• anonym-anvandare

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 13:56

    Tja
    Jag, Nikke, John, Osse, Philip och Skåne-Mackan kommer va där nere delar av sommaren. Jag dar ner i mitten av Juli för då har min ringfinger läkt. Stannar 5 veckor.
    Nina och Living är där nere nu. Lär bli fullt med svenskar där nere precis som förra sommaren cool.gif
    Längtar
    /Kelso

  • senomar

    Medlem
    15 juni, 2005 vid 20:19

    Vi har redan varit där och tyvärr redan kommit hem. Helt ok med tanke på att det var 4,2 och 4,7 hela tiden. Fjollputte är så glad också för han fick snurr på prylarna efter några års tjat.

  • niklas_s

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 07:32

    jeeeeeeeeeeeeevlar va de kommer rokka. “4,2 och 4,7 hela tiden”. nooog lätt å koncentrera sig på fysiken nu. 13 dagar kvar till man lägger storseglen på hyllan. nä nu får ja spana lite pozo-film

    /nikkkkke

  • sinclair

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 09:51

    4,5 kanske blir den optimal storleken då?

    jag är där från 2-29 july, suckers!

  • dannew

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:22

    Tjenare!
    Vore tacksam för lite tips. Tänkte också att det vore kul att få snurr på grejerna efter decenium av tjat.
    – Är det svårt att få boende, vad kostar det ungefär?
    – Måste man ha bil eller kan man bo vid stranden? Förvaring av prylarna?
    – Är det dyrt att hyra?
    – Är flyget dyrt? Har hört hutlösa priser på ca 5000:- bara flygstol till Pozo.

    Har fått tips att bo på Dunkens ställe och hyra prylar där och åka med i buss som de ordnar när det blåser på andra ställen.
    – Någon som har erfarenhet av det?

    Man blir ju sinnesjuk av längtan att få segel när det varit sådan vindtorka som det har här hemma. Har en EVO 74 som inte rört vatten än i år, snart är det en “gammal” modell utan att den ens blivit blöt. Antar att 2006 kommer om 2 månader…..

    Tacksam för tips!
    //Danne W

  • rasmus_w

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:16

    Jag undrar också samma saker, men en sak är jag rätt säker på: Dunkens ställe (om det fortfarande ligger på Playa del Ingles) är ingen höjdare på sommaren.

    Visst ordnar de säkert skjuts till blåsigare ställen om det inte blåser där, men den skjutsen kommer du få åka varje dag eftersom det brukar vara 40 grader varmt och stiltje där under så gott som hela sommaren, och det finns roligare saker att lägga pengarna på än 30 minuter buss per dag. Been there, done that.

    På vintern är situationen annorlunda, då är Playa Ingles och Bahia Feliz utmärkta slalom/freestyleställen och vinden, som visserligen inte är 3.5-vind som på sommaren, försvinner bara enstaka dagar.

    Men på sommaren ska man nog satsa på att bo direkt vid Pozo. Kolla Cutre eller José’s vandrarhem, joseshousepozo1@hotmail.com var en mailadress dit jag såg, jag tyckte mig se nån posta nån annan mailadress här på konfen.

  • dannew

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:18

    Tack för tipsen. Jag är sugen på 3.5 vind så då är det väl Pozo som gäller då antar jag. Får se om man hittar ett flyg till rimligt pris.

  • navigator

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:00

    dra iväg ett mail till Jonas på Cutre han fixar både bil, boende och om plats finns även brädförvaring.Deras adress finns på cutre.com.Mvh Putte

  • kate

    Medlem
    17 juni, 2005 vid 13:25

    Jag avrundar sommaren med kliniken med Living i augusti! C-ya there!
    Kate

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juni, 2005 vid 15:42

    Vart där precis och kommit hem, blev 3.7-4.7 12 av 14 dgr. Helt ok.

    Dåligt med swell, fett med vind!

    /Oscar

  • bonasurf

    Medlem
    17 juni, 2005 vid 16:54

    Vi kommer ner den 29:e juni för 15 dagar.

  • sinclair

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 08:24

    2-29 juli, sweeeeeeet!

  • martinlundgren

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 16:06
  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:16

    Ni maste vara sma surfmidgets om ni tror ni kan segla 4.2 i Pozo sommaren 2005. Ta med en badring, en snorkel och byt ut rushguarden mot ett par badshorts. Har har det varit dòtt med vind i en vecka nu. Samtidigt borjar alla proffsen anlanda infor PWA world cuppen. Kommer att bli the ultimate low wind flick flack compention. smirk.gif smirk.gif smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:22

    När det gäller boende så kan jag rekomendera jose, grymt fräscht boende precis vid stranden, där man även kan surfa om det är för trångt i den stora viken/Staffan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.