Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rea Stadium XXL

  • simpa

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 13:31

    i helgen står det, så antagligen imorrn och på söndag?

  • pure

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:04

    Frågan är vad rea innebär.. Det är ju så dyrt där så även om dom sänker priserna med 30% så är det fortfarande dyrt… Vet iofs inte om det är lika dyrt på andra ställen som säljer NS men jag köper inget därifrån snål som jag e 🙂

    tex: Fixed NS hängsele lina 299:- … Det skulle inte få kosta mer än max 100:- med tanke på vad det egentligen består av…

  • Knatte

    Gäst
    31 augusti, 2007 vid 15:56

    @pure 410469 wrote:

    Frågan är vad rea innebär.. Det är ju så dyrt där så även om dom sänker priserna med 30% så är det fortfarande dyrt… Vet iofs inte om det är lika dyrt på andra ställen som säljer NS men jag köper inget därifrån snål som jag e 🙂

    tex: Fixed NS hängsele lina 299:- … Det skulle inte få kosta mer än max 100:- med tanke på vad det egentligen består av…

    North är väl kända för att ta BRA BETALT för sina grejer… Jämnför med BMW eller Mercha inom bilvärden.
    Man betalar för en känsla/varumärke. Sedan om man är beredd att betala så mycket extra för varumärket eller inte är väl upp till var och en:smirk:

  • pure

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:57

    @Knatte 410498 wrote:

    North är väl kända för att ta BRA BETALT för sina grejer… Jämnför med BMW eller Mercha inom bilvärden.
    Man betalar för en känsla/varumärke. Sedan om man är beredd att betala så mycket extra för varumärket eller inte är väl upp till var och en:smirk:

    Jo det är klart att det är upp till var och en.. men det är synd att ett ställe som stadium XXL som lockar folk som kanske funderar på att börja surfa eller kanske precis testat på ser alla dess a produkter som mer är vindsurfing lyx.. det hade varit bättre om stadium sålde billigare märke för nybörjaren.. jag tror inte att vi som surfar mycket köper så mycket på stadium xxl för vi vet vart det finns o få tag på billigare (tex från tyskland) eller andra märken i mer vindsurfings inriktade shoppar… Eller så är det för att lura in dom som inte vet bättre att köpa dyra nybörjarprylar…

    Såg föresten att keppler tar 182 eur för ett NS drive men Stadium XXL tar strax över 5000:- om inte jag minns fel.. det är lite skillnad.. Men är ändå taksam för att stadium XXL finns för man kan ju alltid gå och titta på prylarna och känna på dom o sen köpa dom nån annan stans 🙂

  • rookie

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 17:13

    @pure 410520 wrote:

    Såg föresten att keppler tar 182 eur för ett NS drive.

    Vad är adressen dit? Har bara lyckats googla fram http://www.surf-keppler-mannheim.de/cms/index.php som funkar sådär.

    Tack på förhand!

  • kapten-k

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 17:30
  • Knatte

    Gäst
    31 augusti, 2007 vid 19:46

    @pure 410520 wrote:

    Jo det är klart att det är upp till var och en.. men det är synd att ett ställe som stadium XXL som lockar folk som kanske funderar på att börja surfa eller kanske precis testat på ser alla dess a produkter som mer är vindsurfing lyx.. det hade varit bättre om stadium sålde billigare märke för nybörjaren.. jag tror inte att vi som surfar mycket köper så mycket på stadium xxl för vi vet vart det finns o få tag på billigare (tex från tyskland) eller andra märken i mer vindsurfings inriktade shoppar… Eller så är det för att lura in dom som inte vet bättre att köpa dyra nybörjarprylar…

    Såg föresten att keppler tar 182 eur för ett NS drive men Stadium XXL tar strax över 5000:- om inte jag minns fel.. det är lite skillnad.. Men är ändå taksam för att stadium XXL finns för man kan ju alltid gå och titta på prylarna och känna på dom o sen köpa dom nån annan stans 🙂

    Håller fullständigt med att North är för överprisade och jag skulle inte lägga dessa pengarna själv. Men tydligen finns det folk som betalar dessa extra kulorna.
    Det är ju inte bara North som tar bra betalt, utan även NP ligger ju inom samma prisbild.Det kostar att ligga på topp liksom…..:tongue:

    Problemet är att Sverige är en liten marknad och några få agenturer/aktörer kan sätta sin prisbild, utan allt för stor konkurrens. Men intåget av internet och alla webbutikerna, har väl påverkat prisbilden positivt de sista åren i alla fall:smile:
    Att det går att hålla lägre priser på utrustningar, via lite andra lösningar/import visar väl http://www.Surfspot.se på ett bra sätt!!

  • ebh

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 20:34

    @maxswell 410413 wrote:

    Nån som vet nåt om nån rea på Stadium XXL i helgen.
    Finns liksom inge detalj info nånstans.
    Börjar de ida?

