Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SLALOM/SPEED -utrustning?

  • p-malmkvist

    Medlem
    14 september, 2009 vid 08:18

    Tips 1) behåll ahd:n 265 för speed, komplettera denna med en sjögräsfena typ 24 cm choco el chameleon..

    2) köp 90 l slalom bräda för lättvindsdagarna, finns flera ok brädor.. köp 28 cm sjögräsfena typ choco el chameleon till denna..

    3) köp 6.0 och 7.0 racesegel inkl rätt mast typ gaastra 07-09, Naish 06-07 eller NP RS slalom de roterar bättre för lätta personer..

    tipsen är för speed!! för slalom köp 100l bräda och aningen större fenor..

  • ololfo

    Medlem
    15 september, 2009 vid 17:39
    P Malmkvist;575778 wrote:
    Tips 1) behåll ahd:n 265 för speed, komplettera denna med en sjögräsfena typ 24 cm choco el chameleon..

    2) köp 90 l slalom bräda för lättvindsdagarna, finns flera ok brädor.. köp 28 cm sjögräsfena typ choco el chameleon till denna..

    3) köp 6.0 och 7.0 racesegel inkl rätt mast typ gaastra 07-09, Naish 06-07 eller NP RS slalom de roterar bättre för lätta personer..

    tipsen är för speed!! för slalom köp 100l bräda och aningen större fenor..

    Kommer att köpa ett 5,8 RS6 med tillhörande mast till att börja med och byta ut min fena. Har idag en 30 cm Mistral som hängde med när jag köpte Corn Flake. Nån som vill bli av med små powerboxfenor?

    Kommer senare skaffa ett 6,7 och en bräda med 55-58 cm bredd.

    tack för tipsen!

  • kinetic

    Medlem
    15 september, 2009 vid 18:02

    Ett tips: Gunsails har “rea” nu på http://www.gunsails.de… 2008 Mega XS 5.7 kostar 350Euro nytt, skall du ha -09 får du lägga till 50Euro. Har själv ett Mega XS 6.8 -08 o det är ett riktigt bra segel! Personligen gillar jag Mega XS -06 bäst, otroligt stabila segel när det blåser “för mycket”. Förvisso groteskt bred mastficka o ett segel anpassat enkom för “downwind” känns det som… Annars har ju http://www.point-7.com rea de med, marknadens klart snyggaste segel till bra pris (5.8 för 419Euro). Inget fel på beggade grejer men när nya grejer e så här billiga så… Kan även tillägga att Powerex kol100 (ca 4000kr) master funkar utmärkt till Gun!
    PS: Får jag bara mitt XS 6.8 -06 lagat ordentligt (igen!!!) så kommer jag sälja XS 6.8 -08 för en mycket rimlig peng, men det blir nog först till våren…Har för mig att gunsails.se har ett nytt XS 6.2 -07 så gott som gratis:-)!

  • tobhed

    Medlem
    16 september, 2009 vid 07:18
    OLOLFO;576251 wrote:
    Kommer att köpa ett 5,8 RS6 med tillhörande mast till att börja med och byta ut min fena. Har idag en 30 cm Mistral som hängde med när jag köpte Corn Flake. Nån som vill bli av med små powerboxfenor?

    Kommer senare skaffa ett 6,7 och en bräda med 55-58 cm bredd.

    tack för tipsen!

    Oh, det är ett väldigt bra RS6 😉

  • jester

    Medlem
    16 september, 2009 vid 08:38

    Äh.. du fick ju tom pisk av mig när du körde det seglet, Tobbe… 🙂

  • ololfo

    Medlem
    1 september, 2010 vid 09:06

    Hej,tänkte passa på att tacka för bra tips. Det blev ett 6,7 RS Racing EVO1 och en Fanatic Falcon 90. Har hittills bara hunnit testa i för mycket vind och för lite vind men grejerna känns väldigt lovande. Brädan planar upp så otroligt mycket tidigare samtidigt som den känns lätt att hantera. Seglet har ett enormt drag och det känns lätt att få det i “rätt läge” och hålla kvar det där. Jag kan inte vänta på nästa surftillfälle…

    Nu är jag sugen på att hitta ett mindre segel till brädan. Helst ett likadant, runt 5,8-6,0 m2. Om någon har ett sådant (eller annat liknande) som den vill bli av med får gärna maila till olle.schoultz@gmail.com med förslag.
    Jag köper helst ett komplett paket med segel, mast och bom men det är inget krav. Jag är även på jakt efter en liten slalombräda av nyare modell. 50 cm bredd eller mindre.
    Mvh,Olle

  • thomas-althin

    Medlem
    1 september, 2010 vid 16:18

    Hejsan. Jag har en ahd sl1 mod 2009 på 80 l till salu. I mint condition utan dingar o sånt.
    En Select sl7 31 ingår. Din för 4000:-.
    Ha de! Thomas Althin S-168
    Thomas Althin S-168.

  • mackee

    Medlem
    1 september, 2010 vid 17:05

    tjena jag har en f2 sx small på 80 liter -08 en perfekt hårdvindsslalom och speedbräda den är din för en femtusing inkl fena
    markus emanuelsson 0705568277

  • marden

    Medlem
    1 september, 2010 vid 18:11

    Hör med glader om han har kvar sin warp speed 50 cm bred
    Annars kan du få min för 2500.

  • marden

    Medlem
    1 september, 2010 vid 18:11

    Hör med glader om han har kvar sin warp speed 50 cm bred
    Annars kan du få min för 2500.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SLALOM/SPEED -utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.