Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

  • fnassel

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 14:52

    Vad säger ni Linköpingsbor med prognosen i handen?
    Jag funderar på Torö, Gönhögen eller Roxen! Vill helst inte åka så jvla långt så jag funderar skarp på Roxen och ut och hoppa lite!
    SMHI säger för Vättern:
    Flerdygnsprognos
    Söndag
    Mellan sydväst och väst, 11-14 m/s avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/s
    Vad tror ni det ger på Roxen?

  • kronaldo

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 14:55

    Roxen = alltid en segelstorlek mindre än vättern. Mycket bra utgångspunkt som sällan (aldrig?) har fel.

    Nuvarande prognos liknar den vi hade förra söndagen och då låg vinden på runt 17 i medelvind. Tror att det kommer ligga på samma, dvs runt 15ms i medelvind och med byar på uppåt 17sekundmeter. Säkerligen blir det 4.7 segling med fina hoppvågor!

    Roxen kommer leverera på söndag. It’s on!

  • goose

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 19:46
    Fnassel;580360 wrote:
    Vad säger ni Linköpingsbor med prognosen i handen?
    Jag funderar på Torö, Gönhögen eller Roxen! Vill helst inte åka så jvla långt så jag funderar skarp på Roxen och ut och hoppa lite!
    SMHI säger för Vättern:
    Flerdygnsprognos
    Söndag
    Mellan sydväst och väst, 11-14 m/s avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/s
    Vad tror ni det ger på Roxen?

    Du får köra på torö på söndag fm, kan bli väldigt nice när vridet kommer. Enligt prognosen ska det blåsa galet mycket på torsdag, rak väst. Läge för Roxen då kanske? Någon annan?

  • fnassel

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 20:21
    Goose;580464 wrote:
    Du får köra på torö på söndag fm, kan bli väldigt nice när vridet kommer. Enligt prognosen ska det blåsa galet mycket på torsdag, rak väst. Läge för Roxen då kanske? Någon annan?

    Ja kanske det kanske.
    Får se hur mycket tid jag lägger i bilen på Söndag?!
    Kanske blir det Torö I alla fall!

  • goose

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 05:28
    Fnassel;580470 wrote:
    Ja kanske det kanske.
    Får se hur mycket tid jag lägger i bilen på Söndag?!
    Kanske blir det Torö I alla fall!

    Det tar ca 1 timme till Roxen, 1:25 till Torö. Visst, en liten skillnad men Torö kan erbjuda STORA vågor….

    Roxen är gjuten vid rak väst då jag upplever Bråviken som ett sämre val och Torö erbjuder inga vågor. Det kanske blir min nya väst-spot om jag inte åker ned till Västkusten. 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.