Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skitig undersida

  • lajvarn

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 22:07

    Hej.
    Min bräda hade gulnat ordentligt på undersidan. Jag använde mig av båtcleaner (TURTLE MARINE CLEANER) och lade sedan på wax (TURTLE MARINE WAX).
    Klockrent resultat tyckte mitt öga. Men har jag försämrat prestandan på brädan på något sätt nu?

    /Love

  • goose

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 06:16

    Jag kör med putsmedel som man använder för att göra rent keramikspisar. Funkar kanon och är skonsamt för brädan.

  • pjoter

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 07:14

    Tossiga vindsurfare….. 🙂

    Funkar ett miljövänligt alternativ som lime så håller ni på å köper kemikalier som ni sen spolar ut i vattnet vi surfar i.

  • lajvarn

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 07:18

    @pjoter 482143 wrote:

    Tossiga vindsurfare….. 🙂

    Funkar ett miljövänligt alternativ som lime så håller ni på å köper kemikalier som ni sen spolar ut i vattnet vi surfar i.

    Mer kemikalier – mer vind! (Var det inte så?)

  • jat

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 12:14

    @pjoter 482143 wrote:

    Tossiga vindsurfare….. 🙂

    Funkar ett miljövänligt alternativ som lime så håller ni på å köper kemikalier som ni sen spolar ut i vattnet vi surfar i.

    Håller med. Jag tror mer på two-in-one. En lime, en bräda, en corona. Drick Corona med lime undertiden man putsar brädan med lime.
    …eller för den som föredrar corona med båtwax….
    /J

  • nlc

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 12:42

    Måste bara säga/skriva att det där med lime/citron var ju ett toppentips! Nåt man lätt kan fixa, en citron räcker gott och väl till en rätt skitig bräda och inget meck med kemikalier 🙂

  • booman

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 14:35

    @NLC 482488 wrote:

    Måste bara säga/skriva att det där med lime/citron var ju ett toppentips! Nåt man lätt kan fixa, en citron räcker gott och väl till en rätt skitig bräda och inget meck med kemikalier 🙂

    Blir till o testa det nästa gång helt klart… Det där med Coronan lät ju inte heller så dumt…:cool2:

  • lajvarn

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 15:16

    @BooMan 482501 wrote:

    Blir till o testa det nästa gång helt klart… Det där med Coronan lät ju inte heller så dumt…:cool2:

    äh blasköl!

  • pure

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 15:57

    Tack för tipsen.. Har länge gått och funderat på rubbing för att få bort den gula nyansen av insjö.. Men citronkoncentrat funkade perfekt och började verka redan efter 5 minuter 😉

    På förebilden kan man se en vit fläck där ett klistermärke suttit och på efterbilden så syns den inte mer eftersom brädan e lika vit över hela.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skitig undersida

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.