odors which are then difficult to remove.” (Källa: [ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Polypropylene[/ame]).

    EDIT: fan va’ jobbigt: Wikipedialänken gör automatiskt om sig till den jobbiga koden ovan.

  • andersbq

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:02

    Tja, våtdräkter kanske också har inslag av Polypro, dom kan ju lukta lite om det inte är Bamboooo.

    Boys, i min blog så är det vissa ord i den löpande texten som är länkar (= ej svarta bokstäver). Meningen är att om man undrar något så klickar man på dem och vips så får man veta mera. Hur hi-tech är inte det?

    PS En av webshopparna mailade precis och tackade mig för alla order som plötsligen kommit från Sverige!

  • poppo

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:05

    å nej! inte “body odors”!!!! 😉

    själv ser jag fram mot att bekämpa kylan med en o’neill heat (6/5/4) inom kort.

  • carl-r

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:21
    andersbq;650828 wrote:
    Tja, våtdräkter kanske också har inslag av Polypro, dom kan ju lukta lite om det inte är Bamboooo.

    Boys, i min blog så är det vissa ord i den löpande texten som är länkar (= ej svarta bokstäver). Meningen är att om man undrar något så klickar man på dem och vips så får man veta mera. Hur hi-tech är inte det?

    PS En av webshopparna mailade precis och tackade mig för alla order som plötsligen kommit från Sverige!

    På min skärm är dom mörkt vinröda. Så mörkt att det nästan inte skiljer från svart.

    Trevlig blogg btw!

  • ola-h

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 20:27

    Andersbq, jag tycker du skall göra en rejäl test av det där med kroppsodören till nästa blogginlägg.

  • andersbq

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 21:11

    köpte tröjan i början av januari och har använt den ca 10 ggr nu, luktar nolla, so far so good.
    men om jag kommer över ett parti XL så blir det affär igen, jag hatar att inte ha dubletter av bra grejer!

  • bicless

    Medlem
    29 mars, 2011 vid 21:54

    Hej

    De flesta stora märken tror jag har en polypro tröja. Dakine och ION, typ

    http://www.surfspot.se/dakine-polypro-troja.html
    http://www.surfspot.se/ion-jewel-themotop-rashguard-dam.html

    +
    Mjukare och skönare än neopren och sk metalite neopren. Men värmer ungefär lika mycket enligt min uppfattning. Värmer mycket bättre än lycra men det kanske alla redan vet.


    Metalite är lättare hålla ren. Att polypro skulle börja lukta har jag inte märkt, mer att ytan är mjukt luddigt sammet typ istället för hal vattenavstötande metalite

    Bicless

  • maglu

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 07:27

    Så funkar de värmande även utan någonting annat utanpå? En vanlig rash guard är ju avkylande tycker jag. Alltid blöt och avdunstande.

  • andersbq

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 14:23

    ja man de funkar bättre utan något ovanpå än en 1,5 mm neopren rash, märkligt nog.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Polypro – det bästa som hänt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.