• jester

    Medlem
    12 december, 2007 vid 17:49

    Hoppa med i en klubb, gå med i SVF, och du blir tilldelat nummer. (det visste du nog redan, men andra kanske inte vet?)

    Siffror går att köpa hos vissa surfbutiken, men gå ner till din lokala båt-tillbehörs butik så har dom det säkert. Sist så tillverkade jag mina siffror själv mha mallar och vanlig självhäftande hyllplast.
    Men till nästa år kommer jag anlita en firma som tillverkar klistermärken, och göra svarta plattor med vita nummer i. Då kan man ha siffrorna på samma ställe på bägge sidor om seglet.

  • rillestark

    Medlem
    12 december, 2007 vid 18:02

    Här finns segelsiffror:

    http://www.mamut.net/onedesigncenter/shop/

    Frid,

    /Richard

  • aronh

    Medlem
    12 december, 2007 vid 18:21

    @Jester 433806 wrote:

    Hoppa med i en klubb, gå med i SVF, och du blir tilldelat nummer. (det visste du nog redan, men andra kanske inte vet?)

    Har man möjlighet att välja siffror själv? (självklart eftersom endel har mistänkt självvalda kombinationer) Kommer man med önskemål i samband med att man går med i SVF?

  • jester

    Medlem
    12 december, 2007 vid 18:28

    Saxat från http://www.vindsurfingforbundet.com/ (SVF Info/Bli medlem):

    Medlemskap

    För att bli medlem så betalar du in medlemsavgiften till plusgironummer 444344-6 samt skickar ett mail till kassören med dina uppgifter (se nedan). Glöm ej att ange namn och e-post vid inbetalningsskedet (inbetalningstexten).

    Medlemsavgifter 2008:
    Senior 300 kr
    Junior 150 kr (upp tom 22år)
    Stödmedlem 50 kr

    Plusgiro: 44 43 44 – 6
    Kassör: Filip Wallin (filipwallin@hotmail.com)

    I mailet till kassören anger du namn, e-post, adress, födelsedatum, klubb, klubbförkortning samt önskemål om segelnummer. Endast segelnummer över 100 är tillgängliga för nyregistrering. Välj “medlemsregister” till vänster i menyn för att se vilka nummer som är upptagna. Segelnummer som inte står med i medlemsregistret är lediga.

    Du som redan är medlem i SVF (står med i medlemsregistret) och har betalat medlemsavgift under fjolåret märker betalningen med namn eller segelnummer samt mailadress. Observera att registreringen av ett segelnummer endast kan gälla så länge man är medlem i förbundet.

  • tobhed

    Medlem
    12 december, 2007 vid 18:55
    Jester;433806 wrote:
    Men till nästa år kommer jag anlita en firma som tillverkar klistermärken, och göra svarta plattor med vita nummer i. Då kan man ha siffrorna på samma ställe på bägge sidor om seglet.

    Gjorde så till i år och det blev svindyrt, någon som har koll på var man kan göra sånt här en aning billigare?

  • bjornen

    Medlem
    12 december, 2007 vid 19:02

    @Jester 433815 wrote:

    Saxat från http://www.vindsurfingforbundet.com/ (SVF Info/Bli medlem):

    Måste man vara medem i en klubb för att få tävla eller räcker det med SVF ?

    //Björn

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 december, 2007 vid 19:09

    För att SVF och SFs (svenska seglarförbundet) försäkringar under tävling skall gälla skall man vara medlem i klubb och förbund.

    Ingen får tävla utan medlemskap i SVF.

    Försäkringen täcker skada som kan ske i samband med tävling.

    Funkade kanon för mig.
    Fick ersättning för min tandläkar räkning när jag slog ut min framtand för att par år sen under ett SWT formula race i Göteborg.

    // Dala //

  • bjornen

    Medlem
    12 december, 2007 vid 19:13

    @Oregistrerad 433823 wrote:

    För att SVF och SFs (svenska seglarförbundet) försäkringar under tävling skall gälla skall man vara medlem i klubb och förbund.

    Ingen får tävla utan medlemskap i SVF.

    Försäkringen täcker skada som kan ske i samband med tävling.

