Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

  • surferdude

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:41

    Muuuuoooooaaaaaaaa!

  • surferdude

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:45

    AAAAAAAIIIIIIIIIJJJJJJJJ…..ööö

  • surferdude

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:46

    AAAAAAJJJJJJJJAAAAAAJJJJJJJ….

  • surferdude

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:47

    heeeellllllllppppppppp!!!!!!! hiiillllllfffffeeeeee !!!! aaaaatttttteeeeennnnntttttiiiiiooooonnnnnn !!!!! SSSOOOOSSSOOOOSSSSOOOOSSS

  • surferdude

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:51

    Nae…..värtan e lite lugnare. Men va faan drar nog själv snart till Maui. Heller hajmat än dö sotdöden. Skulle i alla fall röde orm tänkt.

    Bilderna från:
    http://www.greatwhite.org/hi_res2.htm

  • lars_k

    Medlem
    11 november, 2003 vid 15:55

    Helvette! Nu ringer jag och avbokar sydafrikaresan….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2003 vid 16:08

    jag tycker dom ser gosiga ut, ett litet snällt
    husdjur som man kan klappa.
    Undra om det går att träna dom till något
    eller om även hajar har IQ akvariefisk.
    Ett sällskapsdjur att ha under surfbrädan då man wsurfar.
    smile.gif
    Vad jag vet har dödliga hajattacker
    mot windsurfare hänt i Geraldton, Sprecklesville
    och Cape Hatteras.

  • surferic

    Medlem
    11 november, 2003 vid 17:14

    OBS: Inga trevliga bilder…

    http://www.sharkattacks.com/bites.htm

  • toula

    Medlem
    11 november, 2003 vid 19:31

    Om alla nu är så jävla rädda så kan de ju införskaffa ett idiotsäkert hajskydd som nu finns på marknaden (åtminstone i USA). den lilla anordningen sätts runt benet och bildar ett svagt elektromagnetiskt fält som hajarna plågas av, och därför undviker! Ska tusan i mig införskaffa et skydd själv om jag ska tull utlandet.

  • mattap

    Medlem
    12 november, 2003 vid 13:32

    Hmmmmm, undrar varför det var så inihelvete mkt maneter iår. Var åxå ute I Björlanda och körde och ibland var det som att åka på en rosa matta! Har för mig att det inte var så mkt 5-10 år tillbaka.

    Har jag inte helt fel så trivs de i varmt klimat vilket leder mig in på en annan intressant tråd, VÄXTHUSEFFEKTEN OCH MILJÖN!!! smile.gif🙂

    Kanske dax för alla som tidigare sket i miljön men tycker det är otrevligt med maneter och annat konstigt att tänka om??

    Och inte bara maneter!! Alger och allt annat skit som växer under ytan! Vem vet Rambo, om några år kanske det har utvecklats nya arter av fisk, pga förhöjd vattentemp, som äter människor!

  • getwet

    Medlem
    12 november, 2003 vid 13:48

    Javisst….eller fiskar som äter monofilm, bakterier som tuggar i sig våtdräkter, alger som fullständigt ÄLSKAR epoxi och frigolit……Äh fan, nu ställer jag bilen, det där vill man ju inte vara med om wink.gif (förklarar återigen att gubben före denna text betyder att jag i raderna innan försökt att skoja, bara som en förklaring för de fåtal som inte förstått detta än) mad.gif, den betyder att jag är arg…. wink.gif confused.gifbetyder att jag inget hajjar…borde en del välja oftare wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2003 vid 16:15

    Ok, nu är det faktiskt så som mycket riktigt stod på en av sidorna som var inlänkade ovan om hajattacker, att det är miljoner ggr vanligare att människor attackerar hajar än tvärtom! Och det för allehanda vidriga skäl, t ex så går väldigt många hajar åt till potensmedel i Asien, en hel del andra går åt till hajfenssoppa (där man bara tar upp hajen på båten, skär av fenorna och se’n dumpar tillbaka den i havet igen för en långsam död. Detta för att spara utrymmet på båten så att man kan döda så många som möjligt. Ät ALDRIG hajfenssoppa!!!!) + ytterligare en del går åt som nå’n jävla macho-trofé där fiskarna tycker dom är jättetuffa, dom fattar inte att dom har alla odds på deras sida och inte riskerar nå’nting. Sedan dödas det en hel del p g a obefogad rädsla. Samla information istället och tro inte på alla ‘horror’-stories. Tyckte ‘Jaws’ var bra som film betraktat men tyvärr så har den gjort mycket skada för hajarna.
    Visst är dom potentiellt väldigt farliga och vi ska ha stor respekt för dom men all forskning tyder på att vi inte tillhör deras naturliga föda.
    Många forskare ser tydliga tecken på att hajarna håller på att dö ut p g a utfiskning och att dom fastnar i nät o s v.
    En del tror till och med att vissa arter kommer att vara helt utdöda om 20 år! Vad tror ni händer ifall det djur som står högst upp i näringskedjan i havet dör ut!!!???!!

    Irie Man

  • surfskutt

    Medlem
    12 november, 2003 vid 16:51

    Mmm visst e det sorgligt hur korkade människor är ibland!

    Tyvärr så hjälper ju inte fakta om att vi dödar fler hajar än de dödar människor, på dem som e hajrädda när dem ligger o sprattlar i vattnet. Som sagts ovan så är många hajrädda personer även rädda i en svensk insjö… min syster har samma problem, blev nästan panikslagen när vi var o surfade i spanien o där finns det knappt några hajar alls.
    Egentligen är det kanske inte rädsla för hajarna isig utan att ligga i ytan helt hjälplös ifall någonting skulle komma underifrån… ja menar det kan ju lika gärna va en späckhuggare! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2003 vid 16:59

    mums filibabba

  • toula

    Medlem
    12 november, 2003 vid 17:04

    Dom som finner det skrämmande att en haj faktiskt skulle kunna bita av dom benen och dra ner dom under vattnet (trots att chansen inte är så stor) föredrar ju att hellre vara vid liv utan hajar än att vara uppätna och att hajbeståndet fortfarande är stabilt. Inför en sådan plågsam död så blir vi alla egoister. Vi hör ju dagligen om stora dödsantal som exempelvis att hundra indier dött i en tågkrasch eller nåt i den stilen, och då tänker vi att hellre dom än jag, just eftersom man inte har någon rellation till dom. Detsamma gäller ju hajarna. Vi vill nog hellre se oss själva vid liv än 100 hajar.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sluta med denna löjliga Hajnoja!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.