Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Rengöring av brädan

  • Rengöring av brädan

    Publicerad av divander på 2 augusti, 2015 vid 17:12

    Har några brädor som efter några år blivit lite beiga, flammiga och ofräschapå framför allt undersidan. Läst på flera ställen tipset att använda 1200 våtslippapper och putsa upp ytan och få den fin.

    Testade lite på undersidan av min Starboard Hyper Sonic. Efter bara något drag försvinner mycket riktigt smutsen men i stället syns materialet under den vita färgen. Det verkar alltså vara rätt tunn färg. Är det standard eller bara på den här brädan? Finns det något bra sätt att få på lite ny färg där sanden eller mitt sandpapper skavt av färgen?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    divander svarade 8 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • billie

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 18:50

    Måla med bil lackfärg som finns på på sprayburk

  • robin

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 19:10

    Det skadar inte att lite färg försvinner. Färgen slipas ofta ner redan på fabriken för att spara vikt. Detta kan man se på att brädan är lite fläckig, även om detta brukar vara på däcket.

  • divander

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 19:31

    Känns skönt att det inte är något praktiskt problem att slipa igenom färgen. Känns däremot lite snopet att den får en annan brun men lite repigare färg när man försöker få bort den flammiga. Får kanske testa med bilfärgen. Men får då offra den tjusiga loggan på undersidan.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Rengöring av brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.