    Jag har fått en prislista mycket vänligt av Wallén. Det var inget problem. Maila honom. Stadium svarar på min fråga att man inte kan köpa på postorder utan måste ta direktkontakt med resp butik. Priserna är sänkta! Ja! Men det är inga superklipp!
    Mvh ebh

  • beachpojken

    Medlem
    1 september, 2007 vid 09:40

    Priserna på ns Drive är komplett!!! både mast bom segel och mastförängare ingår i de. Står en skylt på väggen brevid seglen som säger “riggpaket”.
    Det kan ha varit lite missvisande men ska bli åtgärdat snarast.

    Som sagt stadium är ett stort företag och vi vet om att det finns en del
    att finslipa inför nästa säsong men det kommer att bli toppen.

    Vart annars kan man gå in kl 19:50 en fredagkväll och köpa surftillbehör!!!
    Bara det är en sak som ingen annan surfbutik har kunnat eller kommer att kunna erbjuda.

    Vi har dessutom ett jättefint samarbete med surfcenter.se som ligger bara 10 min från butiken där man kan komma ner och testköra utvalda delar av sortimentet.

    Under sommaren har vi även haft ett erbjudande som gav nybörjare som köppte surfpaket en surfkurs på köpet.

    Som ni märker så säljer inte stadium bara en bräda utan ett helt koncept.

    Nu till XXL rean. Den börjar idag, så skynda dit och fynda.

    Det kommer att finnas massor av fina erbjudanden både för nybörjare och för de som kan surfa.

    Det har även kommit in lite 2008 års godis som man kan klämma på eller om man blir sugen så kan man även ta med det hem.

    (Nu till att vi har NS.
    Stadium satsar i detta samanhanget på bra och stora märken inom surfsporten. Det är därför bla NS och F2 finns i sortimentet
    Som hos alla segeltillverkare så finns det olika prisnivåer.
    Det finns alltså lite för alla. NS är världens mest erfarna märke inom segeldesign vilket lägger grunden för kalitet och superb design.
    Även om man kanske får lägga några få hundralappar extra så betyder det i långa loppet en mycket liten extra kostnad för ett segel som ger väldigt mycket mer tillbaka.)

    Hoppas jag har kunnat reda ut lite frågetecken.
    /Peter
    Stadium XXL Watersports

  • pure

    Medlem
    1 september, 2007 vid 09:59

    @Beachpojken 410663 wrote:

    Priserna på ns Drive är komplett!!! både mast bom segel och mastförängare ingår i de. Står en skylt på väggen brevid seglen som säger “riggpaket”.
    Det kan ha varit lite missvisande men ska bli åtgärdat snarast.

    Ok det missade jag för jag gick bara fram direkt till seglena o kollade på priserna men 5xxx:- för ett riggpaket är ju helt ok..

  • backatorp

    Medlem
    1 september, 2007 vid 11:05

    Detta var väl inte någon kanonrea. Brädorna hyfsat nedsatta. Resten nästan inga reapriser. En klar besvikelse. Håller med tidigare inlägg att prisnivån är mycket hög. Dräkterna var svindyra.

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 september, 2007 vid 13:03

    Ang priser mm.
    Dräkterna som finns inne nu är 2008 års modeller. Stadium har sålt enormt bra med v-dräkter och det finns inget “gammalt” att få tag på hos ION. Att kunna köpa 2008 års prylar redan nu är ju helt ok.

    När det gäller paket så har Stdium XXL haft under sommaren Bic paket från komplett pris 8 999:- ordinariepris. Det är inte många som slår det. FÖ så är priserna under rekomenderade EU priser på i stort sett allt.

    Kite paketen nu är kompletta 2007 års fr 9 999:- normal pris ca 17 500:- . detta har man tagit 13 999:- för innan. Helt ok tycker jag.Då har man dessutom fått en Kitekurs på köpet samt presentkort värde 6% av det man köpt för. Vem slår det ?

    Hans Wallén.

    Wallén Sports AB

    @backatorp 410673 wrote:

    Detta var väl inte någon kanonrea. Brädorna hyfsat nedsatta. Resten nästan inga reapriser. En klar besvikelse. Håller med tidigare inlägg att prisnivån är mycket hög. Dräkterna var svindyra.

  • pure

    Medlem
    1 september, 2007 vid 13:38

    bra iaf att stadium xxl och wallén lyssnar och besvarar folks åsikter..

  • rookie

    Medlem
    1 september, 2007 vid 14:03

    Jag hörde att ni skulle få in select-fenor, vilket är bra. Tror att ett bra sortiment på “förbrukningsvaror” kommer göra att folk söker upp butiken och den blir en del av ens vardag.

    XXL’s hemsida är dock under all kritik. Går inte att hitta någon info alls. http://www.stadiumxxl.se/

    (så det blidde SP och nu 6500kr mer utrustning i bilen 🙂

  • drakglenn

    Medlem
    1 september, 2007 vid 20:15
    backatorp;410673 wrote:
    Dräkterna var svindyra.

    Vad snackar du om?, de flesta dräkterna som är nått att ha kostar mellan 2-3000:- idag.

    Testade alla dräkter jag kom över i våras (måååååånga), slutade med ett köp av en iON-dräkt från just Stadium, KLART den skönaste dräkten jag provat och ägt de senaste 15 åren, värt varenda spänn…..

    //Glenn

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rea Stadium XXL

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.