Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Segel för D2

  • jlhp

    Medlem
    14 augusti, 2017 vid 22:38

    Jovars, känner du till någon till salu?

  • rmz

    Medlem
    15 augusti, 2017 vid 06:25

    Inte i Sverige, tror du ska ha nytt om du ska ha “2-win”, är inte någon superkvalite på dom äldre aerolite, innan konkursen, (var några finska rb seglare som förskottsbetalt 4 segel i vintras och jag tror inte dom fått dom ännu,😈) vindsurfare lurar inte varandra, oskriven men existerande regel sen gammalt!
    Min segelkompis ska nog skaffa ett 2-win av den lätta modellen,(inte “dark”) framöver, det blir den 5e 9.5an vi kör,
    Bäst kvalitet om du letar beg, segel är loftsails, (har inte sett “demon” på nära håll) men är säkert bra!
    /Per

  • rmz

    Medlem
    15 augusti, 2017 vid 08:37

    Glömde skriva “om du vågar köpa nytt 2-win av spanjoren” 😉

  • jlhp

    Medlem
    16 augusti, 2017 vid 11:52

    Tack! Det var intressant info!

    Så din kompis vågar köpa av spanjoren då… Vore intressant att höra mer om det, eventuellt kunde vi kanske gå ihop och göra en sambeställning? OM vi vågar… 😉

  • rmz

    Medlem
    16 augusti, 2017 vid 21:46

    Tror det är lugnt att beställa från 2-win nu, men jag skulle inte betala innan seglen är klara för leverans, frakten är tyvärr dyr på långa grejer, ca 7-800 från Spanien, vet inte om det blir billigare med fler segel, men jag vet att segel och mast går för samma pris!
    Själv har jag valt att köra loftsails rakt igenom, och segel/mast / justerbara hängselelinor /kolbomar det köper man billigast Direkt av Curro Manchon i Spanien, han säljer loftsails och unifiber och lite egna grejer SFG (sailing for gold) som hängselelinor, hängsele mm, bäst är att kontakta honom på fb,supertrevlig kille han har bra priser!
    Mvh Per

  • jlhp

    Medlem
    23 augusti, 2017 vid 12:10

    Toppen, tack för informationen! 🙂

    Ha, ha, har just köpt två par Kona hängseletampar till kompisen och mig för en smärre förmögenhet men de verkar funka väldigt bra i alla fall och längden, 38″, krävs, så vi är nöjda trots allt 🙂

    Ska titta närmare på 2-win segel, behöver verkligen ett bra 9,5 så det kan bli en beställning. Hade varit bra att få kontakt med din kompis i så fall för att om möjligt sambeställa och dela på frakten. 🙂

  • rmz

    Medlem
    23 augusti, 2017 vid 14:55

    Jag kan fråga honom hur tänkt!
    Jo konas tampar är ok, surfspot har några liknande chinook race som funkar men dyra, jag köpte Sailing for gold justerbara hängselelinor+ deras sittsele (som många rsx seglare använder) 100 euro för linor och sittsele!👍

  • jlhp

    Medlem
    24 augusti, 2017 vid 23:08

    Ja, fråga honom gärna! 🙂

    Jo, men chinook tamparna påstås “bara” gå till 32″, Konas går till 38″ och det behövs…

    Sailing for gold, skall jag försöka lägga på minnet… 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Segel för D2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.