    Funkade kanon för mig.
    Fick ersättning för min tandläkar räkning när jag slog ut min framtand för att par år sen under ett SWT formula race i Göteborg.

    // Dala //

    Är det något man bör tänka på vid val av klubb eller är det bara att stödja den lilla lokala ?

    //Björn

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 december, 2007 vid 20:20

    Om ni klipper till segelsiffror själva så se till att siffrorna inte blir för små. För den som vill vara helt på den säkra sidan så finns mått för segelsiffror i “Racing rules 2005-2008” som bla finns att tanka hem på SVF och SSFs hemsida.

  • bjarke

    Medlem
    13 december, 2007 vid 18:30

    @tobhed 433820 wrote:

    Gjorde så till i år och det blev svindyrt, någon som har koll på var man kan göra sånt här en aning billigare?

    Kolla: http://www.intersurf.dk/sejlnumre/index.htm

    Dom lager gärna SWE-nummer pluss annat (har själv identiska NOR och DEN-nummer därifrån; alt kuttas i folie och t.ex. SWE-XXX kommar som en ända stor klibba. Klassisk typ som t.ex. AA körda med tills förra året; dom gör inte vita tryck på svart och sånt nymodens tjafs dock.

    edit: sorry, fattade först lite sent at det var den nymodens tjafstypen ni ville ha 😉

  • getwet

    Medlem
    16 december, 2007 vid 11:05

    @Bjornen 433824 wrote:

    Är det något man bör tänka på vid val av klubb eller är det bara att stödja den lilla lokala ?

    //Björn

    Stöd den lokala klubben. Här i Sthlm ligger väl troligen TWC närmast till hands. Finns en i Södertälje också som förmodligen lever en tynande tillvaro, rätta mig om jag har fel ni som vet mer om den saken. Järfälla är väl ytterligare en med raceinriktning. Annars är det många speedare både från västkust, ostkust och 08 samt norröver som är med i ÖWC.

    ÖWC är helt klart den klubben som arrangerar och arbetar flitigast för sporten. Mycket väl fungerande styrelse och många eldsjälar.

  • Oregistrerad

    Gäst
    17 december, 2007 vid 11:39

    Jag köpte färgkartor med självhäftande tejp på Systemtext i Göteborg.

    Fördel: du kan välja vilken färg du vill ha de kostar mellan 20 – 100 kr för
    1/2 kvadratmeter, tejpen har suttit på seglen i 2 år utan att vilja ramla av.
    Nackdel: du får klippa och klistra numren själv vet ej hur det är att få bort från seglet.

  • swe-496

    Medlem
    17 december, 2007 vid 15:02

    Jag har använt något som kallas hyllplast. Finns att köpa på löpmeter hos välsorterade färghandlare. Markerat på baksidan med 1cm-rutor. Funkar kanon att klippa siffror från den plasten. Kostar mindre än den filmen/färgkartan du kan köpa hos systemtext.

    Hyllplasten lämnar inga limrester om man vill ta bort siffrorna heller.

    Men man har blivit lite lat med åren och får dem utskrivna från morsans jobb. Vit botten med svarta siffror och bokstäver. Får dem som en enda stor klibba att sätta i seglet.

  • bjornen

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 14:34

    @Oregistrerad 433823 wrote:

    För att SVF och SFs (svenska seglarförbundet) försäkringar under tävling skall gälla skall man vara medlem i klubb och förbund.

    Ingen får tävla utan medlemskap i SVF.

    Försäkringen täcker skada som kan ske i samband med tävling.

    Funkade kanon för mig.
    Fick ersättning för min tandläkar räkning när jag slog ut min framtand för att par år sen under ett SWT formula race i Göteborg.

    // Dala //

    Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får bekräftelse på medlemskap i SVF. Jag betalade och mailade uppgifter till mailadressen som står på deras sida för ca 3v men har inte hört ett knyst :confused2: Har skickat ytterligare ett mail för några dagar sedan utan respons. Hoppas att mailadessen som står där är aktuell…..

    //Björn

  • budda

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 17:43

    det tar sin lilla tid. tyckte själv att det tog lång tid. men det tar nog ett tag att se om riksdalerna kommit in på deras konto

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.